Vad är egentligen våldtäkt?

Ibland förstår jag inte hur rättsystemet fungerar.
En vän ringde mig för några dagar sedan och berättade att hon fått reda på varför en av hennes klasskamrater, som hon faktiskt umgicks en del med, helt plötsligt hade hoppat av skolan utan att någonsin förklara varför eller höra av sig. Tänk er nu att detta även var i nian, så den här tjejen har inte ens gått ur grundskolan.

Och varför? Har inte hela historien, men kortfattat.

Hon hade varit på en fest, hade druckit en del och på något vänster hamnat i en soffa, där det även befunnit sig två pojkar, och tydligen hade de gjort vissa närmanden vad jag förstod och hon hade sagt nej till detta. Men tydligen blivit fasthållen och båda två hade haft sex med henne. Sedan hade hon legat där tills hon förstod vad som hade hänt, och då hade allting rasat. Hon hade bara rusat där ifrån.

Det är hemskt det de gjorde mot henne, men ännu värre är hur hon blivit behandlad efteråt. Hon hade spermier kvar i sig, så att bevisa att det var dem hade inte blivit svårt. Men tydligen hade hon inte sagt nej tillräckligt bestämt, inte stretat emot tillräckligt. Och hon har även fått höra att hon inte var tillräckligt full för att dessa två ska kunna dömas. Frågan är då varför hon numera har svårt att gå ut, svårt att befinna sig i Göteborg, speciellt sent på kvällen. Och framförallt, varför hon anmält det hela om hon nu var med på det?

De har aldrig tänkt på att man blir så chockad av att någonting sådant skulle hända att man inte ens reagerar, kroppen kanske bara stänger av allting? Är det då inte våldtäkt då? Måste man skrika, slå och göra största möjliga motstånd för att det ska klassas som det? Eller bara vara jättefull?

Min åsikt är i våldtäktsfall att om det inte är starka anledningar till att denne skulle anmäla våldtäckten av skäl som hämnd eller liknande, döm den/de anmälda då skyldiga. För oddsen för att de är det är ganska stora, och om de är det ska framförallt inte skulden läggas på offret. Det är ju bara helt sjukt!


Nu blir det till att åka in till arbetet för att arbeta några få timmar för Ida som ville iväg av personliga skäl, hoppas att det blir bra denna gång :)

Min katt är tydligen normal.




Nu har jag bestämt att jag ska konsumera lite mindre, den här månaden har jag gjort av med liiite för mycket pengar på kläder och liknande. Men det är ju sjukt roligt, jag vill dock inte sitta utan senare. Så köpstopp tills det blir februari iallafall.
Säkert, ska in till stan med Patrik sedan, gå runt i streetaffärer, ja det blir säkert bra det. Nej! Men försöka var det.

Nu blri det en liten promenix för att vakna till liv, sedan ska jag sätta mig med marknadsföringen.


Dance.

Jag förstår inte hur man kan vara helt och hållet omgiven av människor och samtidigt känna som att man står helt ensam och skriker för att få någon att lyssna. Allt bara snurrar på, fortare och fortare och det verkar inte finnas någon hejd på det. Det känns som att allting bara går emot mig, eller vill rasera det jag byggt upp. Motivationen ligger på noll och jag vill inget annat än att ställa in mitt liv i två veckor, ligga i sängen och sova bort allting.

Men det går inte att göra. Så då är det tur att min iPod är laddad med Bruce och jag kan få sätta in lurarna och spela honom så högt det går, och på så sätt försvinna iväg in i min egen värld. Där allting är precis som det ska vara. ¨Men dessa stunder är korta och man behöver någonting kraftfullare.

Så nu ska jag förklara känslan av att ta på sig ett par sneakers eller balettskor och gå in i klassrummet och ha den där lektionen som är avbrottet i vardagen.

När musiken sätts igång och man arbetar med musklerna för att få till steget, hela koreografin och känslan då släpper man alla bekymmer, eller får utlopp för dem lite beroende på vad det är för dansstil och låt man dansar till. Det känns lite som att man släpper sin egen kropp kvar på marken med alla tankar och allt ältande för att sedan förvinna upp och ha själen dansade helt utan tankar. Det är vad jag kallar nästintill magi att det kan finnas saker som helt trollar bort alla motgångar på någon sekund.

