So what I'm still a rockstar.



Förberedelser

Jaha, redan nu börjar förberedelserna inför kvällen, jag har ju valt klänning, skor, lite smycken. Resten återstår att se hur det blir, efter en dusch är det lättare att bestämma sig. Men jag vill inte ha min vanliga hederliga-fungerar-alltid-look. Men röda läpper och eyeliner kan vara fint till min klänning. Det återstår att se dock!

Någonting sådant här kan ju visserligen vara nice, dessvärre kanske jag ska ha lite längre hår för det? En sak är säker, ens liv hade varit lättare om man såg ut som denna donnan, inte för att jag är speciellt missnöjd med mitt utseende. Men god damn, vem vill inte se ut som henne?



Lördag

Ingen utgång ikväll heller, trots Majas sköna inbjudan. det får helt enkelt bli en annan kväll, det garnaterar jag. Måat ej ufaktiskt vila upp mig så jag är på G imorgon, och kan vara snyggast på festen. Nä men ungefär så. Orkar inte vara allt för trött bara. Då blir jag så ruskigt full.

Jobbade och hängde med mamma, som tvingade på mig en kyckling och bulgur sallad som inte var speciellt god så att jag faktiskt skulle äta någon mat idag, för jag ville verkligen inte. Vet inte varför Men jag har int ekännt alls för att äta de senaste dagarna, inte speciellt bra. Okej, choklad har varit det jag ätit, och chips. Ingeting annat har velat vara någon favorit. But hey, som gynning skrev "Kroppen ropar efter vad den vill ha, vill den ha choklad vill den antagligen ha socker och då ska den få det"!

sedan blev det för mig och Patrik att bege oss hem till honom, där jag spenderar denna kvällen. Har badat och tittat på film, och nu tröttnade han väl på att jag tog datornför han försvann iväg till sin far och började spela gitarr. Inget mig emot, jag gillar det starkt men ska kanske avsluta här och bege mig bortåt och vara lite med honom?!

Work

Nu sitter jag här, ytterligar een dag med dunkande huvudvärk. Och idag ger jag upp mot den, jag kommer inte orka arbeta lönehelg med massvis av irriterande kunder, tjat och stress när jag mår såhär. Speciellt inte när Backaplan har värsta specieldagen. Då är det bäst att droga sig med tabletter.

Och idag vill jag inte höra något gnäll över mina naglar, de är betydligt kortare än många andras och fäckarna på ligger under akrylet. Som inte går att ta bort nej, inte om de vill att jag ska kunna arbeta för det gör så sjukt ont att dra bort det! Jag får helt enkelt gå till en salong och lägga på nytt, ett tunt lager tack!

Sedan hoppas jag att Patrik kommer komma hem idag och vill följa med mig hit och mysa framför någon film eller så. Haha, vi har bara myskvällar hela tiden. Tänk att jag börjat uppskatta det! För saken är den jag måste hem, för imogon skulle Tess komma över och hjälpa mig göra mig iordning innan jag drar hem till Anna vid 5 och förfestar. Sedan är det den efterlängtade Julfesten!

Men men men, dags för snabbsminkning och arbete.

Frontrow

 

Ja vad ska jag säga, det blev nästan det för mig och Elin, vi kom precis i lagom tid för modevisningen klockan 4 på fashionmarketen. Riktigt roligt var det att se, och många duktiga designers var det där. Dessvärre hade inte modellerna så jättemycket tro i sig själva, vilket var lite synd då många av dem såg osäkra ut. Men man kan inte få allt!

Jag blev kär i mycket och ska beställa en del av det jag hittade där tror jag, några av favoriterna enligt mig var Bella & Bastian, Therese Fredman, Carolina och Helena Andersson. Sedan även en tjej som gjorde kläder i spets och lack, men visitkortet ligger någonstans som jag inte finner nu så jag får visa senare.

Anledningen till att jag inte köpte någonting var att jag hade fullt upp med att prova American Appareil kläder för runt hundralappen, tänkte nästan köpa lackleggingsen, men jag har 2 det får räcka. Klänningar hit och dit, och titta på allt i Fyndhörnan. Där jag även fyndade en BH från D&G, ett vanligt vitt linne, Koola Anna, och en helt otrolig klänning från Lipsy som jag ska ha på söndag. Tyvärr vita klänning, det blir en LBD till julfesten!


Bilden är väl inte den bästa, men det är svårt att fota svart.

Fashionmarket

I eftermiddag bär det av till Borås, ovanligt? Nej, men anledningen är. Det är Fashionmarket i det gamna väveriet. Hm, för det vet jag vart det ligger? Aja, vi kommer faktiskt missa modevisningarna och liknande, men shoppingen kommer vi då inte missa. Speciellt ine jag och fyndavdelningen!

Fast innan dess blir det till att skrapa ihop lite mer pengar och jobba en stund åt Ida som inte mår speciellt bra, hon bara måste bli frisk innan söndag. För vad blir julfesten annars? Inte så kul! Visserligen ska ju resten av jobbet dit, men ändå. Hon ska med!

Och nu över till det lite allvarligare. Jag är påväg i ett normt återfall, jag ser mig själv i spegeln och börjar nästan gråta. Det hjälper inte hur mycket jag får höra det från andra, jag vet att det jag ser inte är sant. Men hur ocerkligt det än kan tyckas för er är det helt verkligt för mig. Jag känner mig som de som var på TV i förrgår, de som blev lyfta ur sina hus för att benen inte orkade bära dem mer. Och jag orkar ju knappt dansa, det suger. Min livsglädje tas ifrån mig för att jag mår som jag mår. Exakt nu ser jag gravid ut, inte okej. Men jag får käpa och slåss vidare. Någon gång går det över, hoppas bar ainte jag går upp till det jag vägde innan då. Jag måste börja leva efter The secret, jättebra faktiskt. Allting ska ses positivt, och ju mindre man tänker på saker, både positiva och negativa destå mindre komer de till en. Så om jag bara tänker att jag kan äta, det gör inte någonting och verkligen tror på det. Då blir det så! Off we go!

På tal om resor.

Skola idag och köpte mitt Trikåteknik kompendie så att jag slipper åta dit så ofta och kan vara hemma och plugga istället. Eller jobba ännu lite mer, kan nog bli fin att få pengarna i Januari då jag tänkt mig att åka iväg någonstans, kanske en sista minuten eller bara en weekend i Paris. Vi får se helt enkelt. Ja varför inte göra som Hanna, dra till New york? Så underbart, hon åker snart och kommer att spendera 10 dagar i denna staden. Snälla rara, visst får du plats med mig i resväskan?

