Internet, alltid detta internet.

Har suttit och bråkat med internet hela dagen, nu börjat det fungera som det ska. Så äntligen kan jag skriva ut arbetet om mina studiebesök. Inlämning idag, sa att jag definitivt inte skulle hinna. Men jag orkade inte ta mig upp till skolan idag, läs julfest igår. Riktigt roligt även fast vissa bartenders på Trädgårn inte gått någon serviceutbildning alls, katastof säger jag. Men vad ska man göra, sådant kan man inte veta innan man anställer.

Nu bär det av till skolan, sminka Maja. Lämna in bilder och studiebesök.

Nu ska vi fira.

Moa turned 20. Dags att fira. Webcam är som vanligt det enda som hinns med. Tjing!


Oskärpa

Vad gör jag uppe nu? Frågan ställs både av min kropp och min hjärna. Hjärnan strejkar genom att vara sjukligt trög och gnälla lite när jag försöker sätta igång den. Kroppen har mer drastiska metoder. Så som ett irriterande illamående och ont i diverse leder. Jag försöker bota mina åkommor med kaffe. Det hjälper måttligt.

Nu bär det i alla fall av till Borås, för en tentamen det faktiskt känns som att jag bör klara denna gången. Därefter ska det köras racerbil till Scandinavium för att missa så lite som möjligt utav matchen. Därefter racerbil hem. Racer helt enkelt.


Här ser ni även tillbudet på min vägg, en griffeltavla far min målade dit, allt för att jag ska få ordning på mitt liv. Och för att det är roligt att måla på.



Fashion Sale.

Katastrof är någonting som kan beskriva min ekonomi, hur i helskotta ska jag kunna betala en hyra? Allt som är fint vill jag ha. Och i förrgår blev det som sagt en kavaj, det behövdes faktiskt. Och idag, efter redovisningen, sprang jag in på Fashion Sale som nu pågår i Borås. Och vad tror ni säljs ut där? Tusentals skor, hälften har jag varit nära att beställa från Nelly redan. Men även ett axplock Elise Ryans. Hittade en gudomlig i knallrosa och svart, med ett axelband lite fint placerat. Men i några storlekat förstort dessvärre. Så jag kom hem med den där som alla andra redan äger, ett år försent. Men jag har inte kännt för att vara uppklädd på det sättet förän på senaste tiden, vuxenpoäng kanske? Och 150 kr är inte så fasligt dyrt.

Nu ska jag fortsätta läsa om nettonuvärden, obligationer, penningmarknader och terminssäkringar. Så att morgondagens tentamen inte blir ytterligare en omtentamen. Risken är stor, jag har ingen ork att studera nu. Finns så mycket annat roligt.

Fantasi.


Kopiera en fantasibild.

Tema Land.

Tema blå.

Segast i stan, men här har ni några fantasi bilder att granska medans jag talar om att besöker på Operan var intressant, mycket intressant. Man fick en inblick i det hela. Planeringen (börjar nästintill ett år innan premiär), perukerna, kosymerna. Helt fantastiskt att de tillverkar allting under det taket. Dock blev jag mest sugen på att dansa, som alltid när jag går förbi balettsalar. Men nu är det inte långt kvar, baletten ska dansas och DA ska bli välbesökt till våren. Alla tiders! Blev även en gudomlig kavaj, 250 kr på Minki.


C'est l'amour

Lindex Shop Online - Balconette BH



När vi var i stockholm och plåtade fann jag nästintill denna bhn på modellen, dock med knäppe fram och rosa spets bak på ryggen, lite bredare med. Det bästa av allt är att den är liten i storleken och jag kan ha den, förstår ni? En riktigt snygg bh i min storlek som gör det den ska. Amazing! Blir eventuellt att ha denna till en hög kjol och en kavaj på lördag, matchar mina rosa skor lite snyggt med. Me lajki!


Sitter och pluggar för fullt, ska snart bege mig till operan och hälsa på sminkösen där, därefter hem och fortsätta med studierna. Redovisning imorgon och tenta på lördag. Kul.

Regn, regn, regn.


