Nu är det skickat.



Förfrågningen är skickad och nu håller vi tummarna för att svaret kommer snart och att väntetiden inte är allt för lång. Tänk er att ha denna mannen för evigt på ens rygg. Vackert, vackert. Nu fortsätter städningen, därefter stängning.

Deep.



Gårdagen spenderades med Nathalie, på Deep. Riktigt trevligt var det. Därefter åkte hon åt sitt håll och jag mötte upp Patrik och Mats. Ganska snabbt bar det av hemåt. Det är anledningen till att uppdateringen varit seg angående kalasandet. Dagen idag har spenderats med Patrik, först här sen gav vi oss iväg till en Indisk restaurang.

Klick.

I'm leaving.

Parallell bloggning ett tag, men snart vet jag inte om webblogg håller måttet. Krångel med att läsa, att ens komma in stör lite. Visserligen är det krångel med att byta blogg också, men å andra sidan. Lite otrohet kanske är nyttigt i bloggvärlden, vem vet?

Men det jag säger nu är, trots att designen inte är lika mycket till nytta där så kan det satsas på innehållet. Och varför inte starta denna nya i samband med inriktningsändringen? Utbildning som börjar, sminket kommer i fokus. Då kan det ju vara till fördel med en nystart.

Nog skrivet, nu säger jag bara, klick, klick!

improveme.se/lillsaara

Broken hearted girl.



Det räcker med att visa detta, det säger mer än vad som behövs.


Genialiskt.



Underbart ihopkomponerat! Nu blir det arbete.

Nella fyllde 20

Det började med kalas hemma hos henne för att sedan bege oss till Viktoria, längre än så kom vi inte. Fyllekäk, svinsur, för att sedan bege mig hem till Pat. Där jag även spenderat dagen med att titta på Iceage3. Intresseklubben antecknar.



Nu blir det promenad, därefter Harry Potter.

Att slå sig själv i huvudet med en ölflaska..





Bilder, ja, bilder blir det. Jag är lite stressad och trött. Så inget skriveri från min del.

Nu blir det jobb och kalas.

Systemet, jobb, utgång. Perfekt kväll typ. Syster fick agera fotograf.




Joel Lundqvist.

Visserligen har det varit relativt säkert ett bra tag nu, i och med att han blivit Torslandabo och alla spekulationer. Men nu ska kontraktet skrivas på, egentligen igår men det är inte fullt säkert att han hunnit skriva på det ännu. Dessa ord kommer från hans agent, och då kan det ses som säkert. Det ska mycket till för att agenten ska säga någonting sådant. På kontraktet står det 6 år, vilket betyder en väldigt, väldigt lång tid. Fast å andra sidan har jag någonstans för mig att kontraktet får brytas för spel i NHL, men det är någonting jag inte är säker på. Och framförallt är det ingenting som spelar roll nu, för nu kommer han hem på riktigt och vi kan inte annat än hälsa honom välkommen hem. Och hoppas på att även Pebben bestämmer sig för rätt svar i helgen!


Lite stolta ska ni ändå vara.



Jag har varit seg som ett as, länge och väl har jag inväntat beslutet. Jag ska avsluta historien om pojken vår generation växte upp med. Tillsist är den hemkommen, sista Harry Potter boken. Jag skäms lite, det var ändå några år sedan jag borde läst den då jag slukade böckerna på 1 dag när jag var yngre. Men bättre sent än aldrig! Var stolt över mig!

Och med tanke på min fina tatuering jag har på armen från jobbet idag känns beslutet att tatuera mig ännu en gång nära, kära herr Springsteen ska förevigas. Den kommer bli gudomlig min tatuering, men så länge kör jag med en äkta och 11 fake.

Är det dags för mig med nu?

Jag har stått emot länge och väl, men när jag kikade in på Nellys nyheter vet jag inte om jag kan hålla mig längre. Den här klänningen är fierce och jag tror att jag är i behov av den. Nella, Cassandra? Kan jag inte få prova era klänningar och se vilken storlek som krävs? Eller om det ens är någon idé att jag köper?


Ribbon Dress SEK 549, Elise Ryan - NELLY.COM

Nattligt inlägg

Telefonen plingar och plingar, den säger att den ska dö. Det har den gjort i flera timmar nu och ännu lever den. Den lurendrejaren!