Och på tal om Usa så drar min man dit om inte så jättelänge, han ska till Hollywood och ragga på kändisar han. Kul för mig! Kanske är det bättre uttryckt, kul för honom. Men jag har tentor då så det är ju faktiskt bra att han valde den tiden han valde, slipper jag prioritera och han kan dra utan att lämna mig kvar ;)

Som han gorde nu denna helgen, han befinner sig just nu någonstans mellan Sverige och Finland på ett kryssningsfartyg. Nykter skulle jag gissa på, eller helt enkelt dyngrak. Men men, vi är ju vana vid att var airån varandra. Och saknaden gör att man uppskattar att vara tillsammans mer. Usch, träffade honom igår och saknar honom redan. Helt sjukt, så trodde jag aldrig att jag skulle bli. Kan dock inte hjälpa att han är så bra att det inte går att stå emot att bli kär i honom!

Annars idag har jag fikat med en person som jag med är ifrån mycket, trots att vi bor praktiskt taget grannar, Therese. Diskussioner om lite allt möjligt innan hon begav sig hem och jag begav mig till Salsan. Känner att jag bangar mycket Zerjon nu mera, men han vill verkligen se fullt ut och jag orkar inte fullt ut just nu. Så då kan jag komma tillbaka, uppäten och fin till nästa termin!

Det börjar mer och mer närma sig jul.

Och visst jag har funderat på vad som ska inhandlas i julklapp till folket, men inte kommit fram till så mycket. Kan vi inte samlas några stycken och mysa till det med lussekatter och spela julklappsspelet? Det tycker jag hade varit en rolig, ny tradition! Speciellt då traditionen i vårat hus är att ge pengar, booring.

Aja, jag har iaf nu lyssnat mig igenom många låtar på Britneys Circus, och måste säga att hon håller måttet i många.


Rätt ska vara rätt!

Efter sommaren ljöd det plötsligt ”Nordstaden” i högtalarna när fordonen rullade in till Nordstans hållplats, och irriterade göteborgare började ringa in till Västtrafik. För det heter faktiskt Nordstan.

Helt underbart egentligen, att människor orkar engagera sig. Okej, jag har med stört mig på det, för det heter ju faktiskt Nordstan och står det. Men att Västtrafik ska satsa all den tiden och antagligen pengarna på sådant nu när de ska höja priserna är faktiskt förvånande. Strunta i prishöjningen och låt det heta Nordstaden då. Fast vi får väl hoppas att de extra pengar vi betalar för resandet faktiskt går till fungerande bussar som kommer i tid!



Lila.

Eftersom gårdagens blogginlägg blev så kort får jag helt enkelt lägga till lite som missades igår, till exempel att jag gjort sönder 2 av mina 2 högklackade vinterskor, okej trasiga är de inte men klackarna är av. Så det blir att lämna in dem och klacka om dem snarast. För de som känner mig vet att jag är extremt dålig på att köpa skor som tål att användas på vintern.

Som mina nyinköpta älsklingar från HM, dessa ska användas vid julfesten på söndag, antagligen tillsammans med mina spets handskar och min klänning från Stylebystars. Det kan bli väldigt nice, ska bara köpa mig lite strumpbyxor så jag håller värmen.


Idag har jag varit med Patrik i princip hela dagen, då jag har en enorm svacka när det kommer till skolan. Jag orkar inte åka dit mer alls, men imorgon är det någ bra om jag åker dit så jag i alla fall kan köpa kompendiet i trikåteknik.

Och Patrik föresten, är om sådär 10 minuter på väg upp till huvudstaden där han ska spendera ett dygn på en båt och festa gärnet. Riktigt roligt, hade jag med velat. Men inte denna gången.

Nä nu blir det över till städande och sedan ska jag läsa lite The Secret och sova. Kanske mysa med en kopp te eller så.

:)


Så underbart

Det blir en Rosa jul för mig, för Chung valde ut mig att få gå på Pinkpartyt och ta med mig en vän, så jag och Nathalie ska haffa åt oss allt det roliga den 6e. Snyggt i rosa ska vi vara :)


5-0 idag, vilket kändes jävligt skönt. Och nice var ochså att Nickie fick spela så mycket som han fick! Mer kan jag inte skriva nu, för Patrik ligger i sängen och suckar. Så får göra honom sällskap, more to come imån!

Julfesten är på Söndag

Och jag sitter här och funderar på klädsel redan, lönen har kommit så ett par nya skor är ju inte fel. Kanske de jag provade på HM, de satt ju bra och kostade i princip ingenting.

Jobbigt är att jag sitter här med ett tryck över bröstet, eller ja det gör faktiskt ont på riktigt, kände det igår med men brukar ingorera, det brukar gå över. Men icke! Hoppas att det bara är någon dum ide som min kropp fått och att det går över när jag går ut. För jag måste tvinga mig att hoppas att det är så, så som jag måste tvinga mig att vara positiv och inte tänka hela tiden. Det är det som rä mitt problem, så fort allt är verkligen bra, ja då börjar tankarna snurra i mitt huvud, allt blir en negativ spiral. Och när känslor och tankar är negativa drar man åt sig mer negativa energier, och ja då blir det värre.

Nä nu får det bli lite Bruce och sminkning för att få mig på topp igen innan skolan :)


Och helt ärligt fungerar det, denna videon är inte bra kvalitet, men att stå där längst fram och balla ur till denna låten är magiskt.

Nu talar namnet sanning igen.



Och smink är inte min grej denna helgen.

Fashion Market

Nu är det dags igen, i min andra hemstad Borås. Fashionmarket entrar Borås Wäferiers lokaler med modevisningar av mina kära skolkamraters kläder, andra mer och okända designers kläder.

De har även denna gången möjlighet till Swopping, där man lämnar in kläder man inte vill ha och får ta med sig lika många hem igen av de som de andra lämnat in. Så jag ska se över mina arbetstider och sedan bege mig dit på fredag, lämna in det jag inte vill ha och se om det finns någonting vettigt att hämta ut. Eller så går jag bara dit och tittar runt, köper kanske någoting i fyndavdelningen och njuter. Någon som vill åka med mig? :)

Om inte annat kan ni kolla in hemsidan.

En helg

Nej, jag har inte skrivit alls. Inte så konstigt dock, jobbade ju lördag sedan var det raka vägen hem till Patrik och ja, dör har jag varit tills nu. Vi har mest myst och tittat på ett antal filmer så som Mirrors, inte okej! Jag satt mesta delen och höll för öronen och blundade, jävlar vilken ångestfilm det var! Ingenting jag rekommenderar.

Och på tal om ångest, ska jag gå ut mer i kylan och åka till Mölndal för att dansa eller ska jag köra lite balett på rummet och nöja mig med det? Allt har blivit så opepp nu det senaste, sedan jag fick schemat och insett att jag missar alla föreställningar. Just därför känns det bättre att ligga hemma, nu när jag ändå är här, ta ett bad och dricka lite latte. Dansa lite balett och städa. Ja listan på vad jag skulle behöva göra är lång, så tyvärr blir det nog inte dans för mig idag. Jag kommer säkert ändå vara i vägen.

Fan, nu börjar jag med mitt opeppande igen, jag måste börja tänka så som de sägs i "the secret", positivt. Då drar man till sig posetiva energier och allt blir bra. Så nu ska jag bara peppa och sedan blir det väl skola imorgon.