Det är så jag känner för dansen..



Mycket att göra.

Var inne på fröken gynnings blogg och hittade denna lilla fråga grej, vet inte om det var en utmaning gjord speciellt för henne. Men jag snodde den iaf rakt av, utan att fråga. Bad av me, men jag länkar ju iaf ;)

1. Vilken del av ditt utseende lägger du ner mest tid på?

Oj, Naglar tror jag.

2. Om du kunnat bo varsomhelst i hela vida världen, familj, vänner, jobb, allt hade följt med, vart skulle det då varit?
Paris eller New York, med eller utan allt det där.

3. Finns där något du SKULLE VILJA göra, men aldrig får tillfälle, tid eller råd med?
Bara åka iväg helt ensam och se världen. Sedan hade jag nog rättat till vissa delar utav mig själv.

4. Vilka är dina TRE favoritbloggar?
Usch, bara 3? 3 av dem jag följer stenhårt då.
Sex and the Citty
Amanda Berg
Lovisas

5. Prenumererar du på någon tidning?
Elle

6. Vad fick dig att börja blogga?
Det var år och dagar sedan, har haft många bloggar, på det som var innan devote, blogspot, nattstad osv. Men startade väl min blogg på Lunarstorm när jag var väldigt liten, för att skriva av mig om allt som jag ville få ur mig. Lite ångest över att jag tagit bort mitt konto på alla dessa ställen, eller har raderat inläggen för att jag inte vill finnas på så många olika. Så nu kan jag inte läsa dessa längre. Jag finns alltså bara et år tillbaka, lite surt.

7. Har du några stora planer detta nya år?
Japp, jag ska ge mig ut i världen själv. Ta tag i att sy egna kläder och faktiskt försöka satsa på skolan. Sedan finns ju förberedelserna för ett utbytesår med.

8. Köper du helst "köbekaugor" eller bakar du hellre själv?
Det vet jag till och med inte alls vad det är.

9. Till vilken organisation/fond skulle du skänkt 500kr/månad om du vore tvungen?
Oj, Rosa bandet tror jag. Eller någonting för Aidsforskningen.

10. Vad för sorts husdjur har du haft genom hela din livstid/har du just nu?
Katt, vandrandepinnar som föresten är väldigt roliga när de får barn som smiter ut ur terariet och befolkar sig i taket på hela huset, fiskar, katt, kaniner.

11. Om du hade en tidsmaskin, till vilken tid skulle du då åka?
Leva loppan på 70 talet, men om jag bara fick ett åk skulle det nog vara antingen ränessans eller till 50 tal.

12. Vad är det mest onödiga du har köpt?
jag köper onödiga saker varje dag.

13. Vilket ämne i skolan var för dig det värsta?
Jag tror aldrig jag haft ett värsta ämne, eller kanske idrott då jag inte gillade konceptet med bollsport all the time för det var läraren bra på och de som inte kunde fick inte vara med.

14. Har du några inplanerade resor det här året?
Sälen nästa jul, som alltid. Annars så vill jag till Stockholm, Sundsvall och Paris.

15. Berätta 3 saker som jag och dina läsare antagligen inte visste om dig?
Skriver inte jag allt?
1. Jag har alltid velat bli prima ballerina, vill fortfarande.
2. Jag har en sjukt bra fasad som gör att alla tror att jag är stark och klarar det mesta.
3. Jag tycker faktiskt om mitt arbete till och från, jag är nästintill alltid glad när jag går därifrån, och inte för att ajg slipper utan för at jag blivit på gott humör där.

16. Bara måste ställa denna fråga; Läser du Blondinbellas blogg?
Ja till och från.

17. Är märke viktigt för dig, vad gäller kläder?
Nej, faktiskt inte. Men ändå på ett visst sätt, köper ju så mycket huller om buller men vissa märken sitter ju fast och är sådana som jag vill ha, mest danskläder gäller väl detta.

18. Hur länge har ditt förhållande du har just nu varat, ELLER; hur länge har du nu varit singel?
3 Månader och 11 dagar, känns betydligt längre.
 

19. Svär du ofta?
I varje mening nästan.

20. Var i Sverige har du din absoluta favoritplats?
Utöver hemma, i ett av lagerhusen vid lackarebäcks hållplats, i scandinavium.