Modell: Rebecca Smilevski
Fotograf: Marjuanneli Heinonen

Bild från i helgen, mer kommer när kära fotografen har tid skulle jag gissa på. Hur som så sitter jag i Borås nu, har haft tenta i Logistik. Inväntar tentagenomgång på Färg och beredningen, som för övrigt börjar 11. Kul. Blir väl lite inköp på vägen till THS, en kavaj av något slag har jag tänkt mig. Dock böjer jag mig från att gå ut då det regnar som vanligt här. But what to do, tenta betyder inköp.


I.D. Bare Minerals

Sist jag provade frätes min hud sönder, idag, 7 år senare, sitter jag med det på och är nöjd. Nöjd som få, har en fin liten påse med en borste och foundation. Ska ge det 2 veckor, varje dag ska det på. Så ska vi se om det utlovade sker. Bättre hy, mindre finnar. Jag håller tummarna för att det fungerar, då blir jag glad kan jag tala om!

Igår var det avslut på fantasin, fick dit Caroline som fick bli min isprinsessa. Och allas våran Magnus fick hjälpa till att skapa ett snyggt minne av denna. Grymt bra blev det!



Stockholm.


Brothers.

Jag gillar den här bilden, snygg, snygg, snygg. Ser verkligen inte ut som en Brothersreklam, håller betydligt högre standard. Okej, det gör även modellerna. Men det hör faktiskt inte hit, lite fyndigt dock att de valt dessa två bröder. Snygga som tusan och riktigt duktiga på det de gör, tyligen blir de bra på bild med. Okej, det kommer in på modellerna ändå. Men det är livsfarligt det här, utmed vägarna.


Left.

Fördjupningsarbetet om nollnolltalet är färdigt, halva logistikboken är utläst. Tenta på onsdag. Nu bär det av till Studion, betygsättning i fantasi. Caroline ska bli en isprinsessa, kommer bli galet snyggt. Väl hemma kommer en bildkavalkad från Stockholm. Det har inte blivit av ännu, blev förbannad på Patrik i morse och sen orkade jag inte gå upp ur sängen, vilket resulterade i att jag var igång med pluggandet klockan 1. Inte okej.

Men så är det, blir man anklagad för att skicka anonyma facebookmedelanden om väldigt osanna saker som att man skulle ha ett förhållande med någon som det var längesedan man gjorde slut med, ja då blir man lite sur. Speciellt när det inte går att skicka anonymt, det är ju grejen med facebook. Och så fult, hade det varit jag hade jag gjort det snyggt i alla fall.


Hemma.

Nu är jag hemma från stora staden, en del saker blev gjorda. Riksteatern, Magenta, White Room, Shopping, Solidaritet, för lite sömn, Tre Indier, Fota med Marju. Nu ska jag stupa i säng, upp i lagom tid för att få ordning på packning och plugg. Sweet dreams!


So long suckers.

Fick som sagt förhinder igår, vilket ledde till att jag fick förhinder att komma till skolan idag. Synd. Missade en 2 timmars föreläsning. Verkligen jättesynd. Blev packande och ompackande. Nu är nog det mesta bestämt, tror jag. Är på tiden vilket som, ska upp om exakt 5 och en halv timmar. 

Men det jag skulle visa var faktiskt inte en ganska så trött, osminkad sak. Utan armbandet, Nats mor har gjort det. And I love it, med ett litet hjärta på. Precis i min smak, tur att det passade.

Nä nu blir det dusch och läggdags, imorgon klockan 8 bär det av till Stockholm med Sofie. Fotande och kalasande, och med ett fungerande Visakort igen blir det nog några nyheter i garderoben!


Mania.






Jag går över mitt tidsschema, packningen skulle vara klar för en timma sedan. Det går inget bra, inte alls.
5 svarta klänningar, check.
3 par högklackade skor, check.
2 kjolar, check.
2 linnen, check.
Strumpbyxor, kavaj, väst. Koftor, sjalar, jeans. Nämnde jag att jag ska vara i Stockholm denna helgen? Jag kan ju omöjligt veta vad jag vill ha på mig. Hela garderoben hade varit fint att packa ner. Får se över detta nu. Skinnbyxor, lackleggings. Orkesterjacka, skinnjacka. Ja ni förstår, jag funderar starkt på att inte packa. Inte ta med någonting. Nä nu får jag sätta igång att packa ner saker, så jag kan börja plugga.


