mera jobb..

Idag har det arbetats hela dagen igen, langade en vandring i stan efteråt med fika på Tintin med Elin. Därefter bar det av hemåt, med en massa lek. Inte nudda asfallt mellan centralstationen och svingeln det ni, le parkeur är kanske någonting för oss.

Sedan langade Guitar hero hela kvällen, kom på att jag jobbar imån, och resten av nästa vecka med. Seeedan är det lov för mig! GÖTT!



Just nu nördar jag Natasha Peyres blogg, check it out!

Peace.

jobb, jobb, jobb...

Alltid detta, hela dagen har jag varit där. Imorgon med, men jag ska inte klara det finns de som är arbetslösa. Jag har i alla fall ett arbete att gå till även om det hade varit lite mer pepp att steka i detta vädret. Men men, jag får överleva.

Sedan jag kom hem vid 7 idag har jag lirat Guitar hero i princip konstant, har ont i fingrarna men mer ska det bli! Lätt mer! Gh dag/kväll på söndag. Kuul! =)

Imorgon får vi hem Sam, som jag kommer vägra kalla något annat än Baby, för det har jag döpt honom till. Hoppas bara han är lika underbart mysig som Purre!

Goodnight!

Grym dag ändå..

Började dagen med att mysa med kaninen, sola lite och sedan bege mig in till stan. Slog en pling till Alice och vi bestämde oss för att fika lite, glass blev det. Och mycket tjöt, sedan åkte hon hemåt och jag gick in till stan, sprang in i Mimmi på Hemköp.

Vi begav oss runt lite överallt, men huvudsakligen för mig till Game, där jag langade ett Guitar hero 3 till mig, och sedan bar det av till jobbet, slutade vid halv elva och nu ligger jag här. Ska väl snart sova då jag ska upp och jobba imån igen 11:30 - 18, sen ska jag fan hem och spela tvspel!

Puss

Mera student..

Nu sitter jag här, nyss hemkommen från ytterligare en studentfest, Lindholmens denna gången, och ska jag vara helt ärlig var den nästan bättre än våran. Om det var för att det var på Respekt, för att jag drack alkoholfritt, folket eller för att jag inte festat loss hela dagen och var full vet jag inte. Men det var roligt!

Längesedan med folket med, speciellt med en viss person, sådär 8 år sedan? Kanske till och med mer? Caroline, vars mormor bor granne med mig sprang in i mig, men jag kände inte igen henne nästan. Men när hon sa det, då gjorde jag det! Hon hade verkligen ändrats, men det var ett roligt återseende.

Sen är det alltid roligt när folk helt överdrivet glada slänger sig över en och fullkomligt skriker hej, eller att man träffade så pass många man en gång känt! Men framför allt var de jag var där med roliga att vara med, och det var en självklarhet att köra hem dem då jag ändå skulle dit nästan.


Tack som fan för en grym afton!

För jag har tagit studenten..

Helt underbart var det! Och jag skojar inte när jag säger att det nog var en utav de bästa dagarna i hela mitt liv, firandet med klassen var kanske lite halvlyckat, men resten. Skrik och sång! Mera skrik, champagne så det räcker. Och en utspringning som gav en en kick värre än något annat, ren och skär lycka!

Sedan bar det iväg på megaflaket, mer att dricka, mera sång, dans och en miljard kort som antagligen kommer att komma upp lite senare. Runt några varv i stan, firanden och runtspringanden. Skålanden så det räckte och blev över! Därefter hemfärd, vänner, mat, presenter, blommor, champagne och vin. Iordninggörande inför kvällen, diskussioner om allt möjligt, så mycket att jag kom på att jag skulle åka, lagom till att vi skulle träffas. Så då blev det telefonsamtal om att alla kunde bege sig, för jag kommer när jag kommer.

Vi skulle firat på Harry's, men jag, Anna, Hanna, Mimmi och Emma valde att bege oss till Pc för att förfesta istället, hej halva priset mot Harry's! Efter ett tag där, då blev det Parkan, dans, dans, dans... Sönderarmbågad av fulla icke studenter! Men det gör inte så mycket, det är så det är. Och man får leva med det, domvill väl med vara lite lyckliga!

Och sedan tog kvällen slut, och jag mådde finfint!

A final bow, a final curtain call..

Imorgon is the big day, och det kommer att kalasas rätt bra. Visserligen måste vi var ai skolan redan klockan åtta, så vi tar våran champagnefrukost efter fotograferingen, därefter ärdet klasstid och sedan äter vi runt tio, laddar inför utspringningen klockan ett, och sedan är tiden på Polhemsgymnasiet slut!

Då är det bara flakåkning, skrikning och sjungning, en mottagning klockan fyra, halv fem, och sedan ett hejdundrans party på Park Lane klockan tio. Det går inte att misslyckas!

Nu kör vi, full fart! Fyra av fem toasters!

Gårdagen

Den var nog någonting av det roligaste jag varit med om, helt seriöst. Det hela började med att jag och Ingrid försfestade hos mig, hon sminkade och hjälpte mig. Sedan blev jag körd in till göteplatsen där jag mötte upp resten av gänget. Och en hel del andra med ska nog tilläggas.

Där var det poseingtime och efter det begav vi oss ner till Valand. Där Emma, jag, Hanna och Johan fick vänta in alla andra sega jävlar bara för att vi var så snabba när vi gick. Sedan började förminglet och därefter en middag som ballade ur rätt rejält, speciellt efter att folk fått i sig lite. Skålar, kontringar med att slå i bordet och skrika bästa bordet, sånger och skrik. Mitt i allt började det dansas och sedan serverades huvudrätten. Vi åt, tog kort och skrattade ganska mycket.

När själva middagen var klar började dansen och jag fann Ida som jag spenderade ganska mycket av danstiden med, så är det när man dansar tillsammans annars. Runt tre begav det sig hemåt, i och för sig gick hon lite innan mig, annars hade det varit roligt med sällskap hem, men jag klarade mig då vagnarna för en gångs skull kände för att gå precis när jag ville.

Sen var min far snäll nog att hämta mig i morse och nu har jag suttit hemma och försökt vakna till liv i princip hela dagen.





Prom

Ikväll är det då dax, det man har försökt förbereda sig för, planerat inför, handlat upp alla sina pengar till, Balen. Och för oss Polhemmare är den på Valand ikväll klockan 19:30. Jag hoppas verkligen att det kommer bli roligt, trots att jag inte är långklänningsmänniskan. Man kan ju inte röra sig och måste se efter så man inte trampar på klänningen. Men det kommer nog gå bra ändå!

Snart komer Ingrid hit med, hon ska hjälpa mig att göra mig iordning vilket jag uppskattar, någon som kan det där gör det nog bättre än jag som alltid sminkar mig samma. Fast innan det måste jag städa, och gå på promenad. Och äta!