Katastrof

Någonting jag inte förstår är hur man kan må så bra som jag gjorde efter dansen, vara så glad och faktiskt lycklig. För att sedan crasha totalt, sitta och anse sig behöva beställa storlek 14 på Asos. Fundera seriöst på att sluta äta igen och bara vilja komma tillbaka till den tiden då 40 kg inte var någonting som var svårt att nå, den tiden då allt bara passade. Då inga kläder var försmå.

Iåf har jag haft bad habbits den senaste veckan, ätit lite mycket chips och annat kolhydratigt, druckit väldigt mycket för mycket vanlig mjölk. Så det kan nog kanske vara därför jag känner mig som jag gör, för att magen blir en katastrof när jag dricker det. But still, kan inte allt bara vara enkelt. Kan inte jag bara slippa anstränga mig och bry mig om sådant, men när det fortfarande är det enda som snurrar i hjärnan är detta och jag snart inte orkar hindra det. Snart ger jag upp igen, och då slutar det som i höstas, med en stor jävla katastrof.


Och jag som trodde att allt skulle bli bra denna gången...





 


Dansen

Nu sitter jag här och ska byta om, om en halvtimme befinner jag mig påväg till bussen i danskläder för äntligen har dansen dragit igång igen. Så nu ska jag och Pattie bege oss dit och shakea lite, visserligen inte tillsammans men nästan.

Locking och New York, hoppas det går bättre än förra terminen :)


Har föresten fått mail från fargadelinser nu med, att de ska ordna upp allting. Bra det!

Lurad.

Nu stämmer jag in i kören över alla vi som inte fått några linser när vi gjorde reklam för fargadelinser.se. 3e mailet till dem, fortfarande inte hört någonting. Nu får de till på tisdag att svara, sedan ringer jag och då ska de faktiskt stå för vad de gjort. Jag struntar fullständigt i om jag får linserna eller inte, men ser inte jag ett stort "förlåt alla bloggare det vi gjorde var inte okej" på deras hemsida snart blir jag riktigt förbannad! Riktigt!



Har jobbat hela dagen, riktigt kul faktiskt. Kan vara för att det inte var någonting att göra dock, men nu är Patrik på Skrabbe så nu blir det till att hämta honom.

Paris?

Har nu fått papprena om utbytesterminen nu, finns många intressanta universitet att läsa textil vid, men självklart tilltalar de i Paris mig mest. Men kanske är Australien ett alternativ, tror dock att många kommer söka dit så chansen för att en sådan som mig, som aldrig varit utanför Europa, kommer att få den platsen är liten. But hey, att söka går ju alltid! Jag lär ju inte få någon plats om jag inte gör det.

Men jag skulle så gärna vilja komma iväg lite, men att läsa allting på Franska? Okej, vissa kurser är ju på engelska, men det är ett begränsat antal. Så kommer jag in blir det antagligen till att ta en franskakurs i höst och få igång allting igen, kanske ringa Ulla-stina och se ifall jag får vara med på lektionerna där. Ungefär min nivå.

Sedan funderar jag starkt på att lägga Twisted på hyllan nästa år, kommer bli tårar men jag tänker taktiskt! Och inte för alltid, bara något år så jag kommer in i baletten igen. Jag saknar den så, så sex timmar balett, kanske någon mordern hade varit lägligt med tanke på att jag eventuellt vill hoppa in på en dansutbildning när jag är färdigexaminerad textilekonom. Bara för att och för att det låter så roligt, hittade en i Varberg som lät underbar. Åh jag vill gå den. Både för inspiration och för att kunna göra det med.

Jag vill så mycket med mitt liv egentligen, så jag förstår inte varför jag inte tar tag i det och löser detta. Får skriva ner en lista på vad jag vill nå, med fina mål till senare. Nu ska jag titta på Gossip Girl och sova, rolig lördag.

