you've got a whole lot of nothing in that pretty little head

Utgång igår, hamnade tillslut på Chez och drack för mycket, billigt är farligt!

Resten av kvällen är out of question att tala om.

Rollercoster

Ena dagen är det ett peppinlägg, allt är perfekt och inget kan stoppa mig. För at två sekunder senare rasa samman och vilja få mig att lägga mig i sängen och ligga där för alltid. Tyvärr för min del är det lite för mycket annat i min säng nu, men snart ligger det i en hög på golvet och jag ligger i sängen och försöker att inte tänka. Vilket är svårt. Jag gör inte mycket annat, och jag vet inte ens på vad. Det blir bara fel hela tiden känns det som, allt jag gör, allt jag säger kommer bara fel. Så det är lika bra jag bara håller tjäften och låter resten sköta snacket.

Igår blev det fika med Mimmi, sedan bar det av till Sticky med även Hanna och Helena, där vi stod ett ganska bra tag innan Noa och Johannes fann oss i kön och knödde sig in med oss. Träffade även Maja en stund utanför och sprang in i henne några gånger där inne. Hon kommer att saknas! Punkt slut. Blev mer workmates, Sara som jag och Sofia diskuterade för ett tag sedan. Och även dansvänner från lite varstans. Mycket folk med, lite illa att Mimmi och Hanna bara drog utan att säga någonting, trots att ajg kanske råkade dissa dem lite. Men ändå. Det är väl sådant som händer.

Hade min första föreläsning idag, blir till att skriva om anteckningarna i mitt fin statistikhäfte och sedan nörda någon film eller så, för utgången blev väldigt inställd. Trots mina fina lösögonfransar ;)


Helt rätt

Det är verkigen precis vad jag känner just nu, att jag gjort ett val som är rätt, mitt val för en gångs skull. Visserligen har vi inte startart några lektioner, inte haft några riktiga föreläsningar, inte gjort någonting vettigt ännu. Men jag känner det.

Trots att jag har pendling på 3-4 timmar om dagen just nu anser jag det värt, att sitta där på någon utav bussarna och vänta, prata och sova. Människorna, lärarna, ämnena, atmosfären, staden, ja allt helt enkelt känns bara bra och jag känner att jag kommer tyckad et rakt igenom.

Visserligen ångrar jag lite mitt sabbatsår, att jag inte reste iväg ett år, att jag inte jobbade häcken av mig för en lägenhet och jag vet inte allt. Men samtidigt, varför göra det när jag kan göra det sedan? Ta en period på ett företag i Hong Kong, Japan, Kina, Australien, Indien, USA, Frankrike eller vart jag vill. Skriva en rapport och få poängen tillgodoräknade, samtidigt få en erfarenhet som inte går att jämföra med annat. För inte tänker jag stanna här för alltid. Jag ska leva internationellt helt enkelt. Så är det.

Jag känner at tjag kom iväg från ämnet lite, men jag börjar verkligen tycka om det här. Idag hade vi Workshop, de delade upp designers, butikschefer och ekonomer i grupper. Våran uppgift var att designa en skoluniform. Vi ballade ur och skrattade mest, men resultatet blev bra. Dock inte lika bra som andras som var helt fantastiska. Och jag menar verkligen fantastiska, de som gjorde dem nu kommer att gå långt senare kan jag tänka mig. Tyvärr var det inte riktigt vårat område ;)

Textilhögskolan

Nu har terminen startat och vi har haft första dagen på våran 2 veckor långa introduktion. Roligt faktiskt, att vandra genom hela Borås och hålla i ett snöre, att träffa väldigt många nya ansikten och att helt enkelt börja där.

Visserligen var det stressigt på morgonen, helt i onödan då jag kom dit i god tid och allt löste sig fint. Allt utom att jag och Joakim hamnade på två olika bussar och fick sitta ensama. Fast jag hade det rätt nice med min mp3!

Trots att det tar ett år att åka dit, så kanske jag orkar pendla. Annars ska jag leta rätt på en liten lägenhet, kanske att dela. Eller så köper jag mig en egen liten etta. Får se, letar iaf. Jag känner iaf för att göra någonting så jag slipper gå upp så tidigt, kan festa med folket i klassen och ja, inte vara så bunden till bussar och tåg. Och tider, mer tider än dans och hockey i alla fall.