Sen appropå något helt annat, hur kan en person vara något helt annat än vad man tror att den är, göra saker som man tror att den aldrig skulle göra? Det är en skum värld vi lever i, visserligen har vissa bitar ändrats till det bättre, andra sämre. Inte för mig kanske, men för andra. Men det är ingenting som ska talas mer om här, det förvärrar och kan bli fel. Var bara tvungen att nämna det, trots att antagligen ingen mer än någon förstår.

Peace!

stördaste drömmen

Jag får väl joina Saras storys om sjuka drömmar, för fan den här var inte rolig.

Det började med att typ jag, Ingrid, Hammar, Christian och Malin satt hemma hos Hammar, fast det var på min gräsmatta, innan balen. Sedan begav vi oss dit och jag mötte upp min dejt, Tomine, vid Palace. Sedan bagav vi oss upp mot valad, fast balen var flyttad till Gamle Port. Där står vi länge i kö, men helt plötsligt går vi bara in, utan att kolla med vakterna. Så smidig som jag är går jag ut och säger att nu är vi här.

Då sitter det två tanter där och tittar länge på mig, och säger att jag ser lite vinglig ut i de där skorna, jag hade väl 20 cm stilletklackar, och hade inte ätit nägonting på hela dagen för att vi skulle få mat på balen. Och helt plötsligt säger dom tt jag inte år komma in, och får mina pengar tillbaka. Detta för att jag håller mig i bordet för att kunna stå. Trots att jag inte druckit någonting så var jag för full, så jag får dampet och börjar skrika på dom, tar av mig skorna och går in.

Winners

Jag vet, jag har väl aldrig uttryckt någonting speciellt för fotboll tidigare, men det är för att jag har så mycket annat i hjärnan. För mycket av en annan sport helt enkelt, eller flera kanske man ska säga. Men när man tänker efter, så innan hockeyn kom in i mitt liv, innan ens sport kom in i mitt liv, då höll jag på "dom röda". Efter ett tag lärde jag mig att det var Manchester United.

Så nu det är väl inte mer än rätt att jag härmed skriver att dom faktiskt vann igår, trots att jag missade lite av matchen både i början och i slutet, i början för att jag kom hem och glömde, och i slutet för att jag somnade i soffan. Det är inget illa ment, det gjorde jag i Scandinavium under en Modo match med, så att somna i soffan är ingenting mot det.

Så var det med det, nu ska jag bygga om mitt vardagsrum till en danssal, sätta på hög musik och störa min katt som ligger och sover här bredvid. För trots att jag har ont i ryggen ska här dansas.

Peace

Sista dagen

Idag var verkligen sista dagen, var tvungen att mecka med betygen och såndant. Mat på Paprika, lite stan, lite köpa löshår till hanna och sedan hem.

Satt väl hemma en stund innan det var tid att dra tillbaka till Backaplan, plocka upp Beccs och dra till Häckens juniormatch för att hon skulle titta på Anton. Kul var det faktiskt, och på något vänster börjar fotboll bli mer och mer intressant, konstigt nog. Men det kommer inte ta över iaf.

Nu blev jag påminnd av e att det var CL på tv, och det var den jag skulle se faktiskt, för United ska vinna. Det är så bara!

Pusshej

Jag har tråkigt och har inget att göra.

1.Put your music player on shuffle.
2. Press forward for each question.
3. Use the song title as the answer to the question even if it doesn't make sense.
4. No cheating.

will it be ok? Scum - Andreas
how are you feeling today? 4 minutes - Madonna and Justin (if you fight it, it better be what you want)
how do your friends see you? Hot fudge - Andreas
will you get married? Na na na, Hey hey - Crazy frog (öhm, vafan är detta?)
what is your best friend's theme song? Tears of the dragon - Bruce Dickinson
what is the story of your life? Erotic - Madonna (HAHA, ja sex kommer jag få iaf)
what was high school like? So sick - Danny
how can you get ahead in life? Vill ha dig - Drömhus
what is the best thing about your friends? I'll be you - Andreas
what is tonight going to be like? Killa - Cherish
what is in store for the remainder of this weekend? Spirit in the night - Bruce Springsteen
what song describes you? Drive all night - Bruce Springsteen
to describe your grandparents? Rock away - Lazee
how is your life going? Reflections - Christina Aguilera (usch, och det stämmer)
what song will they play at your funeral? Fear of the Dark - Iron Maiden (Jag spökar nog)
how does the world see you? 80s joint - Kelis
will you have a happy life? När vi två blir en - Gyllene Tider
what do your friends really think of you? Run - Snow Patrol
do people secretly lust after you? What a girl wants - Chrisitina Aguilera
how can I make myself happy? Lives in da club - Sophia Fresh (Paaarty)
what should you do with your life? It Ain't me babe - Johnny Cash (jag vet, jag kan bara inte)
will you ever have children? Spanish Lesson - Madonna

Jag skojar inte när jag säger underbart!

Jag hade väl min sisådär sista lektion idag, och där var det bara få betyget. Imorgon är det som alltid frivillig närvaro på projektarbetstiden, och jag kan väl lika gärna gå dit, för jag måste ändå till skolan för att ta bort ett betyg. Friskvården skulle jag tro, för att det sänker mig lite, och jag måste ha så mycket det går nu då. Så inga mer lektioner, balen på fredag, studenten på tisdag, och kanske fira en gång till på onsdag, kan det bli bättre?

Sedan at tjag och Nathalie fick MVG på våran rölundabok gör inte saken sämre, riktigt underbart roligt har det varit att skriva den, visserligen lite jobbigt till och från, men ändå överlag det bästa tema man kunnat välja. Så det kanske inte är så konstigt att vi fått MVG då!

Har meckat det sista inför balen nu, väska och smycken köpta idag, och löshåret börjar bli som jag vill iaf nästan. Så det kommer bli bra hoppas jag.


HAHA, spran in i Nina med gänget idag med, alltid detta spring in i henne så fort det kommer till mat! Lite roligt är det faktiskt. Och jag saknar dansen!


Mat, Peace!

Söndag

Här sitter jag och gör ingenting, kan inte sova, orkar inte flytta på det ton med kläder jag har i sängen. Sitter mycket hellre här, ser till att jag är död imorgon och letar efter ett guitar hero till mitt nya fina Ps2, som jag tjatat om ett tag nu. Men nu är det mitt, och jag slipper lägga pengar på det när jag flyttar. Haha, min lägenhet kommer bestå av en dator, en tv med spel och en säng, och självkart sådär tusen miljarder kläder. Jag gillare!

Idag var jag väl först på Backaplan med Ines, köpte Ps2 och en kofta, sedan råkade jag hitta en studentfestklänning och en rosa magt-shirt som jag var tvungen att ha. Heja mig, jag är bra på att inte slösa pengar på kläder.