Light, light, light.


Såhär såg jag ut igår när jag kom hem.

Dagen som skulle vigas åt pluggande och packande blev sängliggandes, men det var värt det. Det fick min himmel att klarna upp, och det har varit viktigare än någonting annat. Hade jag gjort det jag skulle hade jag vart mer nere i skiten än någonsin. Vissa uppenbarelser gav mig den insikten. Men nu är det bra igen, så ikväll kommer sminkningen bli perfekt. Får packa imorgon helt enkelt. Lika bra det, då vetjag vad som ska tas med.


...

Det är helt underbart att vissa personer säger och gör saker en vecka, för att nästa vecka bete sig motsatsen.

Ögonfransförlängning.

Bankomaten river bort magnetremsan på kortet, lovely! Får ett nytt på torsdag om jag har en ofantlig tur, underbart att bege sig till Stockholm utan visa kort. Totalt jävla underbart! Aja, gjorde mig en fransförlängning hos Chanette igår, riktigt skönt att bara ligga dör i flera timmar, sen blev det banken och le pain innan skolan började igen.

Nu bär det av till Borås, om inte bussarna vill ställa till det för mig, the secret funkar ej för mig, därefter studion igen.


Trend

Jag är rätt långsam på att få in de där bilderna på datorn, men nu är trenden inlagd. Vi är vidare på fantasi, men här kommer några smakprov på vad som gjordes förra veckan.


Rebecca - Kopiera trend


Monica - egen trend


Andrea - trend herr


Egen trend


Rut m fl.

Baklänges i tiden, nu när kameran är tömd. Börjar med fredagen och dennes rut visning, inte speciellt nytänkande, stylingen såg ut som de flesta i Göteborg men ändå ett fint försök, och det var ju Rut och de gör väl lite sådant som redan funnits? Jag blev dock sugen på vissa saker där, som den översta byxdressen, enkel men ändå snygg.

 

Nu blir det arbete en sväng, sedan ska jag och fröken Schöning bege oss till gymmet för en avslapnande yoga.


 




Peacock

Det blev Valand och visning på Rut, inget nytänkande. Men det var trevligt ändå, fick oss varsin halsduk i alla fall. Därefter begav vi oss till Deep en sväng, skulle se Alex spela, men inget med det. Det blev bara att gå vidare till Pecock och spendera resen av kvällen där. Gaska bra gjort med tanke på att vi var hemma vid 3. Alltså kan det summeras vid att vi haft bättre kvällar du och jag.

 

Utöver detta kan man ju ställa sig frågan varför någon vill bränna ner ett arbete, en skola och en nostalgiplats? Vad får man för vinning av att bränna ner Torslandaskolan till marken? Kan någon tala om detta för mig.



Gnällbloggen

Det är mycket gnäll på mig nu, är nog påväg in i någonting som kallas en svacka. Men det är vi alla någon gång i livet, när allt går emot en. Välkommen till min. Nej, men jag får ta tag i det här. Ska tydligen ta tag i mycket, men inget mera gnäll, okej lite. Men inte för mycket. Jag borde skriva om roliga saker, då kanske jag blir gladare.

Anyway, nu bär det av till skolan, sedan är det nog en liten sväng förbi jobbet, vänta in Caroline, och kanske Alexandra, för att därefter bege oss ut på stan. Visning på Valand och sedan vidare till Push kan nog vara ett alternativ. Vad händer för er ikväll?


Bilskrot

Modell: Rebecca S
Fotograf: Linda Lundquist


Så vad händer? Uppstyrning, planering. Kortsiktigt till att börja med, den långsiktiga kommer så snart jag fått ordning på saker och ting.

Idag
Skriva färdigt grupparbetet, springa och skola.

Fredag
Skola, inlämning, Modevisning för Rut på Valand.

Lördag
Påbörja pluggandet inom Finansiell planering igen därefter hockey.

Söndag
Skriva klart fördjupningsarbetet inom smink, jobba, yoga.

Så just för tillfället är det skola som gäller, mycket skola. Och så kommer det vara ett tag, inte lika roligt som vanligt men ibland måste man. Så jag slipper allt i framtiden.

 


Slutfotografering - Kopiera en kosmetikabild.

