Peacock

Det blev Valand och visning på Rut, inget nytänkande. Men det var trevligt ändå, fick oss varsin halsduk i alla fall. Därefter begav vi oss till Deep en sväng, skulle se Alex spela, men inget med det. Det blev bara att gå vidare till Pecock och spendera resen av kvällen där. Gaska bra gjort med tanke på att vi var hemma vid 3. Alltså kan det summeras vid att vi haft bättre kvällar du och jag.

 

Utöver detta kan man ju ställa sig frågan varför någon vill bränna ner ett arbete, en skola och en nostalgiplats? Vad får man för vinning av att bränna ner Torslandaskolan till marken? Kan någon tala om detta för mig.



Kommentarer
Postat av: Dannie

Hej.

Jag förstår hur du menar. Men jag vet (för det mesta;)) vad jag pratar om. Jag känner att det är viktigt att kunna nå ut till människor just nu eftersom päls är så inne i vinter. Det är bra att kunna hindra folk från att köpa äkta, och välja oäkta istället - även om oäkta är dåligt för många sömmerskor och tillverkare. På ett sätt känner jag som "vi må vara korkade som är så hjärntvättade av mode och trender, men lämna för guds skull djuren utanför detta!" på något sätt så kommer det ju aldrig sluta tillverkas kläder! men päls är inte nödvändigt längre för människan. Det är år 2009. Vi jagar inte längre våran frukost på morgonen, ellerhur? Att använda äkta päls för att den är varmare, är inget hållbart argument. Du kan klä dig i miljontals andra kläder som djur inte behöver fara illa av. Fattiga människor och barn är redan uppmärksammade. Vi får lära oss om de i skolan, vi samlar in pengar varje termin till fattiga länder (på våran skola), det finns faddergalor på tv och flera hundra tusen organisationer som hjälper dessa. Vi får aldrig lära oss om djuren i skolan, det finns ingen insamlingsgala för djur eller liknande. Tyvärr!

2009-11-14 @ 14:49:02
URL: http://eckelbobbah.blogg.se/
Postat av: Jessica

jaha okej samma:)!. gjort den hära helgen da? kram

2009-11-15 @ 00:10:26
URL: http://beeautiiiful.blogg.se/
Postat av: moa

Oh! vilken söt hatt :D Har du köpt den på H&M ?? jag funderar på att köpa nått liknande till mig själv ?? AS COOLT :D

2009-11-15 @ 22:54:41
URL: http://tjugosjundenovember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0