Sedan kom jag hem, spelade lite tv-spel innan Nella hörde av sig och ville att jag skulle följa med in och titta på balfolk, vilket jag inte hade någoting emot. Visst, jag skulle träna, och städa. Men whatever, det blir bra att göra det någon annan dag! Eller nej, jag börjar bli tjock igen så det blir det inte, hårdträning nästa vecka! Absolut, sen får jag sluta äta sådant som får min mage att balla ur så jag inte lägger mig ner och gråter innan balen på fredag.

Aja, alla var väldigt fina, som vanligt. Lite roligt att mitt i allt kommer Alex, typ inte sett honom sen hockeyn slutade. Och i kostym, det var roligt. Eller ja det var lite elakt sagt, men han förstår nog iaf vad jag menar. Fin vart han, men det såg väl inte så mycket ut som honom direkt.

Aja, bed time.

Sov gott!

Hur bra var det då?

Att dom förlorar mot Finland är nog väldigt lyckat menar jag, men men, det är ju egentligen skit samma, det var ju ändå bara om bronset vilket är i princip inget att ha alls. Inte enligt min mening och inte när det kommer till sverige och ishockey. Men det är väl sådant man får ta och bita ihop.

Roligt var det hos Becca iaf, sitta där och snacka skit om allt och inget, diskutera allt såntdär nödvändigt och mysa med katten, och den lilla hunden som är två gången min size. Och då självklart den jäkla hockeyn, den får vi inte glömma. Sen efter det skulle jag åka hem, men det blev ju inte direkt så kan jag ju avslöja. Och mer får väl inte avslöjas, de flesta förstår nog ändå. haha! Så dum i huvudet är jag, men men. Får väl skylla på just det då.


Nä nu ska jag spela lite mer tvspel, städa och sen åka in och möta Nella i stan en stund, sen får vi se vad som händer.

Peace!

Ibland blir det inte som man tänkt sig

Kvällen brev som sådan att vi först sprang in på Bryggeriet i typ 10 minuter, sen blev det dit vi skulle. Och vad som hände med Blvd ikväll vet jag inte, sen när är det 90 % killar där? Sen när kommer jag och bartendern fram till att vi har dansat ihop? Sen när är folk så snygga? Sen när lägger jag märke till sådant?

Men roligt hade vi faktiskt, trots min runda på 30 minuter mitt i natten för att ge förslag på vilka skor som skulle köpas till en kusin, och trots att efter några sms står jag utanför bryggeriet och tittar in på matchen genom fönstret. Som btw inte gick heeeeeelt och hållet som jag ville, en Henke med ont i knäna är inget bra asså, och det lät som han spelade dåligt. Inte bra, inte bra. Då blir det inget mera VM, och det är kasst! Och att översta våningen inte var öppen gillade vi inte, men de spelade ju lite mer varierad musik på nedervåningen iaf.

Sen undrar jag vad problemet i folks huvuden är, den dagen man nästan glömmer av att sminka sig, den dagen ska alla berätta för en att man är snygg osv. okej, jag är snygg med yttert lite smink, men inte när jag försöker? Tack så mycket! ;)

Att killen satte sig bredvid mig på bussen och började läsa ur min tidning för att sedan helt ta över den, läsa de fina sms hälsningarna och berätta om filmerna och läsa vad som var på TV. Det är alltid någonting det, shit vad jag skrattade! Det var kul!

Aja, bedtime för mig, int eför att jag är trött nu men jag blir väl. Goodnight!


Barbie

Ja det är väl ungefär så jag kommer att se ut ikväll, på en random BLVD natt. När jag missar hockeyn, men har man lovat har man. Och det är Canada, lite jobbigt motstånd, men roligt att se tyvärr. Aja, nu är det ganska mycket rushhour till bussen, så off we go with a outfit pic.
















Ha de fett!

Mascaradrog

Är det någonting jag är, så är det en mascaraöverkonsument, jag förstår inte hur jag tidigare hade råd med Diorshower och YSL mascaror, jag använder ju tvåhundrafemtio lager om dagen. Tackar gudarna för L'oreal eller vad jag nu har för någon, den kostar i alla fall inte så mycket. Och den får ögonfransarna att faktiskt bli rätt okej UTAN att vara extremfyllda med mascara. Om inte bara jag och min plånbok är glad över det, så är nog mina ögonfransar det.

Jag tror att det är dax för mig att göra den omtalade ögonfransförlängningen snart, men jag ska ju köpa löshår idag så då blir det lite svårt att ha råd med båda innan balen. Men men, det är lättare att klicka på några extra lager mascara, märk några extra, utöver de 5 jag redan har.

Aja, nu ska jag på intervju på Kriss, springa runt lite i Allum, köpa hår och sedan hem och träna. Förhoppningsvis.

Peace!

en kvart

Ja det var väl ungefär den lektionstiden vi hade idag, ändå var jag i skolan i en timma, baaajs. Värt att banga? JA! Men det gjorde jag inte ändå, men men.

Det blev inlämning av ansökninbrev till Monsoon, köpa hårfärg med Mimmi och letande efter löshår. Hittade ett som passade perfekt, men priset var lite mycket för mig just denna dag. Men men, ska kolla på Backaplan imån, annars åker jag in och köper det! Jag ska ha lånt hår nu tänkte jag :)

Lyckat att stå inne på hemköp, vingla till och att det blir svart? Men jag lyckades inte svimma iaf, och det är en prestation. Och nu har jag ätit två mackor med, så nu är jag på topp. Får väl fördriva tiden med någonting fram till att jag ska åka bort till Ingrid vid 3 sådär. Vad?

Leta efter Ines plopp och äta upp och bli tjock! Ja tack! Nä men seriöst, kanske ringa till Kriss och prata med dem, eller göra någonting helt onödigt som att faktiskt sätta på TVn, eller se om solen kommer tillbaka. Aja, later!

Btw. Min mamma är bäst ibland, vissa saker hon säger är bara så klockrena, jag tycker nog att jag ska följa hennes råd, det hade vart någonting det. För han är ju klockren killen så!


Så underbart!

Det är nu Sveriges nationalsång spelasi ishallen där långt borta, och det känns bra, helt underbart bra om jag ska vara ärlig. Det är tjeckerna som får åka hem och vi som får stanna. Så nu blir det mer hockey på tv att nörda. I alla fall en match till att skrika på! En match till med en omtyckt och inte hatad Ledin, en till match med min Henrik Lundqvist. En till hockeymatch helt enkelt, hoppas bara den inte är mitt i natten. För jag behöver min skönhetssömn jag! Fast den är kanske värd att offras...

Sedan var väl matchen inte 100 %ig, men vad bryr jag mig om det? Vi vann, det räcker för mig idag.

btw. Norrlandsguld reklamen är bästa på länge!