Släktkalas

Igår bar det av hem till min kära mormor för att fira hennes födelsedag med äcklig smörgåstårta. Inte okej, men vad ska man göra? Satt där, tittade på hockey och Tila Tequila. Pratade och skrattade. Sedan bar det så småningom hemmåt, även för mig som var dagens chafför.

Väl hemma bestämdes det att Patrik skulle komma förbi en stund så han kom hit, vi tittade på Arkiv X och hade det allmänt mysigt. :)


Idag har det varit arbete, och lite till arbete och snart bär det av till Respekt för näst sista summerclubben. Får se hur det blir där, ingen jag känner verkar gå dit denna gången. Så shit the same lixom, det blir som det blir.

Sådär ja

Nu har jag suttit ett antal timmar och lekt med Ingrids bloggdesign. Det är faktiskt svårt att göra till någon annan, för man vet ju nte riktigt hur personen har tänkt sig osv. Men här är iaf resultatet :)

http://axiane.blogg.se

Check it out.

Borås

Nu är det inte många dagar kvar alls, ska jag flytta till Borås? Eller ska jag se till att hitta en relativt central lägenhet och satsa på att ha råd att bo i den i 3 år? Mycket som snurrar i hjärnan nu, samtidigt är inte alla sår från tidigare läkta. Någonting jag ibland känner verkligen starkt.

Var i Borås med Joakim igår, roligt men jobbigt att åka, men det kan ändå fungera ett tag. Men 3 år? Jag tror inte det faktiskt, någonting måste jag göra. Fast jag tror att jag kommer trivas bra i skolan, och i staden. Mysig men liten.

Därefter åkte jag till jobbet, jobbade stängning och åkte hem och sov. Nu sitter jag här efter en löprunda och letar lägenheter, någon som vet om någonting? :)

Arkiv X

Det blev en städdag för mig, fortfarande ser mitt skrivbord ut som en stor röra. Men resten ser iaf okej ut. Vilket ändå är ganska positivt.

Sedan blev det bio, idag igen. Jag har fått abstinens, bara Batman kvar att se. Arkiv X blev det idag, den var väl okej att titta på och de lyckades verkligen få till det ibland men det ska vara avsnitt, det är gjort för att hålla så länge. Den var helt enkelt för lång, och sen fick man ändå inte veta allt. Det tycker jag är lite dåligt.

Men däremot var det sjukt att jag verkligen blev rädd av trailerna för Mirrors, hårstråna reste sig på mina armar. Men jag tror nog att det är en titta hemma film för mig om jag inte ska bli psykisk igen, som jag blev av Grudge och The Ring. Annars slår jag väl sönder alla speglar här hemma och vägrar titta i vattet eller någonting. Sådär som jag är.

Fast nu väntar jag på att bror min ska lägga över säsong 1 av Arkivet så att jag kan försvinna in i det så som det ska vara.

Narnia

Jag är kär i Narnia, punkt slut.

Var på bio idag med Ingrid och hennes lillebror, åt och fikade med. Mysigt!

Filmen vi såg på var som du antagligen märkt Narnia, och man känner verkligen igen saker från böckerna, trots att jag inte läst dem på 120 år. Funderar starkt på att leta rätt på dem och läsa om dem. Dom är ju seriöst bra! Och det var filmen med, trots att jag skrattade åt väldigt fel saker som vanligt. Och att jag lipade på slutet, jag gråter alltid när jag tittar på barnfilmer. Jag är nog dum i huvudet, men det var sorgligt.

Imorgon blir det bio igen, med Nathalie. Denna gången Arkiv X. Jag älskar arkiv x, och nu måste jag ladda ner alla säsonger bara för det!

Wake up call


Det pinsamma är att jag gillar den!

Hockey och en halv träning med Henke. Sedan bar det av in till stan med Becca, köpte mig en väldigt fin tröja på Svea och sedan satt jag med Noa på hans rast och åkte hem. Ska väl äta snart och sen ringa Elin. Får se vidare vad som händer.