Modell: Moa Jansson
Fotograf: Magnus Egger


Jag vet inte varför, jag gråter för allt. Minsta sak, då menar jag minsta sak. Missar jag bussen börjar jag gråta, gör jag fel streck blir det tårar i ögonen. Kanske rinner allt bara över, och vissa saker hjälper ju inte. Hade behövt någon att somna bredvid inatt, och vad jag minns skulle jag eventuellt haft det. Men så blir det inte. Om några veckor kommer jag bli den iskalla sate jag kan vara, det är enda sättet att klara det hela. Kasta in handduken, ge upp och aldrig mer vända om. Ny stad? Nytt liv? En omstart där jag inte längre behöver bry mig, där inget längre spelar någon roll. Precis det hade jag behövt, men just nu bara en famn att krypa upp till, någon som ljuger och säger att allt blir bra. Trots att alla vet att det inte alltid blir det. Kan inte någon skänka mig i alla fall det?


Slutfotografering - Svart vitt.

Modell: Jag
Fotograf: Magnus Egger

 


Vinst i alla fall, inga skador under matchen, utöver några snedsteg. Dock höll de på att sätta eld på Scandinavium, så helt fel ute var jag inte. Lite raketer som flög ut i publiken i slutsignal, sådant som händer har jag hört. Explosion. Men lite gladare blev jag av matchen, tur det annars hade det inte blivit något bloggande.

 

 

Jag har härmed bestämt mig, nu ska det bli ordning och reda här. Steg ett en fet kalender/en giffeltavla/en whiteboard. Ska höra med far min om han inte kan köpa hem giffeltavlafärg till mig imorgon, han ska ju måla om i sovrummet. Då kan han likväl ordna lite färg till mig, till min garderob. Då kan jag skriva saker där som jag ska komma ihåg, datum för saker och ting.


God morgon åt helvete

Sitter på Textilhögskolan, missade bussen med en minut hit, då springer jag 5 km för att hinna med anslutningsbussen och ja, missar den med 5 meter. Sedan kommer jag in till Göteborg 10 minuter efter att bussen gått. Helt underbart, till råga på det går jag runt på värktabletter efter vaccineringen igår, men det hjälper knappast.

Väl här får jag reda på att jag kuggat på 2 tentor, det väntas bara att scandinavium exploderar ikväll.



Slutfotografering - Sminka osminkat.

Modell: Nathalie Ivestig.
Fotograf: Magnus Egger


Sofie övernattade här till idag, det blev avplockning av hennes fransar. Hann inte med att lägga nya, lika bra det kanske. Det blir bra sedan när vi kan slita i varandras och sätta på nya. Sedan blev det Svininfluensavaccinering hemma i vårat eget lilla sjukhus kallat köket, enbart där jag tillåter nålar. Därefter skola, kopiera en Catwalk trend.

 


Shoot.



Packningen sker för fullt, en del kassar ska ut till bilen. Skor, kläder, smycken, smink. You get it, det blir plåtning ikväll. Madonna/Michael tema, glitter, nitar och lite galet. Två grymma Muor och en fotograf, jag tror inte det kan bli bättre! Men först, jobb.

Söt.

Jag fick nattligt besök av fröken Schöning idag, detta då fransförlängningen skulle hinnas med. Dock anser jag att det finns lite finjusteringar kvar att ordna. Men det hanns och orkades inte med. Efter det blev det en löprunda och nu ska jag snart plocka upp Jennifer för filmmys och godis. Dumt nog är min säng ockupperad. Så vi får se hur det går, svråt att få en grinig katt ur sängen. Så kanske blir tv-soffan istället. Så han kan få sprida ut sig, verkar behöva en 190-säng för det.



Vårens smink.

Lite sen rapport, de flesta visningar inför våren var för någon månad sedan, men har man haft fullt upp så har man. Anyway, som det ser ut på visningarna håller trenden med naturlig sminkning i sig. En naturlig sotning i en jordnära ton, kanske lätt med shimmer, som nu ser nedan hos Anna Sui och Alexander Wang.

 

Andra trender är den återkommande läppen, naturligt och ljusa toner i övrigt med en röd eller mörk läpp. Klädsamt för de flesta som vågar, och det ger ett naturligt om än sminkat intryck då övrigt sink är naturligt, som hos Dolce & Gabbana. Dior får till ett lite er sminkat och välpolerat intyck med fint lagda lockar och en ljus pastellfärgad skugga som man har till en något ljusare läpp.