Jag kom på det nu

När jag vaknade, undra om du verkligen vet vad du sa igår? För om du menade det, vilket jag faktiskt tror du gjorde, då har jag all rätt att ångra allt. Inte vad som gjordes, det var jag med på, det är mitt eget fel att jag blev kär, både första och andra gången. Det är det jag har rätt att ångra, för enligt de orden så har allt varit en lögn, redan från första dagen. Redan från den dagen då jag fick ditt nummer, redan från första gången jag var hemma hos dig och tittade på film.

Att jag gav dig en ny chans efter den gången jag fick åka hem klockan 3. Det skulle tagit stopp där, det inser jag nu. Men du fick mig att tro att du faktiskt brydde dig då, att du förtjänade en andra chans. Och jag trodde dig. Men nu när jag fått höra att jag inte vet hur du är mot någon du verkligen tycker om, då förstår jag att jag inte skulle trott dig.

Correct me if I'm wrong, men så känns det nu faktiskt. Kanske jag som överdriver. Men det är ändå så jag ser det just nu, kanske hade det hjälpt att veta om allting verkligen handlade om det, under hela denna tiden. Eller om det bara är så att jag missuppfattat, men på något sätt spelar det ändå ingen roll. Jag hade nog inte lika mycket känslor denna gången, det var någonting jag byggde upp, och det var väldigt klantigt gjort. Men så är det. Så just nu får jag sätta stopp för allt, vet inte om det är för alltid eller för en stund. Frågan är om jag kan hålla mig borta från dig för alltd, men just nu tror jag det är ohållbart, vad som händer senare får vi se.

Nä nu får jag kanske sminka mig, så jag kan gå till skolan och göra det himla ekonomi provet/uppsatsen/whathever.


But you put on quite a show
Really had me going
 Now it?s time to go Curtain?s finally closing
That was quite a show
Very entertaining
But it?s over now (But it?s over now)
Go on and take a bow


Nu tänker jag inte ens försöka dölja det

Jag var, eller rättare sagt är fortfarande kär i dig, om nu på slutet har jag väl inte döljt det precis? Och jo till viss del har du väl varit ganska elak mot mig, inte alls vart som man ska. Och jag blir irriterad å mig själv att jag föll igen. Det var ju inte såhär det skulle vara, och du kanske inte vill att jag ska citera men fy fan för vissa saker som "

jag är ganska kall och elak när jag är med dig" och "du vet väl iofs inte hur jag är när jag är med någon jag verkligen tycker om".

Jag hatar att jag blev kär i dig igen, och jag vet inte riktigt hur det ska gå. Det värsta är att jag inte tror att jag kommer kunna sluta träffa dig, även om jag vet att jag måste. I alla fall för ett tag, tills det lagt sig. Men det var ju så förra gången med, men helt plötsligt så blev det så att känslorna kom tillbaka. Att jag struntade i att jag lovat mig själv, och att jag svek mig själv och blev kär. Jag vet att jag inte har någon rätt att känna det, då jag lika mycket som du gick in i detta för att ha sex, men jag känner ändå. För ibland är det så att känslor kan komma tillbaka, och nu ångrar jag lite att jag faktiskt blev kär i dig, det gjorde jag inte innan. För då var det bara denna gången, men när du säger att jag inte vet hur du är med någon du verkligen tycker om, då ångrar jag det. För jag trodde åtminstonde det var på riktigt första gången, innan breaket. Men till och med där hade jag fel om dig! Och jag vet att det är helt patetsikt och fjolligt av mig att ändå vilja hålla kontakten. Men just nu känner jag så, och jag vet inte om det går över eller inte, det struntar jag i just nu, det tar vi sen!

Men på något sätt är det ju detta jag vetat, och det finns de som fått stå ut med analyser, dumma kommentarer, ja det mesta för att jag vill att dom ska säga att det inte är någonting. Medan jag ändå själv vetat om det. Bara det att jag inte velat inse det. För det är svårt, att vara kär i någon man vet är så mot en. Så då förnekar man och man gör mycket dumt för att få det att inte synas.

Men nu hände någonting, det sjönk in och på något sätt är jag glad, manodepressiv säkerligen men vad gör det. Och varför jag nu i allsindar hjälper dig, vet jag inte. Men vad fan, jag har inget bättre för mig. Kommer inte kunna koncentrera mig på att få MVG på min analys i internationella relationer iaf.

Och tack Elin, tack Rebecka, utan er hade jag nog inte vart så glad just nu! Och Nella, jag hoppas det blir av det där med fikan och diskussionen. Då jävlar ska snacket gå!


Fabbe

Nathalie hittade en lite rolig blogg hon, allas våran Karl Fabricius VM blogg. Värd att läsa kan jag säga, iaf jag skrattade ganska mycket åt detas fina Practical jokes, och speciellt åt hämderna på dem! Men utöver det så är det väl en ganska rolig blogg att läsa med, det står ju om lite annat än det vanliga som står om VM :)

Här är bloggen iaf, läs om du känner för det! Jag gör iaf det!

Vad händer?

Jag brukar vara den där som aldrig behövder sova, som sover 6 timmar per natt och inte är trött. Hon som är piggast alltid. Men helt plötsligt är jag alltid trött, somnar varje dag på väg hem på bussen. Är grinig och lättirriterad, trött och åter trött.

Igår skulle jag plugga juridik, det gick nog bra. Jag somnade och vaknade 11 och då somnade jag om, idag kom jag hem från skolan och går och lägger mig i soffan och sover. Så vill jag inte ha det, jag vill vara pigg igen. Inte dricka 25 koppar kaffe om dagen, okej lite krydd men ändå. Uscha mig, tur att jag skulle rest bort denna veckan och det blev inställt så att ja inte ska jobba, kanske kan en Köpenhamnresa vara på tal? Spa helg, eller vad som helst? Bara koppla av och få energin tillbaka!

Aja, nu ska jag äta och ta på mig mjukiskläder, för jag fryser sönder!

Btw. MVG i Svenska C =)

Step up 2

Jag skojar inte när jag säger att den var grym, inte bättre än ettan, inte i närheten. Men grym! Speciellt sista scenen, eller ja final dansen. Helt amazing var den! Jag har kollat på den några gånger med. Helt annorlunda från första filmens, men bätte måste jag säga. God, jag är kär i denna med och kommer nog droga den i samma mängd som ettan. Eller nästan iaf, men bra är den! Om man gillar dans då, annars kan den vara lite seg, för det är ju det den handlar om!

Så jag som dansdrogare älskar den!

2 timmar

Idag jobbade jag, öhm 2 timmar... heja! Fast jag var lite virrig och snurrig, så det var väl lika bra det. Fick komma hem i tid och vila lite, nu blir det väl en löprunda, eller så lägger jag mig bara i solen, det kan funka det med!