Btw. Malin tog lite bilder från jobbet i lördags när alla är så söta att jag smälter. Titta på dem här!

En sådan där lista.

Jag hittade en lista hos AnnaCornelia, och eftersom jag är ganska opepp nu när jag kommit hem från jobbet tänkte jag pigga upp mig med en sådan. För faktiskt blir man lite gladare, och sedan lär man ju faktiskt känna båda andra och sig själv av sådana listor. So here we go!

Din/Ditt första:

Operation: När jag var väldigtväldigt liten och fick operera mitt huvud. Orkar inte gå in på mer detaljer.
Piercing: Öronen.
Sport: Dans, älskade det både nu som då.
Husdjur: Master Milton, min babyperser.
Semester: Säkerligen uppe i mysstugan i Sälen på vintern och åkte skidor, eller så var det på Gran Canaria.
Konsert: Oj svårt, var nog faktiskt Destiny’s child som var den första, den vann jag i Voxpop och fick till och med stå på scen med tjejerna. Beyonce hey!

Just nu:

Äter du: Inget, åt precis fisk, mumma!
Dricker du: Ingenting
Ska du: Fundera på om jag orkar åka till Malin eller inte.
Lyssnar du på: Tvn
Väntar du på: Ingenting, på att jag ska bestämma mig.
Tittar du på: Datorn.
Har du på dig: Mysbyxor och mammas tröja och en spindelmannen sminkning

Din framtid:

Barn: Lutar mer och mer åt det, antagligen adopterade.
Giftermål: Om jag träffar den rätte.
Karriär: Inköpare, tänk att få köpa kläder hela dagarna, för någon annans pengar!

Har du någonsin:

Kysst en främling: Japp!
Tappat bort glasögon eller linser: Nej
Brutit ett ben: Inte det nej!
Rymt hemifrån: Yes I have.
Röntgats: Säkerligen
Krossat någons hjärta: Vad vet jag?
Nobbat någon: Hela tiden.
Gråtit när någon dött: Nepp

Tror du på:

Kärlek vid första ögonkastet: Har upplevt det så ja.
Gud: Nej.
Mirakel: Oh ja!
Aliens: Seriöst, om vi lever måste det finnas andra planeter med andra någonstans.
Magi: Det beror på vad som menas med Magi.
Ett himmelrike: Yes.
Tomten: Nej, han har inte kommit till mig iaf.
Änglar: Ja, vissa människor, de som verkligen är goda rakt igenom. De är änglar.
Transformers: Haha, coolt men nej.

Blandat:

Är du kär i någon: Ja det är jag.
Önskar att du bodde någon annanstans: I stan ja, eller Paris eller New York.
Tycker andra att du är attraktiv: Vad jag har hört.
Dricker du: Ja det gör jag, vin i all ära!
Använder du droger: Har tagit efedrin, inte okej.
Vilket shampoo använder du: Allt som mamma köper hem, helst Sunsilk dock.
Vad är du rädd för: Getingar, sprutor och att bli lämnad ensam.
Gillar du att tvätta: Åh nej!

Huvudvärk

Varför blir jag full vad jag än gör? Illa är det, och nu sitter jag här med min vanliga varjemorgoninnanjagtar120värktabletter huvudvärk. Men det hinner jag inte tänka på nu, ska snabbt dra på mig tröja och sedan springa skabbig och snygg till jobbet för att få ihop nägra timmar innan jag ska till Patte.

Kvällen blev väldigt rolig och inte som det var tänkt alltid. Men det får vi ta sedan, och då kommer snygga bilder med. Jag hinner inte nu, får nu ska jag rusa.



Nu är det panik.

Har varit i skolan och haft labb idag, har typ 10 labbar kvar sedan är jag klar med dem. Vilket betyder mycket tid över till att sticka julklappar! Sedan ble vdet raka vägen hem, och har varit hemma i precis en kvart, ätit lunch och plockat iordning det mesta. Blev nämnligen så att jag jobbar för Carro idag 3-7. Så att jag kan var aledig på söndag och hon kan få ligga hemma och bli frisk.

Däremot inte okej att jag ska vara på Elins fest halv 8, men jag fick lite dispans som tur var. Så det blir ett snabbt ihop plock, satsar på frisyr och smink så får klädseln vara ett svart fodral. Ska ju bara vara där till 11, sedan lutar det åt att det blir utgång. Hoppas det inte gör allt för mycket då jag skulle dragit då vilket som ifall jag skulle sovit hemma. Trädgårn en sväng tror jag att det blir.


Idag Muckar mitt hjärta, så skönt att kunna se och träffa honom när jag vill och slippa se honom fara till lumpen varje söndagseftermiddag. Nu är han hemma snart och bara min!


Och nej, det är inte min bröstvårta, det är en skugga man ser. Det blir kanske någonting sånthär ikväll med sminket, däremot ett svart fodral och en prickig scarf!

Så går det när man kämpar.

Här har jag kämpat och kämpat de senaste veckorna, ätit frukost, lunch, middag och mellanmål. Okej, vissa dagar har det bara inte blivit av någon lunch, eller något mellanmål. Men nästintill varje dag har jag lyckats. Och jag har övervunnit mycket av paniken över att jag ätit, jag har till och med ätit chips och choklad, med mindre lyckade dagar efteråt. Men det har varit värt det då. Och helt ärligt har jag mått bättre, orkat mer och varit gladare. Med undantag då, när allt bara kommer över mig igen.
Som idag, jag har ätit sjukt mycket för att vara mig, och vad har hänt? Jo jag har gått ner igen, visserligen till bara 46, men här ligger jag och pendlar på gränsen till undervikt. Då kommer de där tankarna över mig, och jag försöker verkligen fokusera på annat men det är inte alltid lätt.

Nog om det, imorgon är det dags för Elins 18 årsfest, och det ska vara 50-tals tema. Jag har köpt en helt grym sak till henne, men jag tänker inte säga vad ifall hon hinner läsa. Inte så kul då, men passande till temat är det. Så över till det faktiskt jobbiga. Hur ska jag se ut? Sminket blir väl tjockeyeliner, lösögonfransar och röda läppar, eller ska jag ha mitt hudfärgade läppstift? Framförallt, vad ska jag ha för kläder, högsta klackarna blir nog utmärkt, men resten? Jobbigt jobbigt, vi får se helt enkelt.

Någon som har tips?

Ska jag eller ska jag inte?

Nu sitter jag här och tvekar som en idiot, igår fick jag med mig hårfärg hem igen. Då mitt hår vägrar bli blont, men denna gången är det blekning och inte färgning. Men ska jag? Eller ska jag vänta lite till?

Det är för mig helt otroligt hur jag kan vilja bli blond igen så mycket och ändå inte våga bleka det. Men nu när jag köpt färgen kan jag ju lika gärna göra det och sluta sitta och älta. För jag har ju 25 olika håripackningar så jag kan göra inpackning varje dag fram till jul för att förebygga slitaget. Så i slutet av denna dag kommer det antagligen komma upp en bild på en blond Sara igen, om det inte är så att mitt hår inte gick att bleka heller.




