Gott nytt år!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Det kan man verkligen säga, bland annat insåg jag vad jag vill göra resten av mitt liv, började på högskolan, älskade någon verkligen på riktigt, tog studenten.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag höll det om 50-gränsen.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.

4. Dog någon som stod dig nära?
Som tur är inte.

5. Vilka länder besökte du?
Jag har nog inte varit utanför Sverige.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
En resa långt bort och mer energi.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
4 januari, 27 maj, 5 juli, 12 oktober.

8. Vad var din största framgång 2008?
Jag har klarat två tentor!

9. Största misstaget?
Alla bråk med Big.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Japp

11. Bästa köpet?
Alla mina skoooor 

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Kärleken.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Twist and shout, eller egentligen alla Bruces låtar och Curly Sue.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både gladare och ledsnare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Lyssnat på mitt hjärta.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Brytt mig om vad andra tycker.

18. Hur ska du tillbringa julen?
Den har spenderats i Sälen som alltid.

19. Blev du kär i år?
2 gånger.

20. Hur många one night stands?
Inga.

21. Favoritprogram på TV?
Scrubs

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Lite.

23. Bästa boken du läste i år?
Jag läser inte så mycket böcker, så jag minns inte.

24. Största musikaliska upptäckten?
Ojoj, återupptäckt: Metallica. Sedan är väl Säkert och sådant det nu.

25. Något du önskade dig och fick?
På sätt och vis ja.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Ja, ja, ja!

27. Årets bästa film?
Sex and the city. Eller det var i år va?

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Den minns jag inte.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mindre bråk

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Lite mer jag än tidigare år, har vågat mer faktiskt.

31. Vad fick dig att må bra?
De vänner jag fann som jag inte visste jag skulle finna.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Aaah, många.

33. Hur många saker ångrar du?
Ett antal.

34. Vem saknade du?
Ingrid

35. De bästa nya människorna du träffade?
Johannes, Lasu, Patrik, Issa, och ja Noiboi trots det som blev.


Dagens

Mer shopping idag, trots att jag fick mina efterlängtade skor från Asos, och passade gjorde dem. Helt underbart! Nyårsskorna är fixade, nu ska jag bara gå in dem med far och sis i stan. Senare i scandinavium på hockeyn. Och det är väl så min dag ser ut, sen ska Patte komma hit och vi ska mysa lite.

Inget mer skrivande nu, bråttom som vanligt.


Mellandagsrea

Vaknade upp vid 10någon gång hos Patrik, var där ett tag innan jag begav mig in till stan för att gå igenom vad affärerna har att erbjuda. Hade dock inte så jättemycket tid på mig så jag hittade en fransväst som jag pillat på ett tag, nu på halva priset. Sedan begav jag mig till Star Bowling för att möta upp Ingrid, Jonas, Isak och Max för lite Xider, till oss "vuxna" och slush till de små. Och självklart bowling då.

Jag var ruskigt kunglig och entrade med en strike, sedan blev det många streck och en strike till typ. Jag kom absolut sist. Men jag är glad ändå. Därefter begav vi oss in till stan igen, mötte upp Becca fikade med henne och köpta mig en blus. Sen var det hemgång efter många varv och mycket skratt åt bland annat sms. Men även åt att jag utan någon förvarning slänger ur mig, Dom känner Big och pekar på två pojkar. Och vi bara Roooobert, sen kommer jag med att han den andra. Han är ju snygg, det suger lite. Och så fortsatte vi tills vi begav oss hemåt.

Och ja, jag förstår om ni inte fattar ett ord av vad jag precis skrev. Lite interna grejer nämnligen.


Nu sitter jag och tittar på JVM och hejar på det lag som leder ganska stort. Bara 1 - 10 sådär.

Här är icke godkända bilder på det jag köpte, men jag orkar inte fixa med dem.



En dagens.

Om ett tag, några timmar, ska jag iväg in till stan och träffa Patrik som kommer hem från Karlstad idag. God, han åker iväg hela tiden. Men ikväll ska vill i alla fall till some friend of his, som bor vid Backaplan typ. Kan bli riktigt roligt.

Gud, jag åker hem några dagar för tidigt, och istället för att ta vara på detta och vila, vila, vila, festar jag gärnet. I och för sig skönt då jag inte ska jobba dagen efter och behöver tänka på det. Dock kommer jag nog somna ikväll, men det får vara så. Inte mitt fel att jag är trött!

Nä nu ska jag städa lite, som vanligt ser det ut som en inlämningsstation till Emmaus här i mitt rum, kläder och saker liggandes hullar om buller. Mina spets handskar är borta, mitt fläthårband är borta. Ja det mesta är borta, nu ska jag på skattjakt!

Ibland är frågan på hur full man är obesvarad.

Det skulle bli party med Maja ikväll, det blev get together med Johannes på Pc och senare uppmötande en liten stund med Maja på blvd. Kalas kväll måste jag säga.

Han får mig alltid att tänka, och nu tänker jag verkligen på vad jag gör för min egen skull och vad jag gör för andras. Vad jag gör för att det är rätt och för att jag vill det. Suck kan inte bara någon berätta för mig vad jag skall göra så blir allt bra? Så känner jag och så är rätt, lika samma, jättebra! Men trots att han får mig att tänka så älskar jag honom, det är så. Och ärligt med. Vill bara att han ska hitta någon som tycker om honom lika mycket som jag gör, fast med kärlek inblandat. Svårt det där. Men det löser sig alltid.