Vaknade tre idag, trött som få. Infann mig på gymmet efter en shoppingtur på systemet och ett presentköp till kära Gabriella som så fint fyller 20 på lördag. Väl på gymmet fann jag Emelie, så jag fick sällskap vilket var skönt, det är bättre att träna när man är två.

För övrigt har jag funnit den perfekta hudfärgade klänningen, från Carin Wester. Och förhoppningsvis blir den min imorgon!



Videoblogg och Kaninfest

Jag och Sofia tycker ju ändå det är ganska tufft med videobloggare som dumförklarar sig själva på bloggen. Så därför känner jag att det är min tur. Att jag filmar åt helt fel håll och inte vet hur man vänder filmer hör inte hit. Så ta det som det är.



Gårdagen bjöd på Lisebergsfest på Trädgårn, det blev alkohol, dans och hångel. Sedan en bilfärd hem till familjen Schöning där jag däckade rakt upp och ner i sängen. Fint avslut på en fin kväll.










Lite långsamt

Jag fick stressa sjukt mycket igår för att hinna hem, göra mig iordning och därefter bege mig till Schöningarnas för att senare ta mig till Trädgårn. Så det fanns inte tid för skriverier. Och nu sitter jag hos dem igen, så inga bilder från gårdagen ännu. Men kul var det, fick lite för mycket i mig. Men så ska det vara. Man ska fira att man är lite ledig.

Nu ska jag starta kaffemaskinen och sedan bege mig ut i vida världen med Johannes, langar resterande när jag kommer hem ikväll.

Tävling hos Mini.

Nu drar Mini igång en tävling, ett presentkort värt 500 kr hos Yokiono. Och då kan ju jag faktiskt inte så emot, för vem vill inte vinna det? Klicka på bilden för att komma till webbshoppen och kolla in utbudet själva så förstår ni nog varför!


You just won't touch me the way I want you to.



Jag minns en gång när vi låg och pratade, du sa att du alltid avslutat dina förhållanden med att kontakten sagts upp. Kärleken kan jag lära mig att leva utan, det är någonting som kan blomma upp och vissna, men kommer alltid finnas. För att citera Ekdahl "Det som en gång funnits i hjärtat kan aldrig försvinna". Du sa en gång att du älskade mig, en gång sa du det och det var då jag började stöta bort dig. Omedvetet, jag blev livrädd för orden binder en och ska inte utnyttjas om man inte står för dem, och nu när jag vet att jag menar det kommer jag aldrig få det sagt, det är försent nu.

Men vad jag inte vill eller kan lära mig att leva utan är dig, du har gjort mig självsäkrare, du bygger upp en inre ro, att se saker ur ett helt annat ljus. Ditt sätt att vara kan visserligen gå mig på nerverna ibland, men tänk på att det var dig jag hittade den 27 juni förra året. Du är ju medveten om att jag kände av det redan den kvällen, annars hade det aldrig fortlöpt. Den personen vill jag inte förlora!

Så läser du detta - måste jag förlora den personen, eller kan du tänka dig att bryta trenden i avslutade förhållanden och kanske i framtiden kunna finnas för varandra som vänner?


Det där kändes att skriva, tårarna föll titt som tätt och det är väl kanske därför jag skriver istället för att tala, för att jag gråter så lätt. Men nu är det skrivet, och det känns bra. Idag har jag arbetat hela långa dagen, därefter begett mig till Hästevik och promenad medans Nathalie och Kim har ridit. Mys kan jag säga!

24 dagar.

Tiden går fort, och jag längtar och längtar. Avbetalningen är snart halvägs och jag är nöjd som få med det. Det jag längtar till är min kära utbildning, till Makeupartist på Makeupstudion som drar igång den 10 Augusti och fortlöper i 19 veckor. Så under denna tiden blir det inte mycket till hockey för min del, första gången på länge som jag inte innehar ett säsongskort. Och dansen kommer i skymundan. Men det får jag helt enkelt leva med.

Det var bara detta jag tänkte informera om innan jag beger mig till arbetet för att spendera i princip hela dagen där. Vad som sker senare återstår att se.


Oslo part 2.








För övrigt säger sista bilden allt om mig i mitt ässe. Det kom in en beställning på 53 lilla menyn kvart i 12 och vi var ändå därifrån halv 1. Nu ska jag sova så jag orkar mig upp imorgon och kan bege mig till jobbet tidigt för att vara mig.

Day off.