Och helt över till någonting annat, imorgon är det en stor dag. Då muckar min baby och jag slipper ha honom ifrån mig hela veckorna och bara hinna träffa honom mellan mina jobbtider på helgerna. Helt underbart måste jag säga att det är, för jag saknar honom enormt nu. Vet inte varför jag gör det så mycket just denna veckan och inte har gjort det alls lika mycket innan. Kanske för att jag vet att det är så kort tid kvar, eller för att jag insett att jag tycker om honom lite mer än vad jag trodde.

Sjunde blinget.

Kvällen idag blev för mig och Elin att bege oss till Backateatern och Twisted feets dansföreställning Det sjunde blinget, som bygger på delar av det sjunde inseglet. Enligt både mig och henne kändes det väldigt mycket som associationer till Backabranden med, men om det var medvetet eller inte vet jag ej.

Jag måste säga att föreställningen var otrolig, och nästan för kort. Jag hade gärna suttit ytterligare en timme. Fast sedan älskar jag ju dans och teater vilket kan ha inverkan på mina åsikter om längden. Men de lyckades hålla intresset uppe och blandade alldeles perfekt in alla ingredienser i en fin bakelse. Skratt blandades med gråt över bland annat "Jag sa inte ens hejdå till mamma när jag gick", men höjdpunkten var nog ändå den vackra Michaela. Jag skrattade så mycket att jag höll på att ramla ur stolen, helt otroligt kul var det. Och när man blandar en så tragisk berättelse, om döden och schack spelet för sitt liv, rädslan för att dö med så lättsamma saker som små änglar som är allmänt fjantiga, och annat helt sjukt och verkligen lyckas. Då är det bara att säga grattis, och finns det biljetter kvar till någon föreställning till, då går jag gärna igen!

Och på tal om dans, jag fick mitt Schema för december idag och tyvärr Sarra, och resten, det blir ingen dans på Backateatern för mig denna gången. Jag jobbar stängning fredagen och dag lördagen. Illa, riktigt illa!

Att vara förföljd är inte okej.

Idag var det först trikåteknik i skolan, stickebit hit och stickebit dit. Sedn blev det rusning hem, mötte Jessica på tåget och hon fick lön för att prata med mig, det ni! Väl hemma i Göteborg begav jag, hon, Mimmi och Hanna oss till en nudel och sushibar vid Saluhallen, minns tyvärr inte namnet. Där blev det smaskens sushi, satt där och pratade i 2 timmar innan ägarna blängde surt på oss och vi insåg att det var dags att sluta diskutera livet och lämna stället. Slutade med att det en efter en droppades folk och tillslut var det bara jag kvar.

Och när jag går runt där för mig själv är det en kille som helt plötsligt börjar prata med mig på engeska, jag bara öhm okej, svarar kort och fortsätter titta på kläderna. Så fortsätter han prata och jag svarar fortfarade kort och drar mig därifrån. Åker upp för rulltrappan i HM, ser att när jag är högst upp i trappan går han mot den med och är påväg upp och verkligen tittar på mig. Jag tnäker jaha, tittar lite till och ser att han bara går fram och tillbaka mellan kläderna och tittar på mig. Så tillslut hamnar han utom synhåll och jag rusar in på Åhlens, fort som tusan åker jag upp till herravdelningen (smart som jag är, varför åkte jag inte ner?) och ser helt plötsligt att han bara går runt rulltrapporna. Så jag åker ner, går bort mot HM, ser att han går bakom, vänder runt en av väggarna och åker ner. Panik kan jag säga, som tur var hittar jag Sara och Camilla nedanför och när han åker ner blänger alla tre på honom. Han ser ruskigt arg ut och typ skriker åt oss. Nej, jag var inte nära gråten då.

Det finns bara ett sätt att avsluta.

Och det är genom att säga hejdå. Denna gången var det med Noa, för att allt bli så fel nu förtiden. Fast det var han som drog upp saker som inte har med mig och han att göra, som verkligen inte har med oss att göra. Så för att jag svarar vad jag känner när du drar upp saker så blir allt fel. Och jag kan säga att jag inte bryr mig, men det är lögn. Däremot struntar jag i vad du tycker om det jag sa till Lovisa. För någonstans där inne borde även du veta att hon förtjänar att veta vilket svin han är.

Fast det har inte med saken att göra, jag vet att du anser att jag har problem och behöver prata med någon om det. Och jag kan säga att jag har värre problem, jag har ett helt liv att bygga upp som han tog ifrån mig. Och fortfarande gör, det märkte jag ikväll. Men nu finns det bara en sak han kan ta mer, och jag förstår honom om han försöker. Men som jag tidigare sagt, han skulle göra det för att förstöra, det är ingenting jag gjorde. Det andra han kan försöka ta tror jag inte han kan, jag hoppas att dessa två människor är något vettigare. Eller hoppas är fel, jag vet att ni är det!

Så nu är det dags att avsluta sista kapitlet på denna bok, det är dags att låta såpan, för är det någonting detta kan liknas vid är det verkligen en dålig tv-serie. Och jag är nog the bad guy, i alla fall när boken avslutas. Men den avslutas med att alla lever lyckliga i alla sina dagar. Haha, vi kan hoppas... Jag tror seriöst att det ska bli ett projekt av mig att läsa igenom mina blogginlägg och sedan skriva om dem till en bok. Det lär bli en bestseller.

Godnatt!

Mitt hår vill inte helt enkelt.

Jag blir så irriterad, här har jag tröttnat på att leka brunett och vill tillbaka till mitt ursprung, blond. Tänkte att förra gången blev det så mesigt, bara någon nyans ljusare, så nu tar jag i med hårdhandskarna, ljus guldblond med pärlemorsskimmer. Och som ni ser på bilden lyckades detta enormt bra!

Antingen är jag för smart för att bli blondin igen, eller så är jag för blond för att förstå att jag inte ska färga håret blont, utan att jag helt enkelt ska bleka det. Men man får så sjukt ful färg av blekning att jag inte vill, fast kanske. Om jag tar avfärgning eller blekning för att sedan lägga in en ljusljus färg med pärlemorsskimmer. För det är just det rosaskimrande jag vill ha, riktigt ljust ska det vara med. Men stegvis verkar ju inte fungera, så om en vecka blir det inhandling av någon fin blekning och så får vi hålla tummarna.

Och ja, jag ser ut som en himla fjortis på bilden. Det får ni helt enkelt leva med, dels så ska jag tvätta håret några gånger och dels såg jag inte vacker ut på de andra bilderna heller.

Inte ens 2 veckor.

Idag har det gått till inte ens två veckor kvar till december. Och jag vet fortfarande inte hur jag ska jobba. Schemat borde ha kommit upp, annars säger jag till att jag kan vara med på alla dansföreställningar och helt enkelt inte dyker upp, för nu börjar förberedelserna på riktigt. Och ni som jag tagit tider åt innan och lovat mig att ta tider nu, känn er beredda. Jag ska till stockholm, och jobbar jag de två dagarna så får ni ta mina tider. Annars tröttnar jag på att ställa upp.