Godnatt.

Äntligen hemma.

Nu har vi återvänt till icke snöiga, men ändå bättre Göteborg. Nu slipper vi tampas med släkten, slipper 120 kg choklad om dagen och tjafs hit och dit. Men saknas gör snön, saknas gör skidåkningen och alla de mysiga stunderna i stugan. Men de kommer fler gånger. Jag har i alla fall haft en vit jul! Fast bäst med julen var ändå att Tomten, som varit frånvarande ett antal år, han hittade oss igen. Så vi fick våra klappar så som man skall få dem!

 



Fler bilder kommer inom kort att läggas upp på bilddagboken.

I Sälen

Står nu och väntar på att resten av familjen skall ha handlat klart, lånar en dator en snabbis. Har åkt skidor och vart i byn idag. Det finns en del snö ja, men inte som när man var liten och inte såg ut för all snön. Men åka går i alla fall.


Och förresten, God Jul allihopa. Hoppas ni med kan få några snöflingor :)

Jag skulle aldrig mer öppna boken.

Tänk om du bara kunnat, någon gång säga som det var till mig och inte till alla andra? Frågan var om det var du eller jag som inte förstod, jag visste innerst inne hur det låg till. Därför blev jag som jag blev, för att pressa och få dig att bevisa det. Och nu när du hundratjugofem år senare tydligen har insett hur det var, då berättar du det för Rebecka. Inte för den som mådde helt otroligt dåligt över det hela.

Inte ens när jag ställer frågan rätt ut, om det var sant det du sa till henne. Inte ens då kan jag få ett ja eller nej, bara ett svarp å att du inte minns vad du har sagt. Och när jag upplyser dig om det. Ja då vet du inte tydligen. Och jag tar det som att min sanning är sann och att du ljuger för henne. Det är så jag vill ha det. Då gör du det lättast för dig själv. Och snälla, skicka inga sms till mig klockan 6 på morgonen, skicka det till någon av dina andra tjejer som är så mycket bättre, djupare och smartare än mig.

Oj vad arg jag låter, men vill bara make a statement. Sitter just nu och väntar på att vi ska bege oss, upp till Sälen och mysa i stugan. Kan inte bli mer kalas, en vit jul!

Kaos.

Dagen började med att jag tittat fel på schemat och trodde jag började 12, tydligen 11 fick jag reda på. Så mor min fick köra in mig. En halvtimma sen bara sådär. Bra start, nästan lika bra som resten av dagen.

Häller ut kaffe, svimmar typ, mitt hjärta slår så att jag seriöst käner det om jag håller handen över det. Stenhårt! Sedan ser jag att Rebecka ringt, ringer upp och börjar nästan gråta av det hon säger. Vet inte varför jag gråtar egentligen, eller jo det vet jag. För att jag får ångest över det hela, över allt nu. Det bara rasar samman exakt nu. Du kan inte säga så nu, det är hundratjugo år försent. Jag har valt min bild, och vill behålla den så. Jag vill ha de orden sanna, för det räcker för mig.

Ställer mig även frågan hur svårt det kunde vara att öppna munnen och bara säga det till mig nu och slippa låta mig höra det genom Rebecka igen. Eller ännu bättre, sagt saker och ting när de gällde. När det fanns mening med att säga det.

Jag måste sluta gråta, jag gråter ju över allting. Och så måste jag packa.

Golden och bryggan

Det här är galet, jag har inte druckit spciellt mycket och ändå mår jag såhär. Ja, jag är full! Vi började på Goldens lisa och jag, träffade världens skönaste,och ja vackraste, i alla fall en av dessa*, killgäng och hängde med dem, sedan skulle jag dra mig hem. Men de fick med oss till Bryggan där vi stannade ett tag. Innan det blev hemgång. Och nu sitter jag här.

*Det får vara så, han är helt enkelt otroligt vacker killen och införstådd i att jag hade pojkvän umgicks vi och talade även ett tag, kom fram till genom vissa saker att han känner min Lasu. Hej konstigt, människan hade spelat i Frölunda så. Vad ska man säga, jag lyckas med att få hockeypojkarna ;D Och tydligen såg jag ut som om jag läste textil eller design. Halva rätt fick han och hela för att vara så charmig :) Samma som vännerna hans! Halva bunten förlovade, och tydligen råkade jag bli det med Pontus under kvällens gång. Bara för att lixom, vi kunde inte vara utanför.

Bryggan blev dans, sedan tröttnade vi och jag gick min halvmil hemmåt. Och nu ska jag sova, lägger upp outfiten imorgon om jag orkar. För tydligen var det ju den som var kunglig ikväll fick jag höra, speciellt hatten. Då finns det bara ett råd till töserna där ute, klä på er sådant ni trivs i och är bekväma i. Ty det som ligger framme, det är då killarna ser vad man har på sig. Om man nu vill det, annars ser man tydligen sitt bästa ut i det ändå!

Sov gott!

Seriöst

Jag bryter snart ihop, idag passar inga kläder, bokstavligt talat inga. Jag funderar på om jag lagt på mig typ 10 kg på en vecka. Det borde väl inte ha kunnat hända? Ni som känner mig vet hur jag är, ni vet hur jag fungerar när det kommer till detta. Ångest är bara förnamnet och jag funderar seriöst på om jag ens ska följa med ut ikväll. Kommer antagligen se ut som en jävla korv vad jag än tar på mig. Lika bra att lägga sig i sängen och gömma sig för omvärlden. Jag har aldrig ringar, men fan nu har jag över jeansen. Snälla bara skjut mig, nu blir det fan inget julgodis mer alls.