Fredag

Äntligen en kurs jag verkligen kommer tycka är rolig, i alla fall verkar det så. Kvalitéer på olika tyger, hur de reagerar och hur de ska behandlas. Bomull idag, och fläckborttagning. Låter kanske lite konstigt, men vem har sagt att man ska läsa sådant som är vanligt. Det är ju betydligt roligare att veta hur man ska känna igen hur bra tyger ska kännas och varför man känner det än att bara kunna känna det. Tycker i alla fall jag. Så Materialläraföreläsningarna kommer i alla fall jag medverka på, alla utom den som är under Köpenhamn fashionweek. För då är jag inte hemma, om vi har det då vill säga.

Och skönt att vi kommit igång med Marknadsföringen, Wedins it is. Vi ska få full pott denna gången!



Nu ska jag snart in till stan igen, Patrik landar klockan 5 edan blir det hem till honom skulle jag gissa på och mys. Men vi får se, kanske blir det en runda på stan först?

En lärkig match!

Jag blir så lack på sådant här, man ska inte förlora mot Djurgården så är det. Och inte genom en straff, sen när började man utdela straffar? Okej jag vet också att det ska vara det då, men sen när får man det? Det brukar ju maximalt bli utvisning. Och på tal om utvisningar så var det ju konstigt att vi inte fick några mer med oss, med tanke på hur matchen såg ut. Dock inga stjärnspelare, men det hade det mycket väl kunnat bli om det inte varit som det varit.

Ja jag är bitter, bittrare än efter andra förluster. Men det är Lärkings fel, bara han är på isen är det hans fel i princip. Så nu ska jag nog vara tyst om denna sak innan jag skriver någonting jag inte menar.


Över till lite gladare nyheter, eller vadå lite? Patrik kommer hem imorgon så det ska bli galet mysigt denna helgen trots att den blir lite sönderplockad av hockey och jobb. men resterade delen av den. Och sedan kommer måndagen, blodprov och dans. Blodprov är inte okej, får försöka få Johannes att följa med för annars dör jag.

Lite lack of inspiration på mig, orkar inte skriva som ni kanske ser, blir ganska osammanhängande. Så nu ska jag sova, upp till Materialläran tidigt i morgon. Sedan plugg och shoppa på nellys utförsäljning! Godnatt

Shopping

Here is the things i promised to show to you earlier!

Jeansklänning/tunika från Monki.


Ruskigt tight kjol med dragkedja, Monki.


Och de utlovade skorna som sitter väldigt tight på ena foten, så att sitta hemma med dem ett tag till är lösningen.

plattångar är mordvapen

ett. Nu är det så att jag är så otroligt klantig att det gör ont i mig. Bokstavligt talat ont, imorse lyckades jag nämnligen lägga min plattång på golvet rakt där jag senare satte ner foten, och inte förstod varför det brände. Förän jag tittade ner, men då var det försent. Jag har ett snyggt brännstreck under hela foten som värker. Inte okej!

två. Igår bröts förlustvågen och det firade jag med att fynda ytterligare en frölundatröja, jag har ju lovat herr Niklas Andersson att trycka honom på ryggen så under matchen imorgon blir det till att göra precis så, om jag kommer ihåg att ta med mig tröjan vill säga.


tre. Det värsta med att ha en timma att spendera i stan innan bussen till Borås går är att man lyckas shoppa, varje gång kommer jag hem med någonting nytt. Och ett antal cola light flaskor. Fast jag orkar inte dra på det just nu, så jag langar ett inlägg lite senare i vad som är nyinhandat och då kan jag även lägga in en bild på mina gudomliga nitskor från Victorias secret.

Bruce, Bruce, Bruce.

Är det upp till mig och Carro att ta tag i vad vi sa i somras? För nu skriver aftonbladet att han kommer tillbaka, mannen i mitt hjärta. Denna gången till Stockholm Stadio och jag är inte feg! Två konserter är inbokade, en den 4e och en den 5e juni. Sorry love, I won't be home at your birthday, I'll be chaising Bruce!

Lite kämpigt är bara att det just är Stockholmarna som blir prioriterade, man kan köpa biljetter i biljettkassan där. Och på livenation. Vad hände med kära Gotevent och köa utanför Scandinavium. Gudarna ska veta att jag är lycklig över att vara ledig på måndag och kommer kunna sitta hemma och boka. Någon mer som planerar att besöka Stockholm i Juni?