Hancock

Bio blev det tillslut igår, med Becca, Patrik, Kemme och Stockholmarna :) Okej film faktiskt, men ibland lite överdriven, som alla filmer brukar vara nu för tiden. Men jag fastnade i den iaf, så det får lov att funka. Och sedan var det ju väldigt oplanerad bio med så då ska vi ine klaga. Synd bara att jag glömde av att betala.

Snyggast var nog ändå vårat popcorn berg när filmen var slut, för det första var det någon som fick för sig att hälla popcorn på mig, för det andra så var det krig. Men roligt hade vi, jag tror dock inte resten av boibesökarna hade lika roligt åt oss.

Sedan blev det lite festivalkollande och tåg och bussväntande innan hemgång.

Och nu ska jag bege mig till Wallenstam och titta lite hockey.

Kort

I fredags var jag hos Peter och tog lite kort, riktigt roligt trots att det blev racer korttagning då mamma ville ha bilen. Men här är några av bilderna :) Och föresten, gå in på Pdmfoto.se med.

   


jag mår kalas

för det är Göteborgskalaset och jag skulle gå ut, men det blev förfest sen kom vi inte längre. Alla vakter var emot Nathalie, så vi begav oss hemåt och nu har jag ätit en låda pizza sallad och sitter och övertalar jack att hämta mat till mig. Men nackdelen är att det inte finns någon mat. Så det blir nog saft och sedan läggdax.

Har fotat med Peter idag med, men jag pratar om det imån istället om jag hinner innan jobbet.

Peace!

Backyard babies

Igår blev det promenad och springning för att glömma min fina ångest över att internet inte fungerade, att mamma åkte in till stan med Ines utan att fråga mig, att jag inte pratat med Elias på en vecka och att jag hade ont i halva kroppen. Men som tur var gick det över.

Så då blev det in till stan för att titta på Takida med Elin och Becca, men Becca var försvunnen så vi fann Nathalie, Alex och Jonas istället. Så vi stod med dem. Tyvärr var inte Takida så bra live, så vi begav oss ner till Saluhallen för att hälsa på hos Noa.
Satt där ett tag tills det var dags att bege sig tillbaka till Götaplatsen för lite riktigt bra live musik, inte i Bruce klass, men bra. Backyard babies och Dregen. Fann Nathalie och co. igen och stod med dem, sprang in i Sanna som jag inte träffat på tusen år och tillslut hittade jag Joakim med crew.

Då bar det av till Pc fakiskt eftersom jag vägrade Sticky, satt där och hade oss ett tag innan vi fortsatte till Razzia och dansade lite innan bussarna tog oss hemåt.

Jag blir så trött

Så och så är det. Det och det är nog bäst för dig, så ska du göra. Skit i det, strunta i det. Gör så. Var glad. Gråt inte. Hitta någon annan. Det är bäst för dig. Si coh så. Du har inte mått bra. Du kommer få det så mycket bättre. Det har bara varit skit ändå. Det finns andra, sluta vara ledsen. Allt kommer ordna sig. Gör så, gör så, känn inte så, strunta i det.

Jag blir så jävla trött! Jag kanske ska säga upp rättigheterna att vara mig själv, kanske ska jag ge ut dom till alla andra. För det verkar ju vara så att alla vet så himla mycket mer om mig själv än vad jag gör. Så varsegoda, jag sitter härmed bara här tills ni har kommit på någoting bra. Ni kanske ska ha omröstning om vad som ska göras? Så kan vi ju se om allt blir så bra då, för jag kanske får allt precis som jag vill ha det då? Jag gör det på mitt sätt, precis som alltid och då blir det bra i slutändan.

Det sjuka är att killar verkar förstå alla saker på ett helt annat sätt, dom ska inte hela tiden omtolka allt man säger. Säger man att det är på ett sätt kanske dom ifrågasätter, men dom säger inte att det är fel.

Rix Fm

Idag, eller ja igår rättare sagt. Men jag har inte sovit. Blev det islandshästridning för att mor min fyllde 50, tråkigt för jag fick en dum häst som inte ville röra sig framåt. Den var nog det lataste jag varit med om. Jag döpte snabbt om henne till ett visst namn, snäll som jag är. Men hur som helst var hästarna mysiga, och speciellt bordercolliecollie valpen som jag ville sno med hem.