Bara för att jag så smått börjat äta, har jag fått crawings för allt julens goda choklad, glögg, nötter och pepparkakor. Så jag får väl egentligen skylla mig själv, men jag vill bara kunna äta normalt och vara smal.

Det gör ju det inte riktigt bättre för mig att en viss persons ben är halva min omkrets och dubbelt så långa. Nella kan nog lista ut vems jag menar för hon var lika dan ett tag. Nä nu får jag sminka mig och göra det bästa av saken, om inte annat kan jag shakea sönder ikväll så blir jag nog glad igen!


Åh ovärt.

Slängde iväg en outfit bild igår på väg till stan, och glömde skriva Blogg innan. Kanske langar den senare då, för nu ligger telefonen, med sveriges sämsta kamera dock, nere i köket och jag orkar inte gå ner igen.

Gårdagen bjöd som sagt på arbete, med som vanligt helknasiga människor som tittade förbi och skulle köpa saker, sedan en diff i kassan. Hoppas på gudarna att det löst sig, får kolla det när jag kommer in vid 12. Sedan begav vi oss hem till Malin, och hennes och Mats uberfina lägenhet. Ge-mig-nu!

Färgade hennes hår, pratade lite och sedan bar det av till Keybar, inte vidare drag men fann Jennie där som berättade för mig att jag tydligen blivit bedragen några fler gånger än vad jag trott. Lagom till att jag bestämt mig för att skita i alla andra.

Kuuuuuuuuuul.

Sen åkte vi hem!

Detta känns bra.

Sitter här och väljer ut kläder jag ska ha på mig imorgon, och inte på dagen heller utan kvällen. Det är sådant som brukar komma sisådär 30 minuter innan det är dags att åka. Dock inte så konstigt idag, då jag skall upp tidigt och jobba, haha tidigt för mig är 9. Sedan ska jag åka raka vägen hem till Malin och förfesta och göra mig iordning där. Kan nog bli kalas!

Det bär i alla fall av till Blvd, för någon julfest igen. Typ The Voice. Men vi ger det i alla fall en chans, sedan kanske vi väljer att dra oss till Harrys, Rockbaren eller Golden. Ett tag sedan jag var någonstans där, vilket suger då jag fått smak för ölhak. RIM!


Godnatt!

tänkte testa om det går. Så jag ka

MMS

tänkte testa om det går. Så jag kan uppdatera även om jag inte har internet i sälen.


Shoes

Jag blev ju ganska depp när jag inte kunde köpa mina vackra skor på Skorett, och har jag någonsin tid att vänta in en dag? Dessvärre är det inte så och jag ville ha skor nu, så när jag fick ett mail från asos klickade jag mig in där bara för att titta. Det är dock sällan det bara blir titta där. Även denna gången blev det inte det, tillslut hade jag ett antal skor och annat i kundvagnen. Sedan började urgallringen, med hjälp av Ingrid och Nathalie, som fick välja dels färger och modeller. Eller ja, jag bara ber om råd när jag inte kan bestämma mig, jag vill ju ha allt. Tillslut avgjorde jag att jag ville ha de där rosa jag tänkt klicka hem några gånger, och sen föll jag pladask för skinnskorna, eller sandalerna, eller någonting där mitt imellan.

You totaly got to love them right?


Paniken blir dock om de inte hinner komma innan måndag/tisdag, vilket de inte lär göra. Då jag åker till Sälen över jul så kommer de ligga där på skra bro utan att kunna bli uthämtade på en vecka. Tror ni de skickar tillbaka dem så fort? Katastrof om de gör det!

Mitt internet har varit nere

Och det är totalt värdelöst, men tydligen efter att ha ringt telia sådär 10 gånger i två veckors tid har de nu funnit felkällan, ett kabelbrott. Gash, hur svårt kan det vara att åka ut hit direkt och se efter istället för att säga att allt fungerar. Tydligen gör det inte det!

Hade fått 25 mail från Marknadsföringsgruppen jag inte kunnat läsa, inte okej då vi hade redovisning i det idag. Vigo var inte nöjd med arbetet, vi hade gjort lite småmissar som vi fått fixa till. Tur att man kan få göra kompletteringar till man fått det bra på högskolan.

Sedan har jag varit runt och inhandlat julklappar för mina sista pengar jag lyckades ha på kortet. Har dock 350 kr kvar, såg att de hade halva priset på ombyggnadsrea på Skorett. Och står inte mina ultimata skor där på rean? I min storlek, enda exemplaret. Och kostar 500 kr, Måste-gå-dit-innan-jobbet-imorgon-begär. De måste finnas kvar helt enkelt, annars kommer jag att gråta.

Moa förstår mig, hon vill ha de svarta har jag hört, synd att hon är påväg till Australien just nu och de svarta fanns i hennes storlek då. Rätt åt henne, jag vill med åka dit en månad.


Föresten så är jag med och tävlar hos Citty, om inte annat kolla in hennes blogg, jag fastnade för den direkt!


Off we go

Nu ska jag iväg till stads och skriva lite opponering innan dagen beger sig vidare till Borås och trikålabbet, sista gången nu. Vilket betyder näst sista dagen i skolan för min del. Hur nice som helst. Dock ska jag arbeta, får se hur det går med det. Tvek på att jag kommer hålla hela vägen tills på söndag. Riktigt tvek på det. Det märkte jag redan igår, hej panikattack. Seriöst också.