Fast mest irriterad är jag ändå över att vi inte får vårat schema, jag vill ha det nu. Jag har ett liv utöver jobb och skola som jag nu hela tiden får skjuta upp planeringen av, tågbiljetter blir dyrare, resor tar slut och helt plötsligt så sitter man ändå bara hemma när det rings för att fråga om jag kan jobba. För att det inte fanns någonting kvar att göra förutom shoppa och festa.

Nu är det rusch till sminkbordet och sedan till Marknadsföringen med Vigo, racer-Vigo.



Ser ni vad jag ser?


En viss bloggerska som jag följer, Amanda Berg kommer tillsammans med Chung att ha en julfest på BLVD nu i december. Och bäst av allt är ändå att de bryter av det vanliga röda, tomteluva stuket och anordnar festen i min favoritfärg, Rosa! Vad är oddsen för att de gör en fest som jag är helt hundra på att jag kommer att älska? Rosa, mode, makeup, dans, liveband och party, kan det bli bättre?!

Jag känner mig enormt manad att bege mig dit, dessvärre så är det en stängd fest då det bara är på takvåningen till en början, resten av insläppet är 23:30. Så varför ska jag få komma, jo dels för det jag skrivit att jag indirekt går under namnet rosa och dansgalen. Det ska vara modefolk, bloggare och festprissar där,  jag hör till alla tre, så bara det gör ju det till en självklarhet att jag ska infinna mig där den kvällen.

Så vad säger ni, någon som känner sig manad att följa med mig?

Läs mer om festen här.

Varför ska man behöva gå så långt?

Jag vet att det jag gjorde inte var rätt, men det föll sig så typiskt och självklart då. Och om någon behandlar tjejer så, så borde hon få veta. Vad jag förstått sa jag ändå ingenting farligt, bara att hon inte skulle bli för kär. Och du vet med att jag har rätt att säga det. Du vet hur du varit, och vad jag förstått fortfarande är. Sedan kommer hon inte lyssna på mig om hon tycker om dig, så vad är problemet? Att jag snackar? Well, du förtjänar det. Jag tycker inte man ska göra som du gör, och du försvarar dig hela tiden från det. Allt du gör har en förklaring, någonting jag verkligen skiter i. Det var jag som vände mig ut och in för din skull, så fort du ville någonting fanns jag där. Och jag insåg inte förän det var försent att saker var värre än så för min del.

Så hon förtjänade en varning, dessvärre fick jag ge den. Och du behöver uppmärksammas på att det du gör inte är okej. Hade jag fått svaret "Jag behandlar henne bättre" istället för "Jag behandlar henne hur fan jag vill, det ska du skita i" så hade jag nöjt mig. Men du ändrar dig inte för någon, och det är ditt problem. Dessvärre får det gå ut över oss flickor.

Aja, idag blir det Labb i skolan, ska sticka lite på stickmaskinerna. Gå tidigare för att hinna till Lockingen, lära mig den och sedan dansa New York. Och jävlar ja, jag måste äta någonting så att det inte blir som sist, att jag bara orkar mig igenom halva koreografin. Men vad?

Se där ja.

Följ min blogg med bloggkoll


Ja, nu när det börjar dyka upp lite fler läsare är det kanske dags att köra på detta med, haha!

Nu har hon åkt hem.

Det var 4 roliga dagar att spendera med min Annsofie. Hockeyn har ni ju hört om, även fredagskvällen. Lördagen ägnades mycket åt att sova för vår del. Vid tre kom Patrik hit och vi begav oss in till stan för att gå på Liseberg, äta brända mandlar och gå runt där och mysa. Vid 7 var det hungrigt så vi begav oss hemåt.

Väl hemma blev det bestämt att vi skulle åka och köpa oboy och godis så vi kunde sitta hemma titta på film och stänga ute rusket. Vilket fungerade genom Breathing room, som inte var speciellt bra alls, det var bara lite psyk i den. Inte okej. Sedan såg jag två sekunder av En riddares historia, då jag somnade och blev inburen i min säng.

Idag har jag kört in mina vänner till stan, släppt av Anso vid tåget och åkt hem. Skulle städat och sprungit, mendet blev bara springa. Sen tog orken slut. Det blev tillslut prat med Elias, ursäkt från min sida. Lite lätt sådan kanske, men jag orkar inte bråka mer. Vill bara få slut på allt, så det blir det förhoppningsvis nu. Eller ja, det beror på hans svar på sms:et nu.



Sedan ska jag ner och försöka äta någonting, skakar och mår illa. Så matlusten är inte på topp.
 

Nu är det så

att jag sa att vi inte skulle säga upp kontakten, du sa att det var enda utvägen. Hur fan kommer det då sig att det är du som ringer mig mitt i natten, och inte bara en gång? Och när jag skriver ett sms där det står, är det någonting viktigt får du skriva det, för att jag är upptagen och vill inte prata. Då får jag ett "fuck you" till svar. Och senare ett "vareru?"

Jag blir snart riktigt arg på dig!

Gårdagen

Vi började som tidigare nämnt hemma hos Nathalie, skrattade mycket åt hennes katt. Det kommer senare en liten film där i från med. Tittade lite på Idol, och ja vad vi nu mer såg på innan vi satte oss på 21an in mot stan. Eller ja,. vi kom till Bulycke innan vi fick vända för att hämta Nathalies leg. Inte okej att glömma!
Men att vi sedan blev inkörda av hennes far var ju ganska bra, då kom vi in tidigare än vad som skulle blivit. Men poff hade de ändrat från 20 till 22 på Parklane, så vi begav oss till BLVD för att se ifall det var värt. Sedan råkade jag komma på att jag hade mitt Unique kort så vi gick in 3 för 1, kalas!

Vad som också var kalas var deras nya uteservering, I looove it. Att de har den öppen nu är också jävligt nice, för alla andra stänger ju. Bara den är att rekommendera! Sedan såg hela stället betydligt frächare ut än innan och var mer chill, vilket passade oss utmärkt då vi ville sitta och prata.

Idag bär det av till Liseberg! :)


Nu bär det av

Nu ska vi dra oss till Nathlaie för förfest och stressen är som vanligt på topp. Varför kan man aldrig var i tid?

Stadsvandring och fika i haga idag, sedan hem och äta för att börja stressen. Vi får se vart vi hamnar senare, kanske blir det på Park lane, eller på Bryggeriet. Om inte annat finns Chez. Mer uppdate om allt kommer någon annan gång, i alla fall fick jag min klänning från Style idag. Den ska jag ha :)






tjing.

Nu är hon här!

  Det blev tyvärr inget besök på Östra, någon på Rebeckas avdelning hade fått en inflamation i sitt sår och alla skulle undersökas så att inte de fått något liknande. Så det skulle ta för lång tid. Så för min del hamnade jag på Le Pain halva dagen, drack cappucino och pratade med Nella.