Jag tänker i alla fall det, speciellt efter att den nya skivan är så underbar, som alla hans skivor är dock. Men denna är faktiskt riktigt bra. Me love, och jag ska köpa den snart :)


Det gick inte att stå emot.

Gick förbi Vintage för några dagar sedan, såg att ett par av de vackraste skorna stod i fönstret, såg ut att vara lagom storlek så idag begav jag mig förbi och provade. Och visst liiiiite stora, men kan knappast ha en storlek mindre så det blev ett telefonsamtal i hur man för över pengar mellan konton till min bror. Sedan blev dessa otroliga, helt oanvända skor mina. I'm in love!


Denna bilden gör dem inte rätt, men roligare att se en bild av mina än någon av Minimarkets egna bilder.

Lookbook




Det finns bara en sak att säga, och det är att man kan spendera timmar på Lookbook och bara titta, så mycket vackert och så mycket inspiration. Betydligt bättre än de andra sidorna för outfits! Tänkte bara dela med mig av denna upplevelsen.

Bryggeriet

Det blev arbete som sagt, sedan satt jag hemma i princip hela kvällen tills jag fick tag på Elin, då ble det till att slänga på sig någonting och bege sig in till stan och Bryggeriet för lite partaj med henne Sara och Therese, och som vanlig där blir dans och skratt åt Dj:ns snygga ihop blandningar av Fågellåten och summer of 69. Men kul var det!










Fredagen

Det började med absolut ingenting, satt hemma och tittade på Gossip Girl. Me like! Sedan bar det av till Nella en snabbis för att prova klänningar, så nu ska jag köpa lite av henne. Det är lite knas, för hur lika är vi egentligen i klädstil? Men tydligen blir det bra!

Sedan var hem till Malin, färga hennes hår, titta på Lets dance och dricka vin. Efter ett tag kom Elin och vi begav oss ut på stan, slutade på BLVD med lite dans, sprang in i Sandra som mådde bra, speciellt på jobbet idag. För det var dit jag begav mig på dagen idag, 4 timmar. Sedan hem lämna över bilen och sitta här, Gossipgirl maraton för tydligen blir det inte mycket till utgång. Kanske bra för mig, jag behöver sova.

Utöver det sitter jag och diskuterar med Johannes, tjejer och killar är totalt olika. Vi kan under inga omständigheter förstå oss på varandra, så är det. Okej kanske inte riktigt så drastiskt, men nästintill. Det är i alla fall vad vi kommi fram till, dock lyckas vi förstå varandra så kanske stämmer det inte helt.


Ser ut som en mupp, men vad gör det? Outfit, fredag.

Ibland hatar jag att jag har ett arbete.

Nyss ringde de från Makeupstudion och frågade om jag ville sitta modell för slutfotograferingen i morgon. Någonting jag väldigt, väldigt gärna vill. Bara det att jag har ett arbete jag måste gå till, för om jag bytar bort den tiden så har jag knappt någon lön nästa månad, vilket inte är så roligt.

Så jag fick snällt tacka nej, fortsätta städa i mitt rum och hoppas på att ett sådant erbjudande kommer igen. Nu ska jag sminka mig så att jag kan bege mig lagom till att Nella kommer hem, sedan är det förfest hos Malin och utgång någonstans. Vad som ska vara på vet jag inte, fick massvis med fint idag, bland annat en T-shirt från Colorez.

Och på tal om dem, kolla in alla deras snygga t-shirts de har, de flesta för 200kr och frakten är enormt snabb, jag beställde i onsdags och fick den idag. Det är vad jag kallar effektivt :)

Nu bär det av hem till Malin för middag.


Äkta kärlek.

Alla som känner mig vet om att det finns en man som kan få mig att le vad som än händer, en man som får mig att gråta då han rör upp alla känslor. Han som får mig att glömma att tiden går, som i somras. Det tog slut innan det hade hunnit börja kändes det som. Och nu gör han det igen.

Hur kan man alltid lyckas, hur kan man vara så bra att varje gång man får tag i en mikrofon och en gitarr skapar man magi? Det är någonting jag inte förstår. Har tankat hem Working on a dream och sitter och njuter. Och inser snart att denna skiva ska faktiskt inhalndlas när den släpps, det är värt varje öre. Jag är kär, som alltid!