Men men, kanske Paris nästa år är allt som räddar mig. Får hoppas på det!

Nu ska jag rusa, tjing!


Högklackat eller converse? Hatt eller mössa? Japp det tar jag på vägen och ser hur jag löser det.

It's all perfect on the outside isn't it?

Jag läste för en stund sedan i Glamour om modellen Ruslana Korshunova som i juni kastade sig själv från sin lägenhet i New York. Hon levde sin dröm på catwalken, var enligt en vän hur glad som helst över detta. Hon var en utav dem som hade allt, utseendet, pojkvännen, livet. Spåddes till och med att bli "the new thing". Då hände detta, till synes för alla helt oförståligt.

Hur då oförståligt? Hon levde i en värld där man ständigt blev dömd, framförallt av sitt utseende, man har ingen att riktigt tala med och när man väl öppnar sig får man det ofta kastat rakt i ansiktet igen. För man borde inte känna som man gör. Tänk igenom den pressen vi har på oss, vi vanliga, ta då den och sätt den just i att man bara är värd sitt utseende. Och om ingen annan dömmer en dömmer man sig själv. Man tappar tillslut kontrollen och fasaden är allt man har, inuti är det kaos.

Då förstår jag att hoppet försvinner, och man inte ser någon annan utväg. På lång väg förstår jag att det blir så, trots att det aldrig ska behöva gå så långt. 

Brunögd.


Jag har bestämt mig för att göra lite förändringar, denna gång är det inte håret jag ska leka med, denna gång är det ögonen. Ja har ju haft blåa ögon hela mitt liv, så lite förändring kan vara på sin plats. Så nu skulle det sitta fint med bruna ögon ett tag. Det är ju så otroligt vackert med brunögda blondiner, dock har jag ju färgat hår för tillfället, men vad gör det?

Och nej, jag härmas inte. Jag tycker faktiskt det är så med, haha!


Känner du med för att byta ögonfärg? Kolla in www.fargadelinser.com och välj och vraka, speciellt om du är bloggare. Då lär du finna detta lika roligt som mig :)

Så sant som det är sagt.

Var trevlig. Jag är inte ett monster, jag är inte dum i huvudet, jag är inte en "lågavlönad råtta" (ja, det är ett citat taget ur verkligheten), jag är en människa precis som du. Så se mig i ögonen, prata tydligt och säg tack. Är jag på dåligt humör, kalla mig INTE kinkig. Jag är, som sagt, en människa precis som du. Är du på dåligt humör, då är vi två. Ska vi komma överens om att vi är trevlig ändå? Bra, moving on!

Alla som någon gång arbetat på en snabbmatsrestaurang, och även folk där ute som inte har det, borde gå in på  Malins blogg och läsa, hyseriskt roligt att läsa faktiskt. Däremot är det roligt att läsa, INTE roligt att vara med om. Vilket man är dagligen.

Som han som handlade av mig idag, han beställde tre menyer, en för 63, och två för 39 styck. Därefter, att jag slagit in allting ska han visa att han faktiskt har lappar där det är så att han får två menyer upp till 60 kr gratis. Jaha, kunde han inte visat det lite tidigare? Och då kör jag på den varianten som jag anser gäller, ska man få två gratis får man de två BILLIGASTE gratis. Trots att det inte står på pappret.

Då blir han fli förbannad och börjar skälla ut mig och jag vet inte allt, för han borde få välja vilken han ska ha gratis annar hade han då aldrig köpt Big Macen. Öh, andas människa! Jag gör så som jag anser gäller, och så ska vi ordna det så idiotjäveln kan få som han vill för att han är jobbig, då blir han arg för att det tar tid. Min fråga är, kan du öppna käften och säga att det är den dyraste du vill ha gratis? Inte mitt problem att du är en invalid jävel som tydligen är för snål för att betala för mat.

Det finns mycket jag stör mig på, men deffinitivt de som beter sig som att de är bättre än mig för att jag jobbar där jag gör. Visar inte du mig någon respekt, då får jag be dig dra åt helvete. Så är det, för i slutändan så är det ändå jag som är bättre än dig för att jag inte ser ner på människor pga extraarbete, utan just pga hur du beter dig.

Och vad tjänade han på detta då, 13 kr. Grattis lixom, spara besväret för att tjäna in en cheese.

Lördagen.

Nu befinner jag mig hemma igen, ingen vidare match, men fort gick dem trots att inget hände. Vet inte om det var fjanterierna eller om det var själva hockeyn som fick det att gå fort. Men utöver det var det inte så kalas, jag som hade velat inta tronen. Tji fick jag för det.

Däremot var det överaskande att hitta Mr Big, aka Elias för er som inte förstår det, läs Elin, och hans mor på matchen, jag ska se ut som henne när jag blir så gammal har jag bestämt. Så galet snygg! Haha, men så är det. Jag vet inte vad jag ska säga om mötet mer än att det kändes verkligen inte som att vi avslutat det med yxan i högsta hugg. Utan bara avslutat allt så som man ska avsluta. Aja, inte mer om det. Det VAR roligt att se honom i alla fall.

Luciamyset var skojsigt det med och nu är jag stolt ägare till en stor handduk som det står I'm lovin it på. Det värsta är att jag kommer använda den. Sedan att jag åt upp typ alla mandlar istället för att ha dem i glöggen ska vi inte säga någonting om.