Sedan måse jag göra någonting åt mina naglar, de ser hämska ut just nu, hälften har gått av, resten är typ halv av. Det blir till att klippeliklippa av hela skiten. Suck! Men det är väl lika bra, jag får ju inte ha långa naglar på jobbet.. Sen hinner de ändå växa ut lagom till balen! Gött det iaf!

Nu blir det utåt i alla fall, ha det bra i solen!

Liseberg

Igår hamnade vi inte här, vi hamnade inte på holmen, vi hamnade på Liseberg. För min lilla gulliplutt och hennes syster hade aldrig varit där, så då bar det av dit. Lite åkande och kramkalas, prat och så. Tyvärr bara 4 timmar men vad gör väl det? Jag är glad bara jag fick träffa henne, det känns som det var forever since last time.

Men nu är det bestämt, i Juni kommer antingen hon hit eller så åker jag upp till henne, eller båda. Helst båda! Så denna gången tar det inte flera månader emellan. Bara en! Och det tycker jag är ruggigt bra faktiskt, det är inte bra att vara ifrån någon så länge, speciellt inte om man ska gå och sakna personen hela tiden!

Så det får vi ta och mecka numera, boka i tid så tågen inte är svindyra. Då löser det sig! =)

Nu får jag väll väcka han den dära, om det nu går så att vi kommer iväg, och jag slipper komma försent till arbetet!

Peace!

Annsofie

Idag ska jag leka med min älskling som jag inte träffat på tuuuusen år! Om allt bara vill bli som vi vill, men frågan är om det gör det, mamma har bilen, pappa måste ha den med. Hur fan ska vi klara oss med bussar? haha, vi får göra det.

Sedan kan ju jag kanske ta med mig lite snyggare kläder till stan om det blir så att torslanda bussen inte uppskattas, men vad fan hon åker mil för att komma in till stan, då kan hon nog stå ut en liten stund ;) Sedan vad vi gör vet jag icke, Milla och dom ska grilla en stund. Kanske drar vi ut dit, hmm.. annars får vi se =) Jag nöjer mig bara med att vara med henne faktiskt! That's enough for me.

Men nu sitter jag här, helt osnygg oc väntar på att bli körd till arbetet, kanske ska jag gå ut i solen en sliten stund innan? Kanske ska jag ta på mig normala kläder och sluta blogga. För just nu ballar alla blogginlägg ur och det orkar jag inte nu. Som ni märker.

Cos I, I keep going right back to the one thing I need to walk away from..

Galet lack

Jag skojar inte, jag får flipp, speciellt på mig själv. Vad tror jag egentligen? Att det kommer ordna sig? Det är bara att acceptera, jag har satt mig i situationen och får klara mig ur den. Värre hade det väl varit om jag inte kan göra det. Och jag får sluta med mitt kassa självförtroende, varför kunde jag tro på mig så mycket förut men inte för 5 sekunder nu? Då hade allt varit lättare!

Kvällen var amazing, KulturAtom var vi på jag, Beccs och Elin. Dansade lite, men framförallt så tittade vi på dans. Jag älskar det, battles, street, break och house. Lite popping och han den där slowmotion jax eller vad han heter. Jag gillare, riktigt soft var det!

Sedan blev det rush hour till vagnen och inte så mycket mer än hemgång och sova ;)

Träffa Anzo imån, får se vart det bär av. Hoppas det blir kul, eller det lär det bli :) Det vet jag!

Ingen mera matte

Och jag älskar det! Nu kan jag förtränga allt vad derivata och logaritmer heter! Forever, eller ja, iaf tills jag måste läsa matte igen. Men det ska vi inte tänka på nu, jag löste iaf sista uppgiften, så skönt att ha det gjort. Sen vet jag int eom det var rätt, men jag tyckte det var ett fint svar på typ 5 sidor. haha, fint målat med! Jag är kung på att måla i mina matte uträkningar. Fast sen att jag failade totalt på alla andra tal har inte med saken att göra. Jag löste en soluppgift! =) Stolt!

Sen att jag går på vagnen i morse, helt trött och ställer mig bredvid Jolle är ju lite sådär, speciellt när han faktiskt ser bra ut denna gången, oh elakt av mig, men sant! Han har sina dagar!

Och jag gillar inte att jag inte har filosofi längre, för då har jag Internationella relationer på måndag 10.00-11.30, sen har jag Friskvård 15.00-16.10. Rooolig måndag! Fast om det blir som jag vill, så är bilen lagad och det blir Borran för oss då! Men ofta att jag får som jag vill :/

Nää, nu ska jag ut och bli lite brun och ladda inför ikväll, dansdansdans. Och denna gången med dansare! Fett nice, KulturAtom =) Synd bara att det bara går bussar till Angered idag!

Peace!

Matte

Usch och fy vad jag inte gillar Matte, speciellt inte Matte C. Det är ju komplicerat som fan, speciellt när man ska hålla reda på allt. Fast lite kompiskt är att jag fick så bra som jag fick, när jag gjorde halva provet utan formelblad, fast iåf står aldrig de formler man vill ha med. Men det är bra att det finns iallafall. Ifall man skulle behöva det.

Jag får väl försöka ta mig i kragen och göra lite röda uppgifter nu då, och se om jag kan lösa dem, vilket jag i princip aldrig kan. Men sen på proven brukar det fungera, fast Den svåra uppgiften på alla andra nationella jag sett var ju ruggigt svår, men aja, jag får helt enkelt se hur det går. Synd bara att jag behöver MVG:t.

Men men, idag har jag för övrigt vart och lämnat in min klänning, så snart kommer den att passa och inte vara 15 cm för lång, väldigt bra tycker jag! Fast nu måste jag bara köpa ett par skor till den med. Hmm, fina ska dom vara!

Nu blir det lite matte för att smälta lasangen, som jag btw åt typ 25 kg för mycket, curse me! Så att jag sedan kan springa ett varv! Som varje dag nu mera! Jag ska få grymme konditionen =)

Take Care!

Studentmössan

Igår fick vi dem äntligen, ruggugt sent men vad gör man inte =)
image30Sitter där den ska, men tyvärr lär det bli platt frisyr, men vad gör det! Jag får ha den! Sedan att jag är en sådan människa som faktiskt kan ha på mig kepsar och hattar och allt vad det är är ju tur, jag behöver inte se helt fuckad ut på min student, som vissa andra kommer.
Tyvärr är det så, vissa passar bara inte i det. Men vad gör egentligen det? Inte mycket alls, det är ju bara en dag och det är ruggigt värt det!

