Vårens smink.

Lite sen rapport, de flesta visningar inför våren var för någon månad sedan, men har man haft fullt upp så har man. Anyway, som det ser ut på visningarna håller trenden med naturlig sminkning i sig. En naturlig sotning i en jordnära ton, kanske lätt med shimmer, som nu ser nedan hos Anna Sui och Alexander Wang.

 

Andra trender är den återkommande läppen, naturligt och ljusa toner i övrigt med en röd eller mörk läpp. Klädsamt för de flesta som vågar, och det ger ett naturligt om än sminkat intryck då övrigt sink är naturligt, som hos Dolce & Gabbana. Dior får till ett lite er sminkat och välpolerat intyck med fint lagda lockar och en ljus pastellfärgad skugga som man har till en något ljusare läpp.

 

Har man tröttnat på det naturliga och vill leka med sminket kan man som Galliano inspireras av Gothik och mixa århundranden med mycket färg, som sprider sig åt alla håll i ansiktet med sitt ursprung från ögonen. En mörk läpp, snyggt avbiten, halvt naturfärgad, halvt målad. Eller helt enkelt skriva sitt namn rakt över ansiktet, armen eller bröstkorgen precis som Jean Paul Gaultiers modeller agerade i.

Anna Sui, Alexander Wang

Dolce & Gabbana, Dior.

Galliano, Jean Paul Gaultier.

 

 


Nu ska jag lägga mig i sängen en stund till, därefter upp och dammsuga, möta Sofie på Bikbok för att hämta kläder. Därefter blir det gymmet en sväng, innan jag sätter mig för att plugga Logistik och jobba till natten.

 

 


Kommentarer
Postat av: Cassandra

haha Galliano & jean paul gaultier är nog lite väl vågat för mig :O haha jag som inte ens vågar ha mörk ögonskugga!

2009-11-06 @ 17:56:05
URL: http://enbloggomsandrasliv.blogg.se/
Postat av: Lina

ja, kunde tänka mig att det var nått sånt. Kollat på make up institute i stockholm, men inget vidare serisöt utan mer bara för att jag är nyfiken :)

Haha, tur. då är jag inte ensam om de!

2009-11-07 @ 02:10:06
URL: http://energetic.blogg.se/
Postat av: Lina

Tack, sitter och kollar runt på hemsidan nu :)

2009-11-07 @ 16:24:07
URL: http://energetic.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Aaa okej :D jag tror inte jag tillhör de vanliga människorna, varje gång jag har lagt den minsta nyans av mörkt runt ögonen. Så tycker jag att ag blir ful -.- fast kanske är bra för egenligen är jag allergisk emot svart smink eller så, innehåller något där som mina ögon och hy reagerar på sorgligt.

2009-11-07 @ 16:45:14
URL: http://enbloggomsandrasliv.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Jag vet inte, hmm har aldrig kollat ifall Clinique (stavning på mig också där! haha), men det beror på ifall det typ innehåller zink. Om inte så funkar det, jag måste roa mig läsa innehållsförteckningen på smink dödstråkigt!



Men vad jag vet att jag tål är typ, läppstift, mineralprodukter och rouge.. mascara brukar jag ta ändå. För brukar aldrig få utslag av det endast klåda och det går genomlida. Ljusa ögonskuggor brukar också funka.

2009-11-07 @ 18:03:28
URL: http://enbloggomsandrasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0