Sitter just nu på MSN, dricker jäger och diskuterar kvällen outfit med Lisa i väntan på att bussen ska gå. Blev ett snabbt ihopplock av vad som låg närmast för min del. Får leva med det ikväll, jag är ju alltid snygg vilket som, haha! Har hört att man ska peppa sig själv så.

Vad ska ni ha för er resten av kvällen?

Natten går tunga fjät..

Nu är det Lucia, och jag har fortfarande inte inhandlat några som helst julklappar, roligt? Jag får helt enkelt se till att göra det på Måndag. Det ska nog gå, eller i Borås på onsdag. Vi får se helt enkelt vad jag känner för. Nu är det i alla fall så att jag ska dra iväg på lite Lussefika med jobbet, sedan blir det att arbeta för min del tills matchen börjar och sedan blir det en snabb visit hemma, då jag lär tala en del om matchen om jag hinner. Därefter ska jag leka med min saknade Johannes, ungefär sådär 120 år sedan vi sågs. Men så blir det lätt när man har fullt upp med annat, så som kärlek.

Jag tycker inte heller om att bli väckt bara för att någon träffat en viss person, hur mycket hade jag brytt mig om det ifall du inte sagt någonting? Ring för i helvete inte och väck någon för en sådan småsak, ska du säga det säg det på morgonen då.

Nu måste jag rusa, tjing!

Nail shield

Nu är det ju så att jag under en tid haft akrylnaglar, men dessa är för någon vecka sedan borttagna. Dessvärre av mig själv som blev arg, klippte av dem och ja ryckte av det som inte gick att klippa bort. Ingen smart lösning kan jag säga, men vad gör man inte?

Det värsta med detta var inte att mina naglar blev extremt korta och att jag började blöda utan faktiskt var det faktumet att man filar ju ner naglarna väldigt mycket när man ska lägga på akrylet, "för att ta bort all smuts", vilket gör dem extremt tunna och mjuka. Inte speciellt roligt och antagligen anledningen till att så många blir beroende av att använda lösnaglar.

Men jag vägrade falla och sätta på nya, jag plöjde genom affärerna efter någonting som lät som att det kunde hjälpa. Och faktiskt fan jag det, Mavalas Nail shield. Den har en nylonfiberbas som skyddar nageln, och sedan en "Sealer" som gör ytan jämn och agerar lite som ett underlack. Och jag måste säga att det här faktiskt fungerar, mina sönderfilade naglar har faktiskt lyckats hålla sig hela och växer ut. Så jag måste verkligen tipsa om denna produkt om du har lite dåliga naglar :)



Sedan kan jag upplysa alla om att jag kommer ha finnar i hela ansiktet imorgon, så mycket choklad som jag ätit. Okej 2 ½ rader, men jag tycker det är mycket. Fast det är bra, då äter jag lit emer innan jul, så öknar min förbränning och jag klarar mig genom julhelgen. Dessvärre vägde jag nästan ett kilo mer än vanligt i dag, vilket ni som känner mig vet att jag lär må dåligt av. Men se, jag äter ju iaf chokladen. Och ska äta mat snart med :)

Sedan blir det idol final och min älskade Carolina Gynning ska vara med! Åh det kommer bli roligt att se!


Nathalie Portman



Är inte hon helt enkelt någonting av det vackraste? Jag sa det redan första gången jag fick se Queen Amidala, och jag säger det fortfarande. Tänk att se ut som den kvinnan, och för all del ha hennes hjärna, det hade varit någonting det.

Still here.

Nu är det inte längre jag som lider utav brutal huvudvärk, nu är det han som ligger avtuppad i sin säng. Jag kände dock att om jag ska kunna somna senare idag var det dags att resa sig ur sängen lite, trotts trötthet.

Igår blev det Indiana Jones, ingen speciellt höjdare alls om jag ska vara ärlig. Men det får man leva med. Sen somnade jag rätt så brutalt. Vi vaknade runt 11 idag, åt frukost samtidigt som vi tittade på Batman, som den däremot var en hit! Lite pinsamt att erkänna att ja ginte sett den innan, men vad ska man göra? Alla andra hade sett den, så vem ville gå och se den med mig då?

Och ja, Heath Ledger är verkligen helt kunglig som Jokern. Det måste vara sjukligt svårt att spela den rollen han gör, och att göra den så bra är otroligt. Tragiskt att man får leva med att se gamla filmer med honom, för att njuta av hans skådespeleri. Men vad ska man säga, alla kan inte ta berömmelse, om han nu tog livet av sig med mening vill säga.

Inte så mycket mer för mig att säga, än att det snart är dags för mig att bege mig hemåt, så jag kan få i mig mina järntabletter och P-piller. Och framförallt få ordning på mitt rum, har ju fortfarande inte meckat färdigt med kläderna. Fast det får jag nog ta imorgon bitti.

Huvudvärk

av värsta graden har jag nu. Förstår inte varför jag bar ainte åkte hem efter bion idag utan följde med Patrik. Aja, huvudvärk har jag ju vilket som. Kan lika gärna vara med honom :)

Fast han är inte nöjd med att jag sitter här, but what to do! Nästan klara med Marknadsföringen, vilket är nice. Och i princip det enda uträttade idag. Utöver fika och Mamma Mia med pojken och rundvandring i Borås med Issa.


Nu blir det mat snart, och jag får helt enkelt släppa detta. Får bli mer skrivet någon annan gång, tjing!

Btw. sprang förbi Big släpandes på sin gitarr idag, och jag ville inte ens slå honom, inte heller riktigt hälsa så jag hoppade det med. Det ni!