Nu är det rusch hour (Damn you Anna, som fått in det uttrycket i min hjärna) till skolan, lite Relationer, där Eila ännu en gång ska starta en ny uppgift. Hallå, alla andra kurser avslutas, då startar hon på nytt. Sen bangar jag matten för att lämna in min klänning och åka hem och plugga just matte! Hmm, bra Sara!



Puss på er!

Nödvändigt att plugga

Här hjar jag faktiskt helt seriöst gått till skolan en halvtimma förtidigt, istället för att snällt gå runt i stan som annars, för att plugga på papperna vi fått i ekonomin. Och tror ni vi har den där uppgiften? Nej, vi ska kolla på en himla McDonalds dokumentär som verkligen var gäsp, och ha betygssnack. MVG btw =)

Men som tur var kom Beccs till skolan och satt med mig sista minutrarna. Därefter gick vi in till stan, satte oss på gräset vid operan och åt och sedan gick vi runt. Hon köpte en bikini och jag, som inte skulle handla, fick med mig ett par nästan för tajta jeans och en bh. Men det är saker man inte kan få för mycket av, så det gör inget alls.

Sedan bar det av hemåt och jag hamnade här, designade om min blogg lite, pluggade matte och gick ut för att springa. Missade helt matchen som jag skulle se, men det får man leva med. Och det är väl i princip allt som hänt, haha!

Btw. Nu är det inte långt kvar tills Anzo kommer! Längtar fett!

Jag dör!

image22

Jag är helt äckelglad nu, och mitt matte c nationella på fredag kommer fucka sig, för jag ska ligga uppe heeeeela natten och titta på min man, okej inte hela men iaf 3*20 minuter. Om jag kommer ihåg, ibland så går jag och lägger mig och kommer på saker på morgonen. Men det får väl kladdas över hela rummet, som btw behöver städas efter storan. För nu ligger det scenkläder ÖVERALLT! och smink, och böcker, och handdukar och jag vet inte.

Och nu ytterligare en rubrik...

Asså, jag förstår inte hur du står ut med mitt ältande hit och dit, hur jag bara öser på ibland. Som typ idag, och trots att vi inte kom fram till mycket alls så räckte det. Jag fick älta, och förstå att det inte bara är jag som inte fattar. Du är bäst Hannes! =)

Och talet gick väl sådär, jag har sån fet scenskräck att det inte är sant. Jag fattar inte, det är helt omöjligt att stå och hålla tal när man ser att folk kollar på en. Usch! Jag behöver gå en kurs hos Zerjon hur man gör för att våga prata ;D

På fredag kommer Ansofie, på fredag är det Nationella matte c, och jag behöver bara göra ¤uppgifterna, och på kvällen är det Cyphernights på kulturatom med Elin! Och Beccs? Kan det bli bättre? Och hela lördagen ska jag vara med Ansofie, eller ja efter klockan 5 <3 God damn, jag har saknat henne! Hon får åka med hit tycker jag, sen drar vi iväg dit vinden drar oss! alala!

Jag fick MVG på min krönika med! Fett med MVG på slutuppgiften, hoppas jag får det i betyg nu då, skulle behövas!

Peace out!

Men helvetesjävlafanskapdå!

Jag har totalt gått upp i dansen och struntat i allt annat, och missat at jag ska hålla tal imorgon, hmm. vad fan! Om yrke sa Jessica, jaja. får väl lägga mig och hitta på lite, vara lite filosofisk och prata om dansen eller någonting. Då kan jag relatera till idag, det blir nog bra. Men det är nog jävlaigt roligt att jag är fett med opepp på allt med skolan, och det är precis detta som påverkar betyget. Jag hatar sådant! Crap, nu orkar jag nog inte gå imån. Fast jag måste, aja får väl lägga mig och skriva detta nu. Så får vi se om det blir någont ing bra eller om jag bara ska dö imån!


Godnatt


uppdt.

Då var talet färdigskrivet, det får bli som det blir. Inte allt för bra är det inte, men jag klarar nog det. Får prata långsamt, och med känsla. Hoppas verkligen att jag skrivit om rätt sak. haha, framtidsdrömmar kan ju fungera? eller? Aja, det blir förhoppningsvis bra. Och jag skrattar kanske denna gången, lite mindre än vad jag gjorde förra talet. När jag råkade kolla på Hammar när jag pratade och började skratta för att han skrattade. Det här känns lite bekant från en redovisning i högstadiet, jävla honom! Men jaja, nu ska jag inte prata om någon, utan om mig själv, eller ja dansen. Och konstigt att jag pratar om TF då med? Nejnej! Går det åt helvete får jag väll skylla på att det är jag som gjort det, då är det inte konstigt att det blir som det blir. =)

Storan

God, det var amazing! Helt otroligt roligt, och världens kick fick man. Även fast jag lyckades med mycket knasigt, att stå på fel sida och att börja på 4e dansen när det var 3e osv. så gick det bra, jag är iaf nöjd med nästan allt. Fast är det inte perfekt är det inte bra, och då kan det göras bättre. Precis som all annat, men det ska inte tas nu.

Jag vill bara göra om allting 25 gånger, aldrig gå av scenen. Bara stå där, eller som vi gjorde på ett läger för längesedan, sova på scenen. Bara för att vi inte ville vara någon annanstans. Precis så vill jag spendera hela mit liv, men det är en dröm jag inte kommer att kunna få att slå in, och ni som varit med om det vet vad jag menar. Man blir nästan hög på det, att stå där i ljuset, känna trycket och bara ge allt. Allt, allt allt! och trots at tjag hade mensvärk, trots att jag har ont i ryggen och trost att min höft värker, så är det värt det. Det är värt varenda sekund! Så roligt är det!



Men vad ska hända nu? Inte förän i Juli får jag komma tillbaka dit, inte förän då är det camp. Vad händer fram till dess? Hur ska jag inte kunna sakna att dansa där, allt tjat om fullt ut, alla skratt, alla gonger jag somnat i deras soffa? Hur ska jag inte kunna sakna det? Det gör inte, jag får redan ångest. Jag kommer säkert att åka dit imån, bara för att jag glömt av att jg inte ska dit mer. haha, för väl försöka komma ihåg det, annars kanske dom för ha privatndervisning för mig ;)

Peace!

jag har nog roligt

Namn: Sara Margareta Johansson 
Dagens datum: 4 maj
Född i: Göteborg
Födelsedag: 7 Juli
Stjärntecken: Kräfta
Sysselsättning: Plugg och restaurangbiträde som det så fint heter
Utbildning: Ekonomi
Längd: 158,5 cm
Vikt: 50 sådär
Hårfärg: Blond, rakt igenom
Ögonfärg: Blå
Glasögon: Har men använder inte
Frisyr: Nuförtiden blir det mestadels en knut.
Tatueringar: Ett frölunda hjärta på ryggen, snart Souldriver eller nå på hendleden.
Allergier: Pollen och mjölk är väl de största
Utmärkande drag: Kort? Säger väl som de flesta andra, hon den där Marilyn.