 

Har man tröttnat på det naturliga och vill leka med sminket kan man som Galliano inspireras av Gothik och mixa århundranden med mycket färg, som sprider sig åt alla håll i ansiktet med sitt ursprung från ögonen. En mörk läpp, snyggt avbiten, halvt naturfärgad, halvt målad. Eller helt enkelt skriva sitt namn rakt över ansiktet, armen eller bröstkorgen precis som Jean Paul Gaultiers modeller agerade i.

Anna Sui, Alexander Wang

Dolce & Gabbana, Dior.

Galliano, Jean Paul Gaultier.

 

 


Nu ska jag lägga mig i sängen en stund till, därefter upp och dammsuga, möta Sofie på Bikbok för att hämta kläder. Därefter blir det gymmet en sväng, innan jag sätter mig för att plugga Logistik och jobba till natten.

 

 


Små ord.


Det är nätter som den här man saknar att ha någon bredvid sig. När tårarna bränner utan anledning och man får ångest över allt man borde hunnit med. Men som bara sprang iväg.

Dragqueen.

Ska det vara så ska det vara, såhär såg det ut i skolan idag. Betydligt svårare än vad man kan tro, men ofantligt roligt. Och tack till käraste Joakim för att han ställde upp. Och till råga på allt åkte hem i det. Kungligt!

Nu är mitt te slut, så nu blir det sängen. Godnatt.


Onsdag

Jag ställer frågan hur min kamera tar bilder, den svarar inte. Så mysteriet får förbli olöst. Nästintill klar med fördjupningsarbetet, lite finlir kvar bara. Sedan ska jag göra en liten sammanfattning som ni kan få ta del av. Årtiondet 2000. Men innan dess krävs en störstädning, så jag vågar släppa in Sofie i detta hus på söndag. Den skjuter jag dock på några dagar, ska möta henne i stan strax, sedan ska vi sminka Drag. Joakim kommer bli galet snygg.


Nattblogg.

Jag blir förbannad på modeller ibland, eller modeller är fel uttryck, dom inser i alla fall allvaret i det hela. Dom dubbelbokar sig inte med två elever på samma skola. Nog om det, Sofie och jag fick sminka varandra helt enkelt.

För övrigt gillar jag systrarna Olsen, framförallt Mary-kate, som ni kanske redan vet. Men går det att argumentera emot när hon har en rosa kavaj? Skulle inte tro det, jag vill ha en. Eller snarare behöver en. Speciellt nu när jag inte ens kan hitta min egen. Damn. Får leta, annars blir det inte någon morgondagens inspiration, med tolkning innan skolan. Tvätta penslar och sova. Tjing, tjing.


Barnmålning.

Såhär såg vi ut efter gårdagens lektion. Nu bär det in till stan, fika med Nella och därefter skolan, kopiera trend har jag hört rykten om.


Balmainkopior säljes.

Jag har, precis som många andra ett par darlings, dessa skorna. 2 par står i min hylla, ett par ska lagas. Men är inte det jag ville säga. Det jag vill tala om för er är att fröken Rebecca fått hem ett par i storlek 38, ett par som inte passar på henne. Mina par håller jag hårt i, men vill ni ha ett par själva så tycker jag att ni ska klicka in er här och skynda er att slå till.

Slutfotografering.

Sminka osminkat

Kopiera en skönhetsbild.

Sminka för svartvitt.


06:30 en Söndag.


Varför ringer människor klockan halv 6, när jag ska gå upp klockan 6? Varför svarar jag på sms från en idiot som inte bör höra av sig? Många frågor, störst av alla är varför jag är vaken. Jo ser ni, idag väntar tre sminkningar, Nathalie, Moa och jag. Slutfotografering kallas det, i skolan klockan 8. Holy Christ, på en söndag. Är inte det vilodagen?

När sminkandet är slut beger jag mig, med en sminkning passande på catwalken, tillsammans med Nathalie till Viktoria för söndagsbrunch, fotboll och så har jag hört rykten om TV-spel. NHL?

RSS 2.0