God.

Man finner ingenting i dessa klädhögar, nu är allt huller om buller, inte okej. Så efter skolan, plugganter med marknadsföringsgruppen, bion med pojken blir det dags att åka hem och analysera lite till. Haha, vad ska vara vart, vilket ska hänga, vilket ska ligga i vilken del av garderoben. Färg fördelning eller helt enkelt efter plaggtyp?

Många mysterier, men vi får vänta med dem tills vidare. Pappa ville åka tidigare idag, vilket gör att en nyduschad jag helt enkelt får bege mig ut i kylan med blött hår om jag inte skyndar mig att ockupera någon utav hårtorkarna!

Kläder.



Såhär såg det ut på mitt rum för sådär 2 timmar sedan, har städat ur garderoben och insett att det inte var så mycket kläder ändå. Har mer någon annanstans som jag icke hittar. Men det man inte vet att man har vart, lider man inte av :)
Dessvärre skulle jag försöka få ner denna hög till noll, det gick sådär, har väl slängt en del. Men väldigt för lite, jag vill ju ha kvar allt. Dock har jag lyckats finna mycket jag inte viste jag hade, provat massa och insett att vissa saker är förstora andra passar perfekt.

Nu ligger högarna utspridda på golvet istället, mycket bättre än att ha allt i sängen. Så nu kan jag gå och lägga mig!



En vanlig dag

Så nu hr jag börjat med utrensningen och iordninggörandet av min garderob, kläder ligger över hela sängen så jag kommer ha mycket att ta tag i när jag kommer hem ifrån trikåtekniken ikväll. Ska dit och göra rundsticksjaquard, och analysera lite bitar. Och förhoppningsvis få till någon julklapp eller en stor varm halsduk till mig själv. Det kan ju vara nice.

Vi får se helt enkelt vad jag känner för.


En fråga bara, ska jag våga färga mitt hår rött, inte rött som i knallrött utan mer så som Lohan har på bilden, definitivt inte mörkare i alla fall. Har ju lite åt det hållet nu, så bara att lägga i lite rödare/orangeare toner. Tror ni jag skulle passa i det?


Unusual you.



Egentligen behöver jag inte skriva någonting, det räcker med att säga lyssna på texten så förstår i alla fall de flesta. De som vet hur det varit för mig och hur det blivit nu. Det känns definitivt inte som att det bara är två månader heller, det känns betydligt längre. There isn't more to say, just enjoy.

Idag ska jag..

  • Skriva klart den helvetes marknadsföringen,
  • Plocka ordning ytterligare på mitt rum,
  • Riva ut hela min garderob och se vad som ska sparas,
  • Träna på något sätt,
  • Gå på hockeyn senare.
De två sista kanske jag kan orka med, dessvärre är de de tre första som måste göras.

Bara att sätta igång då.

Pink Party

Nu så, hemkommen från jobbet är det dags att lägga ut bilder, skriva ner händelser. Och ja, bara berätta om kvällen.

Om vi börjar helt från början, vi kom dit stod i kö utan för BLVD redan kvart över 8. Sedan var det dags att gå in, väl där inne blev vi väldigt special bemötta alla, fick hänga av oss kläderna, posera lite och sedan bar det av upp för trappan till Topfloret. Själva trappan var fylld med Goodiebags, så man fick plocka på sig en på vägen upp. Gick genom ett rosa drapperi och man kände knappt igen öervåningen, sminkare och hårstylister som sprang runt. Granar lite överallt,  Vinterns vita Xider, med glitter i, glas med mousserande rosa vin att plocka på sig, lite godis här och där. Och allmänt deckorerat överallt.

Lite stelt var det i början, men så småningom kom det igång, efter lite styling och påfyllning med alkohol, hallå gratis är gott, så kom dansen. Efter ett tag blev det lite rännande upp och ner när nedervåningarna öppnats. En modevisning av Amandas och Chungs nya märke W.I.G. Och sedan blev det mer party, innan en ganska tidig hemgång för min del. Var hemma runt halv 2.

Tittade igenom goodiebagen, naglack, godis, fina armband och en gudomlig ring, en BH (som faktiskt kan passa om jag inhandlar inlägg) och massa tester av olika småsaker.

Till det roligare, lite bilder från kvällen, som går att trycka upp för att få större.


Bild från Aveny.se, och jag och Nathalie stylade och klara.
 
Männen med de vackra benen och mitt försök att få med glittret.
 
Filippa Smeds med det underbara håret, kläder från W.I.G.

Min partner för kvällens outfitsbild och en egobild på mig.

Jag är kär i Amandas skor.

Förhoppninsvis gör det inte så jättemycket att jag snor denna bilden, tagen från hennes blogg, men det var ungefär det första jag la märke till när jag kom in på BLVD igår. Dessa skorna, dessvärre köpta i Istanbul så några sådanna får inte jag. Om jag inte letar riktigt noga.

Rolig kväll igår med Nathalie, mat och hockey på PC, sedan vidare till Julfesten.


Ska dessvärre åka till mitt arbete och joba till 7 ikväll ganska så snart, men jag har massvis med bilder från igår som ska upp och en bättre resumé av kvällen ska det bli så det kommer ikväll. Vad ni får nöja er med är hur jag såg ut igår när det var jag som stylade mig själv, innan jag satte makeupartister och hårstylister i verket, btw. Mycket ögonskugga och lockigt, läs lockigt som i att jag ska inte platta gåret varje dag, lär bli någonting jag kommer använda.

