Sjunde blinget.

Kvällen idag blev för mig och Elin att bege oss till Backateatern och Twisted feets dansföreställning Det sjunde blinget, som bygger på delar av det sjunde inseglet. Enligt både mig och henne kändes det väldigt mycket som associationer till Backabranden med, men om det var medvetet eller inte vet jag ej.

Jag måste säga att föreställningen var otrolig, och nästan för kort. Jag hade gärna suttit ytterligare en timme. Fast sedan älskar jag ju dans och teater vilket kan ha inverkan på mina åsikter om längden. Men de lyckades hålla intresset uppe och blandade alldeles perfekt in alla ingredienser i en fin bakelse. Skratt blandades med gråt över bland annat "Jag sa inte ens hejdå till mamma när jag gick", men höjdpunkten var nog ändå den vackra Michaela. Jag skrattade så mycket att jag höll på att ramla ur stolen, helt otroligt kul var det. Och när man blandar en så tragisk berättelse, om döden och schack spelet för sitt liv, rädslan för att dö med så lättsamma saker som små änglar som är allmänt fjantiga, och annat helt sjukt och verkligen lyckas. Då är det bara att säga grattis, och finns det biljetter kvar till någon föreställning till, då går jag gärna igen!

Och på tal om dans, jag fick mitt Schema för december idag och tyvärr Sarra, och resten, det blir ingen dans på Backateatern för mig denna gången. Jag jobbar stängning fredagen och dag lördagen. Illa, riktigt illa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så skoj =) kommer mer inspiration senare idag =)

2008-11-20 @ 08:55:42
Postat av: Linda

Så skoj =) kommer mer inspiration senare idag =)

2008-11-20 @ 08:55:56
URL: http://micromiss.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Tack tjejen för allt sött du skriver :) You make me happy! Angående sillisarna så föredrar jag naturligt. Vi föds som vi är men i vissa fall tycker jag det är okej. Jag ser hur en kompis till mig lider för sina "små" bröst. Hon ska göra sillisar och jag stöttar henne fullt ut men överdrivet är långt ifrån snyggt. Hon mår så dåligt över det och då tycker jag det är bra att det finns. Naturligt och lagom regerar. Hoppas att allt är bra med dig :)

2008-11-20 @ 11:35:34
URL: http://prinssesansglamour.blogg.se/
Postat av: ardiana

vad kul att se på dans :)

2008-11-20 @ 14:13:52
URL: http://ardiana.webblogg.se/
Postat av: sarra

men nej nej nej! oohh shooot.. va tråkigt! :(





oooh sjunde blinget är så grymt! :D

2008-11-20 @ 16:53:29
URL: http://sarrorra.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Hej!

Jag är också med i Amandas och Chungs tävling. Det är bara det att jag har ett problem. Hur fick du med din länk i Amandas knuffruta? Jag har testat massa olika saker men jag kommer inte med :(

Hoppas att du vill hjälpa mig även fast vi båda tävlar!

Svara gärna i min blogg eller på min mail!

Mvh Lovisa!

2008-11-20 @ 20:07:33
URL: http://isan.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0