På kvällen blev det Rix FM festivalen med Elin och Mickis. Roligt var det faktiskt när det väl slutade regna och jag slutade vara så opepp.

E-type var faktiskt riktigt rolig att titta på, Måns och Linda med. Men den förstnämnde överaskade. Och sedan fick jag inte höra Miss America eller Jag ljuger så bra så det kan vara därför.


Usch, hej jag kan skriva bra idag? Nej, jag är opepp för att skriva. Hejdå!

And I miss you.

 

My friends make me smile, if only for a while.

Jag kan inte säga om det faktiskt blir lättare för varje dag som passerar, eller om det blir svårare. Jag har slutat gråta varje gång jag pratar om dig, det är positivt. Jag har accepterat det, det är positivt. Jag vill fortfarande förstå någonting, det är negativt. Jag saknar att inte tracka dig, det är negativt. Jag vill prata med dig, det är negativt. Jag vill.. jag vill.. Negativt.

Negativt helt enkelt.

Men jag klarar mig och det går över. Så i slutändan blir det positivt. Hur det än blir.

Idag har jag varit i stan med Elin, vandrat runt mesta tiden. Fikat hos Nella på Le pain och köpt mig ett par shorts. Hämtade min jacka på Respekt med, ganska skönt att få tillbaka den.
För det var ju skottdrama där när jag jobbade i lördags så de använde omklädningsrummet till att göra jag vet inte. Men vi fick inte hämta det som låg där. Men som tur var låg min väska i garderoben, så jag kunde ta den och åka hem. Det var skönt.

Nu ska jag nog titta på ytterligare ett heroes avsnitt (jag vet jag är efter) och sova. Godnatt.

Radion

Det är farligt att lyssna på den skiten, det kommer bara låtar som är fel. Hemskt fel, speciellt när dom har en tendens att spela No Air, och ett antal Rihanna låtar. Usch och fy, alla dessa låtar jag älskat. Nu kan ja inte ens lyssna på dem.

Men jaja, det är som det är och det går inte att göra så mycket åt det. Igår skulle blivit en nykter ligga i sängen och titta på heroes kväll. Men det blev inte riktigt så, jag fastnade i Saluhallen, sedan vidare hem till Noa och sen skulle det blivit någonting, tillsist bestämde vi att Trädgårn blir bäst. Men se där, det blev det inte alls. Harrys hamnade vi på, jag lovade Carro att jobba för henne klockan 9, så det blev ändå tidig hemgång. De andra förtsatte vidare, men Banan och jag satt kvar ett tag och sen åkte även vi hem. Kan man langa sällskap på bussen så ska man!

Idag har det varit jobb fram till nu, nu är det iordninggörande, firande av mamma och sen iväg till Respekt.

Allting tar slut någon gång.

Igår, för denna gången. Det finns mycket jag skulle kunna skriva, rakt från hjärtat men mycket av det skulle komma ut fel. Och vara helt oförståeligt, vilket gör det svårare att skriva detta. Men jag vet att allting kommer att bli lättare när det är sagt, nerskrivet och läst. Samma ord som sist, samma känslor som sist. Bara väldigt mycket starkare.

För denna gången så kan jag säga det, jag tycker om dig, på riktigt och för mycket. Inte som det var förut, en förälskelse eller att jag var kär i dig. Mer, jag vet inte hur mycket men mer. Och det är det som gör det svårast av allt. Att bara släppa dig, jag vet inte hur lång tid det kommer att ta. Men jag ska, jag vill inte hamna i situationen igen. Mycket har jag sagt att du kan få lov att göra och säga utan att jag lämnar dig, men denna gången ska du nog få din vilja igenom. För jag orkar faktiskt inte. Jag tänker låta mig själv vara ledsen, gråta alla de tårar som behövs. Gå igenom denna veckan och sedan ska jag göra allt för att släppa dig.