Det blev stan med Nella, gym och systemet idag. Marie Brizard vit choklad bland annat. Denna kommer avnjutas i gott sällskap redan ikväll.


Dior Fall 2009

Ibland blir man bara mållös, vackert med en sjuk twist precis som jag vill ha det. Hattarna, sminkningarna, kläderna, skorna. Allt finns här. De som känner mig vet att det här är kläder jag skulle kunna tänka mig att ta på mig, nästintill utan att tänka. Detta trots att det är Couture Collection. Se och njut!






Källa: Style

Oslo - part 1.






Med en sjuk Ingrid, akutbesök och egentid i staden. Utöver det var det mycket mysigt innan det begav sig mot nya äventyr med Caroline, syster och vänner.

Såhär ska det se ut när man kommer hem.



Sms från pappa: "Ska du ha en dubbelsäng?"

Ska lägga in bilder och så nu, så senare om jag hinner innan jobbet langar jag upp en fin bildkavalkad från Oslo!

Så glöm vem jag var, för jag finns inte mer..

Du, du, du. Kan man inte bara släppa en man när han inte vill vara med en mer? Måste man precis innan man får reda på detta inse att man är kär. Kunde jag inte insett det tidigare eller bara glömt bort vem du var? Eller bara radera dig nu?

Är nära gråten lite allt för ofta, men jag får skylla mig själv. Jag lyssnade inte på varningarna, jag lyssnade inte på vad jag skulle. Det jag gjorde var att tro, jag trodde på dig. Att det inte var som jag fick höra, att alla kan ändras. Men jag såg väl kanske inte vem du var, eller så förnekade jag. Nu tänker jag inte se på dig ur mina ögon mer, jag tänker använda någon annans om jag ser på dig igen. Jag tänker dränka känslorna så som jag är van att göra, på det vis som aldrig riktigt fungerar i längden men väldigt bra för stunden.


Jag tycker om dig Patrik, mycket också. Fast det insåg jag lite försent.



Snart kommer Caroline och hämtar mig, då ska det kalasas, badas och jag vet inte vad här i Oslo. In i rosédimman helt enkelt!

Dagarna som gått!



Hej hopp. Såhär fint har jag det just för tillfället. Gårdagen bjöd på vin och en rundspringning ner till Aaker brygga. Dagen idag var dremot inte lika trevlig, började med en ambulansfärd med Ingrid, sedan har vi suttit på sjukhuset hela dagen men nu är hon kryare, vi ligger i varsin säng och sover. Så kry kanske man inte ska säga, men nästan i alla fall. Funderar på att bege mig ner på stan en liten sväng själv nu, så hon får sova lite. Det stänger ju om en timma så det kan nog hinnas med lite tittande.

Imorgon kommer Carro, det tycker Sara om :)

Let me say Oslo!

Nu drar jag om sådär 30 minuter, ska bara packa ner det sista sedan kör far min mig till centralstationen och buss 820. Där spenderar jag 3 timmar och 45 minuter innan jag får återse min älskade Ingrid. Det kommer bli så underbart, och mysigt med 3 dagar i hennes nya hemstad med henne. För att sedan bli uppplockad av Caroline med vänner för födelsedagsparty som ska vara tills på söndag. Me like!


Ha det fint här hemma om jag inte lyckas blogga någonting!

Btw. Grym födelsedag!

Gratisbio

Även jag har fallit, men vad ska man göra när fler och fler får hem presentkort blir man sugen, och lätt är det tydligen med. Så det finns ju faktiskt inte speciellt mycket att förlora på det hela? Det är ju faktiskt gratis! Så mycket att vinna, ingenting att förlora. Precis som det ska vara!

Så ni har ju inte heller någonting att förlora, förutom möjligtvis lite tid. Men vad gör det, ni sitter ju ändå vid datorn ;) Så bli medlem ni med!



Det är sådant här jag roar mig med när släkten åkt hem, i väntan på att sömnen ska lägga sig som en dimma så det blir morgondag och Oslo.

20 år.

Tden går fort, lite för fort ibland. Nu bär det av till stan och systemet, vin inför morgondagens resa ska inhandlas.

Gårdagens spenderades med Johannes, Marco, Elin, Nathalie och Tess. Med flera. Pc och Berså, med ett jävla tjafs med vakterna för att jag blev pissed off på hur de behandlar sina gäster, kunder vafan. Sådana som man ska ta väl hand om och inte fjanta sig runt med och behandla som man kännr för. Det kan man göra med sådana man inte vill ha tillbaka. Måndagsklubben, byte av ställe? Men överlag var det kalas!