I och med detta känns nästa tatuering närmare och närmare, antingen blir det mitt citat jag talat om i år "You can't start a fire without a spark" eller så blir det på något sätt bilden här nedan. Det är någonting tiden får utvisa, kanske blir det båda.


Världens sexigaste man

Och det skriver de som om man inte redan viste det för, ja ett antal år sedan! Han bevisar ju motsatsen till att hockeypojkarna inte har stil, i och för sig har väl inte Frölunda så många som inte vet hur man klär sig. Utöver de där jädrans Replay jeansen de envisas med.

Men ja, även om han klätt sig som Foppa hade han fortfarande haft de ögonen, de leendet och ja, sett ut som han gör. Allt beror inte på kläderna, det kan jag garantera.




Therese kan ju inte ha mycket mer för sig än att sitta och stirra på sin man...

She got down but she never got tight, but she'll make it alright.


Morgonen begav sig till Makeupstudion för sminkning, denna gången för svartvitt foto i 50-tals stuk. Fick tyvärr inga bilder på det då det tvättades bort fort då jag inte kände för att se så sminkad ut resten av dagen.

Som föresten bestod av plugg på Espresso House, Wallenstamhallen och Scandinavium. Som inte var så lyckat, matchen då. Inte roligt alls faktiskt. Men spelar man så får man leva med det. Mer orkar jag inte skriva faktiskt. Fick även mina beloved strumpbyxor idag. Langar upp en bild på dem efter tentan imorgon, det blir nog alldeles utmärkt. Sova nu, gå upp jättetidigt imorgon. Inte okej!


Ganska internt, men ack så kul.


Jag kan det här.

Eh, just det ja, jag kan ju det som komma skall på tentan. Not! Men det brukar gå bra ändå, jag brukar ju känna som jag inte kan någonting och så löser det sig fint. Lite hemskt bara att jag ska åka och skriva denna tenta, sedan hem och börja plugga på nästa. För på den vet jag i alla fall exakt vad jag ska få för frågor. Så de måste jag lösa.

Ska påvägen köpa lite sått och gott som jag kan äta under tentan annars kommer jag svälta ihjäl, powerking är ett måste och cola light. Sedan ska jag hämta ut stayupsen och strumporna jag beställde, åh jag vill ha dem nu!






Föresten så vill jag att min lilla Pattie ska komma hem nu, 2 veckor känns jättemycket för länge och jag saknar honom väldigt mycket. Så ta ett tidigare flyg hem baby <3

Cavalli är min man.



Jag har mixat lite ur Just Cavalli och Roberto Cavalli, men vad gör det? I love it anyway! Det transparenta, flyiga, små fodral och massvis med mönster. Dessvärre är det nog lite över vad jag har råd med, annars hade jag köpt båda kollektionerna, så mycket vackert som det är. Men det blir nog till att leta efter kläder inspirerade av honom, och då är Zara ett hett tips.
Tänk er detta mixat med nitar och hårda acessoarer, kan inte bli bättre!


Trikåplugg nästa.

Dagen

Det blev tillslut 3 sminkningar, en skönhet med rött och gult. Inte riktigt någonting för mig, men på en person som klarar av att bära upp all den färgen och sminkningen kan det vara riktigt vackert.
Efter det blev det en fantasi sminkning, själva tanken var bra och när helheten är på plats kommer det se genialiskt ut när en blå skugga ligger över halva ansiktet som ett tjockt band som sedan fortsätter ner över halsen. Med stenar och allt! Svårt att förklara, men sjukt snyggt lär det bli.

Därefter var hon klar med det hon skulle göra för dagen på mig, så då fick jag en, säga vad man vill om det, vardagsmake. Det blev en ganska neutral sotning med ljusröda läppar. Ja ni ser! Riktigt roligt att få vara med på sådant, vill ni med vara det gå in på Makeupstudion.com och anmäl er som modell på Göteborgssidan! Det är verkligen värt det :)



Nu ska jag ta igen lite sömn innan jag försöker mig på att plugga lite inför tentorna.

God morgon.

Här sitter jag då, lite för mycket blev det kanske igår. Men fan vad roligt vi hade! Det var nästan ödet att 18 åringar som Nathalie inte fick gå in på Park Lane. Det blev för oss att bege oss ner för Avenyn igen. Lite depp, lite opepp.