Helt plötsligt var klockan 3 och jag begav mig ner till station. För att möta upp min Anso, som just nu ser ut att tycka det är lite tråkigt att jag skriver här. Så det blir inte så långt inlägg. Vi gick runt på stan lite, fikade på Bruos, godaste pastasalladen! Sedan begav vi oss vidare till DA, så  jag kunde dansa salsan.

Därefter blev det Scandinavium, med ett inte så bra Frölunda som resulterade i förlust för oss, men lite mer lycka för Anso. Men det var en inte så okej match om jag ska vara ärlig.

Nu blir det mys och prat en stund innan läggdags, lång dag imorgon, ska göra stan på dagen och på kvällen! :)

Godnatt!

Idag smäller det.

Idag har jag varit en dålig människa, borde sitta på föreläsningar om stickebitar idag, men jag orkarade inte. Fick hämta min bror i natt och kunde då inte sova. Och sedan ska jag ju faktiskt till östra nu, häsa på Rebecka lite. Hon har ju opererat foten och ligger där i smärtor, så det känns som en bra ide att göra det. För att sedan bege mig till Centralstationen 20 över 3 och möta min lilla sundsvallare, Ansofie. Underbart kommer det att bli, ha rinte träffat henne sedan innan sommaren och nu kommer vi spendera fyra dagar ihop. Roligt roligt!

Ska försöka få med henne till dansen så att jag inte missar ytterligare en Salsa lektion, det har blivit några pga skolan. Sedan är det dags för ett möte vi ska vinna, Frölunda - Timrå. Och jag tänkter inte ta någonting annat än en vinst, speciellt inte nu efter uppehållet! Vi ska vinna punkt.

Nu är det dags att rusa!

Saker jag ska göra innan jag gör.

I mitt städande är jag alltid för ambiös, och ska städa där det inte ska städas för att se fint ut. Och lämnar typ hyllor och golv stökiga för att det är så mycket roligare att läsa igenom alla tidningar för att se vilka som ska slängas. Men nu rensar jag ut lådor i alla fall, och då hittade jag ett skrivhäfte som jag skrivit i för ett väldigt längesedan, okej inte jätte men i alla fall på högstadiet, så kanske för 5 år sedan? Vad jag skrivit är i en lista på 40 saker jag ska göra innan jag dör. Lite roligt måste jag säga att jag tycker det är att läsa, so here it is.

  1. Dansa tills solen går upp.
  2. Plugga på collefe/university.
  3. Bo i New York.
  4. Bo i Paris.
  5. Vara på ett tidningsomslag.
  6. Hjälpa katastrofdrabbade.
  7. Adoptera ett barn.
  8. Stå ensam på scen och sjunga.
  9. Kyssa en hockeyspelare.
  10. Träna med ett NHL-lag.
  11. Dansa på Operansscen, hmm undra om Storan räknas?
  12. Vara med i en film.
  13. Vara med i en riktig dansföreställning.
  14. Säga hej och le mot en snygging på stan.
  15. Permanenta håret.
  16. Hoppa bungeejump.
  17. Hoppa fallskärm.
  18. Köpa en hund.
  19. Gifta mig.
  20. Spela in en skiva, Med kören.
  21. Designa ett eget klädmärke.
  22. Lära mig prata franska flytande.
  23. Arbeta i L.A.
  24. Starta eget.
  25. Uppfinna någonting.
  26. Springa Göteborgsvarvet.
  27. Spela en hockeymatch.
  28. Lära mig spela piano.
  29. Lära mig spela gitarr.
  30. Ha ett one-night-stand.
  31. Krama Springsteen, Nära nära, handen.
  32. Krama Johnny Depp.
  33. Träffa Nicole Richie.
  34. Sätta mig och börja prata med en okänd person.
  35. Stå på taket av en skyskrapa.
  36. Prova att vara chefsredaktör.
  37. Köpa en Marc Jacobs.
  38. Köpa ett par Jimmy Choo.
  39. Gå baklänges en hel dag.
  40. Pussa Henke.

Godmorgon

Är nu på väg till skolan, ska ha lab i trikåtekniken för första gången. Lite surt att få vänta en timme i stan på bussen bara, funderar på att ringa Isabel och säga att hon ska komma tidigt. Men Taskigt om on sover, så det blir väl en runda i stan. Hade varit bättre om saker var som förr, att jag kunnat ta en sväng förbi Kåges och sitta där, men då det kommer att bli krig värre än jag vet inte vad så är det bäst att jag skippar.

Hittade faktiskt ett par gamla jeans som jag fick på mig idag, någonting jag inte trodde då de är 24or, vilket är verkligen för litet för mig. Och ja, det är 24or i benämningen deras storlek för typ 3 år sedan. Men jaja, konsting, för ajg tycker faktiskt inte det ser ut som jag gått ner så mycket, vet att det varit ett antal kilon. Men så mycket?

Idag blir det ingen päls för min del, kör på skinnjacka och halsduk/sjal istället, t-shirt från Lindex bröstcancerkampanj, mina "nya"jeans och converse.

Aja, rusch till bussen nu.

Tisdag.

Dagen började med en intressant föreläsning i Marknadsföring, hon som föreläste fick allt att låta så lätt och man förstod verkligen. Henne borde vi ha hela tiden tycker jag, då hade jag varit väldigt pepp på att gå på Marknadsföringsföreläsningarna och sovit mindre på dem.

Därefter begav jag min hem till Göteborg för att träffa Caro en stund. Vandrade runt i halva stan för att tillsist hamna på Espressohouse NK, med en väldigt god kopp te, Green Pasion, och en grov scones idag igen. Heja mina luncher, men det är ju så gott! Därefter gick vi runt en stund till och jag lyckades köpa vattenfärger för att kunna måla lite. Blev även väldigt pepp på att köpa mig pärlor och göra pärlplattor, men en pysselsak i taget. Symaskinen och måleriet får komma först, sedan blir det nog pärlor!

Vid 5 blev det dans och Denny var väl inte allt för glad på oss, men med tanke på hur lite jag sovit de senaste dagarna och att jag åt nästan 3 timmar innan har jag en anledning till att jag inte ritkgit satte dansen alls. Blev så ruskigt yr på slutet att jag inte viste vad jag skulle göra. Inte okej!

Men som tur är har vi 2 gånger till med våran grupp och Touch my body, och ett antal gånger till med Migrate och den andra dansen som vi ska göra tillsammans. Så det blir nog bra tillslut, nu när jag verkligen satsar på maten för att kunna orka dansa.

Nu funderar jag på om det är dags att titta på förra veckans heroes som jag inte orkat göra ännu, så jag hinner med när de släpper nästa imorgon. För att jag sedan måste skuta upp titandet på det när Anso är här!

Nog för att bilden är gammal, men hayden är verkligen vacker på denna bilden och jag hade verkligen inte bangat hennes skönhet.

Ibland blir jag jävligt arg.