Nej, nu måste jag leka med nylonfiber och mina naglar så de håller. Tjing!

Omklädningsrummets spegel är nice, haha! Vad som inte syns är min nya svarta med nitar på väska.

Nu ska jag jobba.

Roligt att veta? Nja, men det är typiskt att det är idag. Malin ska ha ytterligare en rolighet hemma i sin och Mats lägenhet som jag inte ens har tittat på ännu. Och kan jag åka dit? Nej för jag jobbar stägning, så jag slutar i natt.

Men så är det, får titta över mitt schema nästa vecka så ska det förhoppningsvis kunna gå att få in ett besök när hon inte är i skolan. Någonting som är ännu värre faktiskt, det är jag inte hinner träffa Patrik denna helgen alls. Eller jo, han kommer komma förbi mitt jobb på väg in till stan. Men hur mycket är det att träffa? Bättre än ingenting i alla fall.

En sak jag vill är att det ska bli imorgon, åh vad jag längtar! Amandas och Chungs Pinkparty med Nathalie, jag vet inte hur mycket jag tjatar om det, hela tiden skulle jag gissa på. Men så himla roligt ska det bli att gå!

Nu blir det till att sminka sig, packa ner spagettin och dra till kära Donken.

Btw. Tyra har en helt grym sak hon säljer, hade inte den varit hur gullig som helst att få i julklapp? En personlig bok där man fyller i saker om personen innan den får den! Titta på det här!


Nicklas är min idol.

Han är ju faktiskt det nu, nästan bäst av alla. Och det är väldigt tufft, speciellt när han har gjort sitt första mål och fick spela i förstakedjan, då är det riktig status på det. Och eftersom jag känner honom så är ju jag i alla fall minst lika ball, och måste berätta om det.

Ja så hade det kunnat låta om jag vore som en viss person vi diskuterade om idag. Vad jag brukar kalla dessa är inget snällt, men det är ju faktiskt vad de är och jag kan inte hjälpa att jag stör mig på dem. Och antagligen är jag väl till och från lika dålig som dem, men jag skulle faktiskt inte ligga med dem allihopa bara för att de är lirare. Det går inte!

Fast nu är det ju inte så att det riktigt var det här jag skulle skriva, ibland håller jag mig verkligen inte till vad jag ska få fram. Det jag skulle berätta om var ju faktiskt delvis lite om honom, att jag faktiskt är lite stolt över Nickie. Han har faktiskt vuxit under tiden i Borås, och nu är det dags för lillen att ta steget in i A-laget. Inte bara för målet, det glädjer bara. Men eftersom han håller klassen är det inte mer än rätt att han får spela där. Hur länge det nu blir för vi se, men ett tag skulle vara roligt att se!

Okej, lite hockeyhora är jag kanske, men jag är bara glad för hans skull :)
I övrigt var det en ganska underhållande match, som alltid när det är mycket mål, 6-1, och Honken var enorm idag, roligt att se det! Att Niklas Andersson gjorde sin 600 match idag kan kanske med nämnas när jag ändå håller på.


Annars fick jag uträttat en omklackning, ett köp av overknee-strumpor och ett flätat hårband. Jag vet, är efter, men man kan inte alltid klä sig i saker fören man känner att man trivs i det. Och för att kunna ha det ska man kanske ha lite längre hår, vilket jag har nu. Så det så!

Blev även en fika på espresso house, en stooor varm choklad, dock ej så jättevarm som hade kunnat behövas då jag och Nathalie höll på att frysa ihjäl oss. Kan det inte komma lite snö i alla fall?

Nu drar jag

In till stan med Nathalie för att kolla runt, kanske köpa mig ett par knästrumpor om jag hittar exakt de jag vill ha, det verkar inte finnas. Titta julklappar och kanske till och med inhandla lite inför Amanda Bergs och Chungs Pinkparty på lördag.

Sedan bär det av till Scandinavium, längesedan nu då jag gav bort min biljett till förra matchen för att kunna medverka på jobbets julfest. Så det får bi vins denna gången, att de förlorade så stort sist på hemmaplan var faktiskt för att jag inte var där så!

Nä rusa till bussen nu. Converse tror jag passar perfekt att ha idag. Men vi får se vad jag känner för när jag gått förbi skohyllan.

Opepp

Jag kommer in i en enorm svacka känner jag, ingenting blir egentligen bra. Jag talar om att vara pepp, alltid se det positiva och inrikta sig på det bra. Se saker som om man hade dem, för då kommer de till en. Men att tala om någonting är en helt annan sak än att leva efter det.

Jag lever inte som jag lär helt enkelt, och jag har så mycket jag känner och vill skriva ner. Men jag vet inte hur jag ska kunna få dem i ord för att de ska bli rätt. Kanske kommer det något vackert senare, eller så skippar jag det. Jag får se vad jag känner för.

Nu skickade Isabel i alla fall Hardrock intervjun till mig, så nu ska jag sätta mig och börja på min del av arbetet. Sedan blir det väl till att stöda lite. Mina klädhögar växer enormt, ska se vad jag vill ha kvar och inte. Kanske det blir tradera resten hamnar på.

Önskelista.

Julen närmar sig med stormsteg, så snart blir det till att köpa julklappar och självklart önska sig en del. Jag har i år väldigt mycket hårde paket jag vill ha, fyrkantiga hårda. Massvis med böcker helt enkelt. Och ni kan ju roa er med mina fina motiveringar till varför med, så mycket har jag att göra att jag finular ut sådanna.