Vi talade om Golden bara för att, men tänkte att är stan så tunn inatt, måste det vara dreggen som hänger där. Tydligen var Big där enligt Lisa, tur att vi inte gick dit. Så vi begav oss till Bryggeriet och sprang in i Jessica och Frida. Pratade lite, drack lite och poff så dök Nicky upp med sina vänner, och gissa vem som blev glad? Sedan sprang jag in i Cicci, som jag av någon mystisk anledning kysste. Och hon gör inte sådant med tjejer, det var väl antagligen kvällen till ära. Lite Serious talk där ja. Och ett himlans hat mot alla jobbiga killar. Suck!

Och när vi skulle beställa blev vi bjudna på stammiskort och ja, det blev billigare då, så vi drack ganska mycket och jag vågar inte köra bilen till sminkningen. Så nu ska pappa köra mig till Skrabbe, så får jag dyka upp lite sent. Tjing!


Smink.

Blev precis uppringd av Makeupstudion och blev tillfrågad om jag ville komma in imorgon, tydligen ska de öva inför en plåtning nästa vecka och behöver lite folk att öva på. Och självklart ställer jag upp! Det finns ju ganska mycket, eller om jag ska vara helt ärlig, väldigt mycket att lära utav det. Visst kan sådana sminkningar bli väldigt kreativa och ta ut svängarna lite mycket, men man får ju ändå förslag på hur man själv kan sminka sig, hur man ska lägga allting rätt och kanske till och med nya ideer på vad man passar i. För det är ju så lätt att snöa in sig på en bana.

Så imorgon får ni förhoppningsvis se bilder på hur det blev, kanon hoppas jag på!


Nu måste jag fortsätta plugga Marknadsföring och trikåteknik, sedan plocka ihop allt som ligger överallt på mitt rum så att jag och Nathalie får plats här sedan.

Spontanköp, oh ja!



Åh vad jag blev kär och bara beställde dessa svarta skor, dock i en halvstorlek förstora men vad gör det? Dessvärre dröjer de en månad tills de är här, men det får jag helt enkelt överleva!


Fann dem på Victorias Secret rean efter ett tips av Stylorectic.

Det skulle bli rött

Men tydligen fungerar det inte alltid, eller så är det såhär färgen ska se ut. Jag tog ju faktiskt en som var nära det jag hade tidigare.


Nu ska jag titta färdigt på The City och sedan bege mig till sängen för att vila upp mig inför morgondagens pluggande. Vilket kommer gå bra, idiotjag glömde min bok hos Patrik. Inte okej, för han beger sig till LA nu. Får väl åka dit och hämta den om jag behöver den.

Min pappa är en ängel.



Dessa vackra låg på bordet och väntade på mig idag. Min far hade varit och fyndat! Love!

Sverige - Canada.

Mitt i natten. Inte okej när man har jobbat stängning ikväll.

Period 1.
0 - 1. Inte okej, hur kan de inte lyckas göra mål? Eller ja egentligen undrar jag väl mer hur Canada inte kan leda med mer, fan målchans efter målchans. Vad gör dom?

Period 2.
0 - 2. Målchanser, nja, jodå de finns där. Men inga blir bra, mycket Powerplay däremot fast det verkar inte hjälpa. Det är i alla fall skönt att se lite känslor.

----

1 - 4 i öppen kasse, 2 minuter kvar. Jag bangar, godnatt.

Bättre sent än aldrig.





Mitt nyår i Fiskebäckskil, middag, skumpa, dans och fyrverkerier. Precis som det ska vara!