Din mammas namn: Monika
Din pappas namn: Tommy
Dina syskons namn: Jack, Ines
Morföräldrars namn: Gun, Ove
Farföräldrars namn: Raymond, Ulla
Känd förfader eller släkting: Pernilla Wiberg
Husdjurs namn: Purre och Ninni
Vilken kändis liknar du: Öhm, Marilyn, Kante Bossworth och Nicole Richie har jag hört
Vilken hundras liknar du: Chihuahua, liten och håller aldrig käften
I vilka länder har du varit: Norge, Danmark, Tyskland, Italien, Frankrike, Spanien, Portugal, Cypern, Österike och några till
Vilka länder vill du åka till: USA och Canada

Vad är du bra på:  Jag är värdelös på allt.
Vilka är dina starka sidor: får folk på glatt humör lätt, lättsam för det mesta, snäll? haha
Vilka är dina svaga sidor: lättstött, noll tålamod, för rak.
Beskriv dig själv med 5 ord: Dansare, Shopaholic, stressad, lätt irriterad
Det här gör dig: Dansen, hockeyn, mina vänner och en viss person för det mesta.
Ledsen? Det är väldigt olika
Arg? När folk ljuger
Irriterad? Jag är alltid irriterad på allt
Trött? Skolan
Upphetsad? På vilket sätt? Som jag kan bli när jag ser ett par skor jg blir kär i eller sexuellt?
Snurrig? Hela jag är en snurrig person, men yr? Pms.
Vad har du för hobby: Haha, hobby! Att dansa
Sport du gillar att titta på: Hockey, och fotboll faktiskt. Dans!
Sport du gillar att utöva: Dans, och hockey och fotboll och innebandy och tennis och wolleyboll och ja allt?..

En stad du vill besöka
: New York
Ett land du vill utforska: USA
En efterrätt du älskar: Kaffe will due
Sällskapsspel du gillar att spela: Singstar och Guitarrhero
Det gillar du att läsa på söndagar: GP?
Konstnär du gillar: öhm
Ett klädesplagg du tycker om: Skor, klänningar, kjolar......
Om du fick välja fritt, vilken utsikt skulle du vilja ha från ditt sovrum: Central Park
Ditt tidigaste minne: Det var nog när jag skulle gå och blev mutad med glass
Vad har du för livsfilosofi: Quitters never win and winners never quit! HAHA, klichigt!
Hur mycket tjänar du: Så jag överever
Hur mycket har du på banken: En del, som kommer ta slut på min och Jessicas resa.

Vad använder du för parfym: Gucci, Marco polo
Vad är det viktigaste i ditt badrumsskåp: Mascara
Vad är det viktigaste på ditt skrivbord: Alla mina kläder ;D
Vad är det viktigaste i ditt kylskåp: Mjölk och äpplen
Vad är det viktigaste i din plånbok: bankkortet och körkortet
Vad hänger på dina väggar: Henke
Vad har du på dig när du sover: trosor
Din favoritsak att handla: Skor och kläder
Vad står högst på din önskelista: "..." En lägenhet i New York
Vad är det första du gör när du kommer till ett hotelrum: Öppnar alla fack, lägger mig i sängen och går i genom allt som finns.
Din bisarraste ägodel: Jag äger mycket bissart.
Din mest värdefulla ägodel: Min kamera och min telefon
Den ägodel du tycker mest om: Mina tåskor och min nalle
Beskriv den perfekta söndagen: Dans och sol

Har du använt nån sexleksak? Vilken: Nej, jag är tråkig
När hade du sex senast? Med vem: Onsdag? Med "min old hoe ;)"
Finns det nakenkort på dig i vuxen ålder: Öhm, ja?
Har du haft nåt one-night-stand? Med vem/vilka: Ja.
Om du var porrstjärna, vad skulle du kalla dig:  HAHHAA, nej!
Hur många har du haft sex med: Inte såå många, 3,4,5? haha! bra att tappa kollen redan, okej 3 när jag vart nykter då.
Om du fick välja en sexuell akt som du var bäst i världen på, vad skulle det vara: Om jag måste välja bara en? Rida.
Om du fick ha sex med en kändis vem skulle det vara: Henrik Lundqvist, LÄTT!
Har du blivit påkommen när du haft sex? När och av vem: Men hej, jag har blivit påkommen mer gånger än jag orkar skriva.
Har du kommit på någon som haft sex? Vilka: Haha!
Vilken plats fantiserar du om att ha sex på: de mesta ställerna är överskattade
När hånglade du senast: Oj, Någon gång förra veckan iaf.
Största ålderskillnaden på dig och ett hångel: Hej, det första jag frågar är just det :S
När känner du dig sexig: inget speciellt tillfälle det kommer när det kommer
Vilka sexuella aktiviteter skulle du vilja pröva: HAHA, men va?
Hur gammal var du första gången du hade sex:  15?
Med vem var det: Joakim  :D
Vad tänder du på: Snygga axlar, och öhm det random if he got the moves.
Äger du porr? Om ja, specificera: Nej

Det är inte lätt när det är svårt

Det är in i helvete svårt ibland, speciellt salsan. Den är helt galet svår, men det får lösa sig imorgon. Jag kan ju stegen, men jag tänker för mycket och då tappar jag bort mig. Så är det med alla danser i princip. Jag måste sluta tänka och dansa på känslan, för jag ska kunna alla steg nu. Kanske räkna lite ibland, men inte tänka så mycket som jag gör. Då gör jag det verkligen svårt för mig.

Och tänkte gjorde jag lite för mycket idag, men sen läppte jag det efter sisådär en timma, och se där, då gick det och jag kunde till och med ta i! Brabrabra :) Eller ja, bra var det väl inte, men bättre än innan. Och det duger för tillfället.

Efter dansen bar det av hem till Ingrid, och promenad och godis. Revbensspjäll och potatissallad, HAHA jag är tjock!

Sen hem och planera klädsel och packa inför imån, whooo nervöst!

Peace

the line

Ibland ser jag det klart och tydligt varför saker och ting blev som de blev förr, under tiden man längtar tillbaka till. Även jag längtar, men inte efter just det. Jag längtar efter hur lätt allt var, hur det alltid fanns någon där. Jag saknar tiden ett samtal kunde få en att flytta ett tag när man inte längre orkade. Hur man bara kunde gå iväg, och komma tillbaka och ha skakat av sig allt. Jag vill ha tillbaka min kondition, då jag kunde springa i flera timmar och på så sätt få ur mig allt det jag inte ville känna.