Speciellt på den delen av befolkningen som inte tillhör samma kön som mig, eller ja rättare sagt en viss person av denna delen. Även kallad Elias. För det första ska han ringa och bråka med mig, med högtalaren på så att resten av de som var hemma hon honom hörde, sedan ska han bete sig som ett jävla svin i allmänhet. Okej att det var hundratjugo år sedan nu, men jag kan inte hjälpa att grälen fortsätter. Fast det kanske inte är så konstigt, när man får sånna saker sagda, och får sådanna saker gjorda mot en. Då får man bråka!

Men nu är det bestämt, sedan att det är du som kör på "Jag ska blocka så inte du kan höra av dig" när det är du som hör av dig förstår jag inte. Helt enkelt är det inte mycket jag förstår av det hela. Och att jag faktiskt inte skitit i det hela direkt, utan låtit allting vara kan jag enkelt förklara med att finns det någonting jag hatar så är det att bara släppa saker, och ha de odiskuterade då jag är en tänka och älta människa. Som framförallt drar upp saker och ting väldigt långt senare. Dock har jag insett att du inte är värd det. Se bara på den tidigare jämförelsen jag gjorde med Johannes så förstår ni nog.

Det finns däremot en sak jag vill säga och det är att jag, fastän jag borde, inte ångrar den tiden. För hade det inte varit för det hade jag aldrig trott på mig själv igen, då hade jag aldrig varit den jag är idag. Och framförallt hade jag inte vågat titta på min Patrik när den tiden var inne och jag raggade upp honom. Och självklart, jag har lärt mig att våga och att faktiskt uppskatta när det inte finns problem att skapa. När allt bara är bra!

Sedan har idag varit allmänt bra, både i skolan och på dansen. Att jag däremot åt knappt någon frukost, en scones och en kaffe till lunch och sedan mer koffein i kroppen gjorde att jag inte orkade så mycket på dansen. Men, jag försökte ju i alla fall äta middag när jag kom hem, att det inte blev så mycket var kanske lite dumt.

Denna kommer snart att hänga på min arm.



Godnatt och sov gott!

Så blev det.

Började förfesta med Carro och hennes vänner hemma hos henne, gullade med världens sötaste hund, som vad någon än säger heter Affe pga Alfredsson. Punkt på det! Fortsatte med gräl i telefonen på grund av att en ovärd person skulle ringa mig och bråka. Tur att lilla Affe kom ut i köket och var så söt när jag satt där på golvet och skrek och grät. Och att Palle är så bra på att få folk glada! Men dessvärre förstår jag inte vad människan har för problem, jag tror seriöst att det är de som behöver prata.

Och att de har mage att dra in Johannes i det hela, okej att jag var på spelningen med honom. Men viste jag ens vilken spelning det var jag gick på? Jag hade ingen aning alls, och eftersom Johannes är den han är. Inte ser oss tjejer som jävla objekt man kan göra som man vill med och framför allt trycka ner åt helvete, som en viss annan person verkar tycka är heeeeelt okej. Är det då konstigt att jag umgås med honom? Helt makalöst krig!

Aja, sedan stack vi in till Gretas och partade loss lite. Patrik kom efter ett tag och joinade oss :), kung var det! Sedan sprang jag in i Alice och hon var inte lite kalas, underbara människa! Tyvärr dog min energi ganska fort och jag fick med Patrik hem, haha min cykel är bra! Och vi fick gå upp tidigt igen för att jag skulle arbeta. Och nu har han åkt :/


Nu bär det av.

Såhär blev det tillslut. Nu langas det party med Carro, sedan får vi se vad som händer.














...

Varje gång.

Varje enda gång det vankas utgång är det samma problem, hur ska man se ut? Håret? Vilka kläder? Och vilken sminkning? Och framförallt, vilka skor?
Eftersom jag stenhårt funderar på att inviga min skinnklänning borde jag vara blondin ikväll, men något blekmedel köpte jag inte så brunett it is. Antagligen plattat och kanske ska jag ha mitt diadem, eller i vanlig tofs. Det återstår att se, men eyeliner är ett måste, sedan kör jag nog på hudfärgat läppstift om jag hittar det och relativt diskret makeup.

Skorna är ett problem i sig, att jag förstörde mina fornarina sist jag hade dem gör att jag inte kan ha dem då jag inte har någon klack, tror jag. Annars blir det dem. Men nu, jättehigh, eller mer casual? Kanske de jag köpte av Nella? Ja, det tål att funderas på, det löser nog sig efter provning av exakt alla!

Igårkväll var en bil kväll, och mys med Patrik. Idag blev det i princip jobb, som vanligt. Drack en kopp kaffe och åt banan och clementin. Det är alltid någonting då jag är fruktoman! Tur för mig att det lagas mat där nere så jag kan få i mig någonting förutom chokladen jag åt nyss innan jag åker till Carro på förfest :)

Jag faller för trycket.

Och även jag faller för grupptrycket och langar en dagens outfit, sedan om det blir så i fortsättningen får vi se. Det får tiden utvisa! Dessvärre hade jag bråttom när den behövde langas och ja, den fick bli som den blev.

Var på Frölunda torg med Mammi idag och skulle köpa sy grejer, men dessvärre blev det inget med det. Hittade inte vad jag skulle ha så får bli att gå till sy affären vid vanilj någon gån gnär jag har tid. Så kan jag sy i allt tyg som jag beställde idag. Oh :)

Och jag mäste börja hålla i mina pengar snart för nu har jag köpt mycket, en väldigt fin klänning från Chicy.se och en bok. Berättar och visar när jag får det. Har även bestämt mig för att jag ska bli ägare till en Miumiu bowbag, kosta vad det kosta vill. Jag ska ha!

Idag blev mina inköp ett enormt sött linne från Paris, Kate and I, och ett diadem från Glitter.




Inte det bästa då jag ska åka exakt nu och hämta Patrik, kul för honom att få se på när jag städar sedan då.

Pälsväst köpt på tradera
Skinnjacka från Carlings
Skärp och strumpbyxor från Asos
Stövlar från Viking.

Åh jag älskar.



Nej, jag sitter inte och nördar youtube nu, lite jobbigt att gå in och byta låt hela tiden men det är det värt, Johan och Andreas ni är helt klart mina idoler :)

Sympatier från helt fel håll...

Okej, jag sydde inte klart någonting, för jag blev arg för att jag bara hade svart tråd, sen behövde jag en liten paus för att tänka efter hur jag skulle fixa klänningens rygg vilket jag inte löst ännu men det blir nog bra.

Därefter kom massvis med tankar så för att rensa tog jag en promenad, innan jag snabbt plockade ihop min väska och rusade till dansen.

Träffade även Ingrid en liten stund, eller ja hon sprang efter mig på HM och lyckades få mig att fika med henne. Så trots att mina pengar inte skulle läggas på sådant så blev det så i alla fall. Fick pratat en snabbis innan jag var tvungen att ta 4an till Lackarebäck för Salsamoves och MTV. Och det gick faktiskt någorlunda bra med tanke på hur jag är på danserna.