Vi tjejer är kända för våran magkänsla, jag har vetat att detta skulle komma. Jag viste bara inte om det var du eller jag, men jag räknade med att det skulle vara du. För jag ville inte. Men min magkänsla talar till mig igen, men jag tänker inte lyssna på den. Jag tänker förtränga vad den säger, för så vitt jag vet hade den rätt sist. Då gick jag ut med vad den sa och sedan hände det. Men denna gången tänker jag inte lita på den.

Men jag tänker inte göra som sist, låtsas som ingenting. Det är försent det, för nu är det i bitar. Och du vet att ett hjärta faktiskt kan krossas på riktigt? Inte gå i bitar, men det känns. Det slår på ett annat sätt och det gör ont. Och det är precis så det känns nu.

Elias, du ska veta att dörren just nu inte går att stänga, jag försöker men det är trögt och jag hoppas innerligt att när jag väl får igen den, så går den i baklås och inte går att öppna igen. Dessvärre har du nyckeln så jag kan inte slänga bort den, men tänk dig för innan du använder den igen.

And it cut me like a knife, When you walked out of my life





Kan någon skriva en mer passande låt, allt, varenda ord är sant. Lyssna!

Sometimes I wish I could stop lying to myself.

Kungfu pandan idag med Nella och hennes småsyskon. Over and out.

Och så blev det höst

För är det någonting mer än Håkan på Liseberg som indikerar på höst så är det det jag och Nathalie ska bege oss till strax. Wallenstamhallen och Frölundas första isträning. Long time, no seen! Men nu är det dags igen, och vad som även är dags för är betalningen av Seriebiljetterna, strunt samma om jag inte kommer kunna gå på så många matcher, för risken finns. Och strunt samma att jag måste ändra om i danserna, det tar vi senare. Eller ja, när jag kollat spelschemat och jämfört med mitt schema.

Nä nu är det sykronisering av iPoden, som på något mystiskt sätt blev raderad och sedan iordninggörande för att bege sig.

Blont blev svart

En idiot som jag fick under min sjukdomstid en jättebra idé, att jag inte längre skulle vara blond utan få en mer ljusbrun nyans på mitt hår. Vilket misslyckades totalt och det blev rödbrunt, så geniet drog med Nathalie in till stan. Med fika på Espresso House, rundvandring i alla affärer man kan hitta och hem kommer jag med en ny tröja och en mellanbrun färg, som dessvärre blir i princip svart på mig. Men vad ska jag göra? Det är sådant som händer, och om inte annat kommer det tvättas ur. Förr eller senare. Och om några tvättar kanske det bli i den färgen jag ville ha det. Men det är iaf inte rött längre.

Ett brutalt slut på ett tåg.

Just nu skulle jag suttit på min söndersprängda luftmadrass med Sara och druckit vin, men saken ändrade sig väldigt snabbt när jag tog tåget hem efter förta bandet. När allt jag ville vara var att sova, jag gick och la mig på vägen, jag gick och la mig mitt på ängen, ja jag gick och la mig överallt. I den gassande solen sprang jag runt i tjocktröja för att jag frös, för att nästa sekund svättas ihjäl. När värktabletterna inte fick huvudet att sluta dunka mer än bara några sekunder kände jag att det inte var någon idé att ligga där med feber bland ett antal söndersupande festivalbesökare och samtidigt förstöra för Sara som fick sitta med mig lite överallt då det var vi som var där.

Så jag frågade om hon klarade sig med sina bekanta, packade ihop en betydligt lättare väska och tog tag i första bästa kundvagn och begav mig ner till station, där jag somnade på en obekväm bänk, sov i några timmar. Satte mig på tåget och sov i princip hela resan hem, kom hem, åt och sedan somande jag.

Vaknade idag med samma huvudvärk och frysa/svettas.

Men kvällen som var innan jag blev sjuk var trevlig och allt sådant, fick väl kanske i mig lite mycket, hur det nu kan bli så när jag drack betydligt mindre än de senaste två helgerna. Men roligt hade vi! Och jag hade gärna velat fortsätta så, men jag var så opepp och kände inte för att äta 35 panodil för att orka när det inte fanns något skydd någonstans. Lite synd att det kostade så mycket bara!

Men nu ska jag nörda Springsteen till happening är nere, sen ska jag titta på den och sova lite till.

RSS 2.0