Nu vill jag annat, jag vill ha tillbaka förmågan, jag vill ha någonstans eget att bo, där jag faktiskt kan få tid att klara upp saker, jag vill vara yngst, slippa få ta skiten för vad de små gör. Jag vill inte heller konstant vara skadad, alltid ha huvudvärk, alltid gå runt med rädslan för att bli sjuk. Jag vill kunna se mig själv i spegeln, jag vill kunna leva det liv jag en gång levde.

Jag vill inte vara personen om skriver dessa inlägg, jag vill varad en som aldrig skulle tänka i dessa banorna, och iblnd funderar jag på att bli den personen folk förväntar sig att jag är, den personen som alltid är glad, hon som alltid skrattar, flummar runt och hittar på så sjukt barnsliga saker. Det är den delen av mig jag vill vara, hon som skakar av sig allt, hon som bara tar åt sig av det bra, estetikern som vi skulle säga i filosofin, henne skulle jag vilja vara. Bara vara och vänta på det fantastiska. Men etikern vill inte släppa taget, allt ska analyseras in i minsta detalj, allt ska alltid vara som det ska. Och det ska vridas och vändas till det inte längre finns någonting kvar.

Jag ska inte säga att det inte är bättre nu än då, då var det ett rent helvete och det var mycket nära flera gånger, mycket. Men jag är trött på att alltid gå i den zonen, att ibland komma väldigt nära gränsen, ibland för nära. Men kanske är det så at tman måste kunna uppleva detta för att kunna uppleva andra sidan av det, fullkomligheten, då allt känns att det är precis som det ska vara. Utan tankar, utan någonting. Och jag vet att jag känt så, det senaste faktiskt. Det är bara det att ibland kommer allt över en, med en liten, liten, liten grej. Det är då sådanna här inlägg bildas, det är väl ungefär då man inte förstår hur man kan bära på det hela. Men det kan man, det är ju inte så att man konstant tänker på det, framför allt är det väl de nätter man inte kan sova. Det är då det kommer över en.

Lucky for me, jag har min terapi, detta, och dansen. För nu är det ruschhour, jag ska dansa salsa snart! Sen blr det balett om min kära mensvärk vill sluta, annars tar jag mig nog hem till Ingrid, sistnämnda blir det nog.

Peace out!

Hemgång

Jag hamnade i min egen säng i natt, inte för oväntat faktiskt. Jag viste att det skulle bli så, magkänsla you know. Och vad den säger mig mer ska vi inte tala om, föutom att jag har ruggig mensvärk som kan spela in lite. Då blir inte tolkningarna så rätt som annars, och här vänder den dag för dag.

Men jag vet att det är korkat av mig, jag har precis gjort det jag sa till mig själv och alla andra att jag inte skulle göra. Tyvärr kan jag inte styra, så jag vet inte vad jag ska göra faktiskt. Jag kan ju inte bara gå, en sådan människa är jag inte, ska det gås ska det gås igenom inte ifrån. Viss att jag kan stänga in mig i mig själv, inte tala om det och allt det där, men jag lämnar det inte bara i sticket. Det stannar tills det är över, och det var det. Trodde i alla fall jag, men inte tillräckligt. Och helt ärligt vet jag inte om jag vill släppa det. Men det tar vi inte idag, det tar vi någon annan dag. När jag inte har mens kanske, för då blir inte allt alltid som man tänkt sig. För alla vet hur tjejer är!

Men nu blir det väl step up igen, eller kanske 2an eller bara att sova så jag orkar med salsan imån!

Take Care.

Det blev lite motsats

Jag hade tänkt mig en hockeykväll, med chips och allt som hör till. För mig en väldigt killig kväll, men det blev ganska mycket bang på detta. För ingen ville vara med men Ida däremot, ville ha med mig ut. Så då blev det utgång istället, Gretas och dans. En tänkt ganska chill kväll ändå, att gå hem i tid. Eller ja, hem till mig eller e. men han lät inte som han var så på på det, så det blir nog hemgång. Fast man vet ju aldrig.

Igår tittade jag ju som sagt på dansfilmer, och blev lit einspirerad, därav kvällens outfit. Tyvärr blir det inte fullt ut, då jag dissar balett skorna och tar mina 10 cm sandaler istället :)

image18

Helt klart dagens

En liten kille kom fram till mig på jobbet idag, och säger "Ursäkta mig, ni har ett hål i taket där borta!" och så drar han med mig längst in i "lekrummet" och visar att en takplatta har lossnat. Det var svårt för mig att hålla mig för skratt när jag förklarade för honom att det inte var någon fara och att jag skulle säga till om detta så de kunde ordna det.

Nä, nu ska jag ut i solen en liten stund innan matchen börjar, vart jag nu ser på den :)

Peace!

Såhär mycket har du inte pratat...

Elin sa några väl valda ord förut, hon hade kanske inte alls tänkt i genom dem, men hon vet nog kanske vilka jag menar. Och jag tror att hon har rätt i sitt påstående, tyvärr eller inte kan jag inte svara på men så är det.

God natt

Dance

Nu ligger jag i sängen, tittar väl sådär på Dirty dancing, hämtade precis mamma och pappa från 50 års festen, därav pausen. Idag har verkligen varit en dansdag, jobbade iåf på dagen, men sedan bar det av till dansen, lite MTV. Sedan hem, plocka upp Elin på vägen, sätta på musik på altanen, grilla marsmallows och dansa!

När solen väl gått ner, då var det dax att bege sig inåt, sätta på Step up, totaly amazing film, helt ärligt. En film som bara måste ses, jag bara älskar den, och honom ;) Helt seriös, han är vrålhet, men kanske är det mest för att han dansar, vem vet?

Aja, därfter blev det lite hemkörning av Elin, dans i bilen as usual. Och sedan hem och sätta på Dirty dancing. Och der är väl i princip allt som händer.

Btw. fick jag köpt en grå hoodie idag, fiiiiinaly! Och så kommer pappa hem med en lika dan till mig, så nu har jag två, om inte ines tar den andra, för den är faktiskt i storlek 38 lala, så för stor.

Men nu ska jag fortsätta titta film, peace!

Rubrik

Nu sitter jag här, precis hemkommen och äter, så att jag orkar bege mig till dansen. Så gött, hade behöft åkt tre, men så säger pappa att jag kan ta hans bil, då behöver jag inte åka förän typ 4. Då hinner jag skriva filosofin, haha. Motiverat? Nej, men palla få IG.

Kvällen igår blev väl sådär, köade i typ en timma. Ensam, eller ja iaf ett tag, till Marcus hittade mig då fick jag sällskap iaf, gött det. Sen var jag inne där, och det var väl nice, eller riktigt nice var iaf nedre dansgolvet. Sara musik var det verkligen. Men ändå lyckades djen få till det bra varierat på något sätt. Jag gillare!

Fast sedan efter sådär 2 timmar blev det en lite strulig hemgång. Men finaly!

RSS 2.0