Fann även Alice i dimman, vilket var nice, riktigt nice!

Nu beger jag mig till stan.

MJ I want u back!



Hittade denna helt underbara tshirten på Lookbook, den är från Unif Clothing och jag funderar starkt på att köpa den, trots priset på 450 kr inklucive frakt. Men är det verkligen värt det? Eller kan man kanske göra en egen här hemma? Får ta mig en funderare på detta, men visst är den underbar och verkligen sann?

För övrigt fyller jag ju 20 imorgon, känn inte alls någon press att beställa denna till mig då? Haha!

Parken och resterande livet.

Sitter här i med datorn och ett glas mousserande och tänker. Har haft min gråtstund för dagen, om det inte kommer en senare igen. Risken är stor, för idag gör det ont. Men nog om det.

Har inhandlat mat till Oslo, mitt substitut för Hultan, massvis med konstigheter som jag och Ingrid ska laga till under våra dagar tillsammans, vi ska ha så underbart hon och jag. Fredagskvällen kommer även den att bjuda upp till en hämtning av Caroline med vänner och då beger jag mig iväg med dem på kalasande. Jag längtar! Jag behöver komma bort, miljöombyte och glömma allt.

Igår hamnade vi på P.C. för att därefter hamna på Parken, där det blev i alla fall en liten sväng på dansgolvet innan hemgången. Somnade efter lite mycket smsande fram och tillbaka klockan halv 4. Och klockan ringde 7. Hej och hå lyckat!

Min outfit för gårdagsnatten.


And Cicci och Moa.

Gårdagen

Gårdagen bjöd på mycket bussåkande och grillning hos käraste Rebecka. Lite rundvandring i stan med Nella och Mickan. En del ironi och annat sådant. Slutade med att jag kom hem med ett par svarta shorts. Hej och hå, letat i hela stan efter ett par som inte ramlar av. Och nu äger jag ett par.


Och nej bilden hör inte hit någonstans, men det blev inga bilder mer än en dålig på en älg som kom och hälsade på. Så vi slänger in en med Fredrik helt enkelt. För det är ju ändå vi på bilden. Och då bör det väl gå?

Nu: Powernap, dusch, mat, Johannes.


Kärlek är för dom.

Dom som har tur...

Varför jag ska inse saker när det redan är försent, kan jag inte alltid förstå. Kunde jag inte insett vad jag kände innan det var försent? Ska inte jag någon gång få lov att lyckas med ordet kärlek, ska inte jag någon gång få slippa att bli lämnad för någon annan? Är det för att jag insett att jag faktiskt tycker om dig?

Nu är det i och för sig så att jag lovat att glömma allt, och jag använder Lisa för det. Hon får tårarna att sluta rinna och leendet att komma fram. Precis som jag vill ha det, jag tänker inte gå igenom det igen. Så jag förtränger. Låser dörrarna och låter det ligga i det fördunklade.


Gårdagens kväll spenderades på piren på Marstrand och på Högvakten med Frida och vänner. Det blev chips, rosé och snötter. Japp, snötter. Därefter solades det på morgonen, med en röd nyans som följd, en sväng runt med Lisa innan det begav sig hem till Patrik för, lite prat, promenad och sol. Därefter tårar och nu sitter jag här och skriver det som skrivits ovan.


Inköp, inköp, inköp

Inköp var det som gällde igår, och fynd kallas det skulle jag påstå.


Ett par rosa stora chinos från cubus, och en transparent topp från hm, som jag möjlighen ska sy om på något vis så det blir som tidigare visad klänning som stylorectic bar.

Väst från gina, fann den tillslut. och en enligt mig klänning från hm.

Långklänning från cheap monday, 50 kr sådär perfekt.

Leggings från Rut och mina nya bäbisar från nelly.

Jag glömde faktiskt av dessa, så det fick bli en bild som denna. I övrigt bör jag bli bättre på att fota bilder. Det blir same, same på outfitsen och allt. Inte okej, jag lovar det ska bli bättre. Anyway, fakemockajacka och topp från gina dessa med.

Nu ska jag ta båten ut till Marstrand och leka med Frida, bada med henne och kusinen imorgon. Mys, mys, nu när det är matchcup och allt.

RSS 2.0