The Seductive Shoe av Jonathan Walford.
Jag är beroende av skor, så varför skulle inte en hel bok om skor vara det ultimata för min del?
Speciellt en med massvis av bilder och historik om skor.






Things a woman should know about shoes av Karen Homer.
Ännu en bok om skor, som förklarar hur ett par skor kan få en att ändra humör. Kanske överflödigt för mig att läsa om, då jag vet hur mycket bättre man mår när man har ett par skor man trivs med och helt enkelt älskar.





That extra half an inch av Victoria Beckham.
Bara det att hon är vacker och klär sig helt otroligt gör att i alla fall jag vill läsa hennes "hemliga tips", hur hon tänker kring stil och få reda på hur hon alltid kan lyckas!






Fashionista
av Martina Bonnier,
En sådan bok jag bara älskar att jag vill ha, mode, stil, chanel och jag vet inte allt. Ge mig den!



Influence av M-K och Ashley Olsen och The truth about diamonds av Nicole Richie,
Frågan är om någon som känner mig tror på att jag inte läst dessa böcker? Men nej, jag är efter som få när det kommer till att läsa, jag har inte orkat anstränga mig för att köpa dem än mindre låna dem på biblioteket. Så det är väl på tiden med tanke på mina stilikoner utöver Marilyn och Kate Moss.




Style A to Zoe, av Rachel Zoe.
Och motiveringen lyder som så att jag inte behöver säga mer än tidigare sagt om Nicole och Olsen.







Nu över till det som är lite roligare, annat än böcker.

Detta helgulliga set från By Caprice eller nattlinnet från HM eller helt enkelt någonting som liknar detta hade suttit perfekt på mig när jag inte orkar, har slappdagar eller vad som helst. Kanske ska sova? Jag har nämnligen gått och blivit kär i sådanna här översöta saker. Jag kan inte få nog av dem!
Någonting annat jag inte kan få nog av är underkläder i alla dess benämningar, framförallt saker i spets. Så det är ta mig fan ett säkert kort!



Och ja, jag vill ha en ny, grön, frölunda tröja som jag kan trycka Niklas på och en rangerströja med, som det framgår, Henkes tryck på. En gammal frölundatröja med Henkes tryck på kan nästan gå lika bra.




Jag är ingen smyckes människa, det är få smycken jag faller för, men detta armband med skoberlocker på skulle lätt kunna vara på min arm länge. Egentligen alla armband med berlocker på skulle sitta fint på mig, eller kedjor, eller de mesta armband så länge de inte ser nya ut, utan lite gamalt slitna som om de kommit från mormor!


Och självklart står Louboutin, sidenlakan, en hund, en bil och ja allt det där jag brukar tjata om kvar. Dock tror jag inte att det kommer att hända förän jag tar tag i saken med egna händer, men önskar jag mig det så gör jag!

Nu ska jag bara komma fram till vad jag ska köpa till folket, det blir ganska mycket svårare. Typ Patrik, vad vill du ha egentligen? Jag är sämst på sånthär...

Backaplan - Bäst i stan!

Gårdagen i bilder. Tryck för att se dem större!

  


Sara - the movie

Jag snodde en liten lista från Malin, för jag har lite lite att göra. Just det, för jag har inte typ 120 saker jag borde göra som jag inte orkar?!

Anyway.

Öppna ditt musikprogram, sätt skiten på shuffle, tryck framåt en i taget och forma listan över vad som än råkar dyka upp.

Öppning: Sprung - Mariah Carey
Vaknar upp: Jag går och fiskar - Gyllene Tider
Första dagen i skolan: Umbrella - Mandy Moore
Förälskar sig: Kom igen Lena - Håkan
Slagsmål: Rock n roll star - Hardcore Superstar
Gör slut: Tainted Love - Pussycat dolls
Bal: La vaca - Dance mix (salsa)
Livet: When I grow up - Pussycat dolls
Nervsammanbrott: Take it from here - Justin
Åker bil: Some kind of Miracle - Kelly Clarkson
Tillbakablick: Piece of me - Britney
Bröllop: Son of a gun - Nirvana
Födsel av barn: Can't do without you - Cassie
Avgörande strid: Thundercrack - Bruce Springsteen
Dödsscen: Hateful - Hardcore Superstar
Begravningsscen: My atumn's done come - Lee Hazelwood, låter verkligen som en begravningslåt.
Eftertexterna: Lollipop - Mika

Hej och hå

Precis innan jag gick fick jag en utskällning av min mor, går jag ner ett gram till så vet hon inte vad hon gör. Fan ta henne, jag går ner hur mycket jag vill, jag orkar inte med att folk ska säga till mig hur jag ska vara. Jag har levt nio månader med att Elias tryckte ner mig och påpekade alla fel på mig. Räcker inte det med att jag blev sjuk pga det? Kan jag inte bara få göra som jag vill? Och kan inte folk förstå att det ligger mer bakom hur jag mår än vad som syns?

Hemma från julfesten, och till glädje mest för tidigare nämnd idiot skötte jag mig bra trots att jag knappt ser vad jag trycker på just nu för att jag är så kalas. Men roligt har jag haft det! Det är bra, och tur får Tony att jag inte svarar på onördiga sms om det inte är föt att jävlas. Och nu kanske jag ska sova, men frågan är om jag mår så bra imorgon då? Återstår att se, ni får mer bilder från kvällen imorgon.


Godnatt.

RSS 2.0