Sedan fick Nina pratat med mig som hon ville, och hon måste vara en ängel. Jag har inte kunnat prata med någon på riktigt om det, jag har ju sagt en del till vissa, men jag har inte velat för säga för mycket för det har varit känsligt. Och däri finns det så mycket annat som rör sig. Men nu vet jag att jag bara kan säga till henne att jag måste prata om det, vad jag än måste få ur mig. Sedan att jag nästan grät på vägen hem sedan har ingenting med saken att göra, det är bara det att jag fått det bekräftat nu. Att jag är sjuk, och att jag faktiskt måste görsa någonting åt det. Så bara för det tvingade jag i mig massvis med mat när jag kom hem :)


Symanskinen blir min räddning

Det känns helt galet, jag har funnit  ytterligare någonting som får mig att släppa precis allt, som jag gör när jag målar, som jag nästintill gör när jag dansar. Men här släpper jag verkligen allt. Jag glömmer av att världen existerar och bara syr och syr. Att jag inte följer mönster eller ens nålar har ingening med saken att göra. Det verkar bli bra ändå. Ni ska få se, snar är jag ägare till en St. Anger klänning och en fin röd vippkjol. Uppdaterar senare med bilder när jag är klar. Om jag blir det innan jag börjar sy någonting annat!

Nu borde jag nog boka en klipptid snart, för att få till mitt hår, och köpa det där friskis och svettis-kortet så jag har någonting att göra över jul. Annars kommer jag att bli fet, och det är inte okej. Men en shower med hårinpackning, städning av mitt bombnedslag till rum, målning av naglar, promenad och färdigsömnad borde jag väl hinna till halv 4? För då bär det av till Salsan och Mtvn. Ja det är tur att jag har en dag imorgon med, och då kommer min Patrik hem med :)

Skadeglädje

Ibland njuter man bara av vissa saker, som att folk inte är vackra. Jag vet ytterst ytligt att tänka så, men vadfan. Jag får väl vara ytlig då, det är inte mitt problem. Låt mig bara njuta lite och vara mitt elaka jag innan jag går tillbaka till den personen som inte orkar bry sig.

Idag har det varit heldag i skolan, men som tur var har det gått fort trots den långa dagen. Malde på om stickebitar hit och stickebitar dit. Sedan om produkter och jag vet inte allt. Men vad jag vet är att våran Maknadsföringslärare är söt, 95 år och pratar i sin egen lilla värld ofta. Står med sina overhead och ibland får han flipp och skrämmer oss.

Dock förstår jag mig inte på dessa människor som går på föreläsningar, har med sig datorn och ändå bara sitter och tittar på film, ursäkta men föreläsningarna är inte obligatoriska. Vill du inte vara där så gå hem.

Men nu är det dags för mig att leka med min nyköpta symaskin, Nella tyckte jag skulle sy en kjol, men då jag bara kör på måfå nu mera får vi se hur det blir. Ska försöka hitta skinnet vi hade någonstans, och laga lite gamla kläder med :)

Sedan måste jag även tillägga att vi är i förändringens tid, Obama vann i morse och det är verkligen en framgång. Inte för att det ska spela någon roll, men att USA faktiskt valt en svart som president är ett framsteg. Ett steg mot en bättre och mer integrerad värld. Och framförallt mot en mindre miljöförstörande och mindre krigsfixerad värld, mer förnybara bränslen, inget mer Irakkrig. Good it is!

Lite tävling här :)

Viktoriatomic.se och 4EverYoung anordnar en tävling där de tävlar ute denna rosa oversizeklänning (i storlek XS-XL) från 4EverYoung. Jag är med, gå med du också! Tävla gör du här!


Deppdag.

Räcker det inte med att jag är så sjuk att man inte kan dansa, med att jag sagt upp kontakten med personen som gjort mig till den jag är idag, med att jag sitter med ångest för att jag åt en tunnbrödsrulle och ett knäckebröd till frukost precis. Ska det inte räcka med att jag ligger och vrider och vänder mig nätterna igenom utan att veta varför. Med att det är mörkt och kallt?

Kan inte allt bara få vara som när man var liten, när det största problemet var att man ryckt av benet på sin barbiedocka, när vintern betöd snökojor och lek. När allt inte var allvarligt och man bara kunde strunta i det som inte var kul?

Eller som på den tiden då man i alla fall kunde gå till en vanlig tonnårsmottagning och få sina ppiller utskriva, utan att behöva gå via en gynikolog och en doktor som ska undersöka ens bröst, hur fan ska jag kunna undersöka dem när jag inte har några? Ovärt, jag vill inte åka dit. Det räcker med det jag har, speciellt eftersom jag inte får något nummer att avboka till. Och att jag vet att jag är i Borås när jag ska vara där, att jag inte vill bekymra mig över det den dagen Anso kommer hit.

Och jag behöver någon att bara krama nu, Patrik kan du inte bara komma hem, jag saknar dig.

Och nu ska jag för första gången uppdatera textilekonombloggen.

...

Like a wound that keeps on bleeding to remind me not to think,
Like a raging river drowning when I only need a drink,
Like a poison that I swallow, but I want the world to die.
Like a release from a prison that I didn't know I was in,
Like a fight to live the past I prayed to leave from way back then
Like a general without a mission until the war will start again,
Start again.

Jag orkar inte mer nu, har typ feber, klarar inte av att dansa. Hatar vissa personer. Orkar inte med skolan, vinterdepression.

Ibland blir jag så arg på dig va.

Du kan ju inte bara säga en sak och sen när jag inte förstår vad du menar att jag dansar för seriöst så att jag är osexig vägra förklara. Åh jag får sånt flipp på dig Big att det inte är sant. Och här hade jag bestämt mig för att inte bli arg. Det gick ju bra.

Du ska få förklara ändå, punkt.

Och här kommer det om Maskeraden

Som för övrigt var väldigt rolig. Trotsatt jag kom vid halv 11, inte hade ätit speciellt mycket alls den dagen och sedan hällde i mig en flaska vin. Så vi säger såhär, det jag minns var helt bäst. Längesedan jag hade så roligt om jag ska vara ärlig! Fast sen var det ju party med de helt enkelt skönaste människorna.

Jag minns inte riktigt hur vi tog oss till Gretas men spenderade ett tag där för att sedan taxi ringa pappa så mamma hämtade mig på Backaplan. Då var jag nykter kan jag säga.


Dålig uppdate

I fredags var det bowling för hela slanten, med mina kära workmates. Därefter bar det av till trädgårn för att dansa sönder, ett tag. Träffade Malin, Malin och Sara, kalas var det :) Därefter åkte jag och Patrik till hans och sov där.

Jobbade hela dagen igår, åt typ en hamburgare och drack senare på kvällen hemma hos Chrisse som hade maskerad. På natten drog vi vidare till gretas och jag förstår inte att jag blev insläppt dyngrak som jag var. Men skoj var det, alla dessa jävla fyllesms till trots. Slutade med en ringning efter mamma som fick hämta mig i stan. Och nu ska jag vidare till jobbet och vara bakis där. Skriver lite mer uppdate sen när jag har tid.

RSS 2.0