Svenskan

Jag och Mimmi hade ganska kul på Svenskan. Eller ganska är väl underdrift. Men men, här kommer iaf våran vackra saga. Den lär skrivas om lite som vanligt, men det spelar inte så mycket roll.

Blogginlägg 9/3.

Nu ska jag berätta om den konstigaste och mäktigaste händelsen som någonsin hänt mig.

Det var torsdag, kom hem från plugget, tog en macka och en Jolt för att ladda. Satte på datorn som vanligt och loggade in på mitt Wow acount, ?R3dh34d?. Märkte direkt att jag behövde fler gears för att kunna levla, men för att kunna få det var jag tvungen att ta mig till ?De fördömdas dal?. Där skulle jag hitta wisarden ?Grandma? för att upgradea mina patch. Det är bara hon som klarar av att göra det.

Jag började min färd från ?Korsvägen? genom ?Månskuggedalen?. I ?Månskuggadalen? kände jag mig iakttagen, så jag preparade mina Staff of flames och mina Iceballs ifall det skulle vara ett flamemonster.

Men det var inte det, det var den legendariske Kn1ghtw0lf som undrade om jag ville tradea några gears. Jag sa att jag inte hade tid, att jag var på väg till Grandma för att upgadea mina patch. Helt plötsligt blev w0lfen helt weird, han blev tyst och sprang iväg.

Jag lämnade den konstiga händelsen bakom mig och fortsatte min vandring. Efter ett tag kom jag fram till ?De fördömdas dal? och spotade Grandmas castle långt borta. Jag tog mig upp för alla cliffsen och öppnade wisardens gate. Jag tänkte att äntligen skulle jag få nå level 70 som jag så länge väntat på.

Men direkt när jag kom in märkte jag att någonting var fel. Alla hennes level 70 saker var missing och gearsen var totalt fail. Jag gick fram till Grandma som som vanligt låg nerbäddad i sin säng. Hon såg ovanligt hårig ut och hade alldeles för långa klor. Men hon ska inte ha klor, någonting var verkligen inte som det skulle.

Jag var tvungen att ställa en fråga som bara den riktiga wisard Grandma kunde svara på. Jag frågade ?Vilken shield har du på din Paladdin??. Grandma tvekande lite, innan hon sa: ?Leather shield?. Då hånlog jag och sa ?Lol, ska du klappa mig till döds eller??. Nu viste jag att det var en bedragare.

Jag kontaktade en Hunter via Crewboardet. Direkt efter såg jag Huntern stega in och releasa Grandma?s spirit. Nu såg man dess riktiga identitet. Det var Kn1ghtw0lf, och han gjorde världens lameaste min. ?HAHA, epic fail din n00b? skrek jag.

När Huntern fört bort W0lfen visade det sig att det egentligen var en hacker som tagit sig in i serversystemet för att kunna sabba för alla andra spelare! Som tack för att jag satte dit bedragaren blev jag upgradead till level 70 medlem i Wow?s crew.

Fatta vad grymt, tänk om man bara kunde ha sådana skills i den riktiga världen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0