Kära Big,

Jag tror inte du förstår hur tacksam jag är mot dig just nu. Det tog tid, men ibland är det precis vad som krävs. Jag tror inte vi var redo att tala om det tidigare. Egentligen var vi nog inte redo ännu, dock var det på tiden att det blev av.
Vad som egentligen är konstigt efter alla våra tjafs och bråk om egentligen helt ovesäntliga saker kan jag säga till dig precis som det är, även om jag inte själv vet vad jag själv säger. Det märkte jag idag, det jag sa till dig idag skulle jag aldrig någonsin våga säga på samma sätt till någon annan. För att ingen annan skulle svara som du, av dig skulle jag aldrig få svaret att jag är stark och att det kommer att klarna. Av dig får jag svar som att hur i helvete svårt kan det vara, sluta tänk så mycket och lev bara eller bara tystnad.
Nu vet jag varför du beter dig som du gjort, och jag kan förstå dig och jag kan nu till och med förstå varför det bästa var att radera allt. Ska jag vara helt ärlig var det en bra lösning på oss. Då handlade det om saker som var viktiga, vi slapp höra varandras ord dagarna hela dagarna, vi slapp varandra helt och hållet och allting var bra. På ytan.
Nu är det för min del även bra på insidan, jag fick svar på det jag ville ha för länge sedan. Det som du borde sagt till mig när jag var arg och ledsen och grät, som jag då inte skulle tagit till mig. Men på 30 minuter gick du från en person jag inte kunde förstå, mer går inte att säga, till en person som är för mig ganska klar. Den personen jag viste att du var.

Kanske är du mer än personen jag viste, om du vet om vilken dag det är. Troligtvis inte, men om. Det hade tillsammans med samtalet och tidigare nämnda saker får dig att växa lite i mina ögon. Det ska du veta om.
Någonting jag insåg ytterligare var även att jag vill prata med dig när du är sådan, det måste du veta om. Det är ju då jag inte vill lägga på, så snälla rara, låt mig kunna göra det när jag behöver. För när du är som du är nu kan jag verkligen se varför du har så underbara vänner runt omkring dig, det kan jag förstå.

Stackars dig Patrik om du läser detta, det tog mig mycket mod till att skriva detta och publicera det. Men jag tror att du kan hantera det, annars hade jag nog inte skrivit det. För det är ju förgånget och har ingenting med framtiden att göra.

Victorias secret

Det var många som såg det, och jag är inte förvånad det minsta. Bra är bara förnamnet och bäst av allt var ändå att faktiskt få se modeller som ler och spexar. Det är inte varje dag, det är på ingång men skynda på med det. Det får allting att bli vackrare. Inte för att dessa modeller behöver det, de är ju i världsklass men det blir roligare att se på.

Och ja, detta var en visning värd att se! Att jag sedan fastnade nästan mer för skorna än för det som skulle visas har ingenting med saken att göra, det är ju sådan jag är bara.


En del av visningen.

Lite ord om året.

Ett år har gått, ett nytt har startat. Det bästa och det värsta året i mitt liv har passerat hur detta nu kan gå i ett och samma. Men med en enorm lycka kommer alltid sorgen tillslut. Men jag ångrar inget, inget mer än personen jag blev. Jag känner inte dig, du känner inte mig. Bra avslut. Jag har hittat tillbaka till den jag är igen och det tog ett tag, men jag är nöjd med det. Allt blir bättre då måste jag säga.

Men nej, jag påstår inte att jag inte varit mig själv, men jag har varit en del av mig jag inte viste fanns, en del jag gärna inte upptäckt. Men om priset för det jag upplevde var att finna den delen av mig själv, är det värt varenda sekund. Hör ni, varje sekund!

Har vuxit en liten del, har lämnat mycket bakom mig, men har desto mer framför. Nästintill allt framför, ett stort beslut togs förra året och det var det som var mest rätt för mig med tanke på omständigheterna. Men i år är det många andra beslut som skall tas, Paris? Australien? Rom? Ja chanserna är många, kanske till och med Kina är ett alternativ. Men jag vet inte ännu, ska se vad jag vågar.

Och detta leder oss in på Nyårslöftena,
* Jag ska följa mitt hjärta mer, sluta lyssna på vad andra tycker för mycket och göra saker för att jag vill.
* Jag ska försöka skärpa mig med pluggandet, inte plugga mer, bara skärpa mig.
* Jag ska följa impulser och ta tillvara på tillfällen, någonting jag är enormt dålig på.
* När jag är på dansen ska jag fokusera och se till att bli bäst, jag ska klara allt och ska utvecklas.
* 45.
* Nu jävlar, jag ska se till att hålla ordning på mitt rum. Inte bara ställa saker där det passar sig för stunden, utan faktiskt få det att sluta se ut som ett kaos.


Uppdate om nyårsfesten kommer senare eller imorgon.

RSS 2.0