Kan det inte vara såhär varje dag?



Nu bär det av till Twisted, kommer inte bli jobbigt att dansa alls, sedan langas det kalasande.

Rädda Mammorna

På väg hem från Borås satt jag på tåget och läste aftonbladet, och kom fram till en artikel som verkligen berörde in på djupet, till och med en tår föll. Det var om situationen I Kongo, inte om inbördeskriget och hur det ligger till med det. Utan faktiskt om de riktiga offren i allt för många krig. Om kvinnorna.

I krigsföringen finns ett vapen med enorm kraft, som sliter i sär familjer. Där ingår våldtäkt som en del av processen, inte som någonting som bara görs utan med strikta order. Allt för att förstöra i byarna! Skapa en skam och få männen att stöta bort sina fruar. De våldtas utan hänsyn till att de är gravida eller inte, väldigt ofta tvingas även mannen att se på. Och trots att detta är till synes uppenbart, speciellt på de olika hem som finns för kvinnorna har inte en enda utav förövarna ställts inför rätta. Är det verkligen så vi vill ha det? Att det världen över blivit en krigsföring att våldta?

Jag tackar gudarna för att hem så som Dorcashemmet finns, så dessa kvinnor kan få stöd och hjälp, och att Röda korset just nu har en Rädda Mammorna-kampanj mellan 1 och 31 Maj. För detta är någonting som oftast kommer i skymundan då det inte drabbar någon utav oss, det berör inte lika mycket. Hemsk att säga, men så är det. Och det är då dessa kampanjer och artiklar i tidningarna behövs. För att upplysa om vad som egentligen händer.

För att få reda på mer, besök Röda Korsets hemsida och missa för guds skull inte galan de anordnar den 31 maj.


Sminkning

Resterande dag spenderade jag på stan, gymmet, med Ingrid på Greenwich och därefter på Makeupstudion. Lyckades komma hem med ett par nya leggings och en tröja. Leggingsen gör säkerligen premiär imorgon, 50 kr. Me like!

På Makeupstudion var det dags att sätta sig i stolen hon Carolina, grym tjej förresten blir kanske slutfotografering för henne. Inte riktigt bestämt men kan ju vara kul att få se hur det går till innan det är jag som ska sminka till det i höst. Lösögonfransar och stenar blev det. Sedan fick jag mig en egen orange make innan jag gick hem, som ni ser nedan. Dessvärre finns inga bilder hos mig på den första.


En dagens och den orangea sminkningen, som kontrasterar och tar fram det blåa.


Inte okej

Det är alltid trevligt att man tagit sig till skolan för att ha föreläsning, läs restid på 2 timmar, och sedan får reda på att det är inställt. Inte okej! Tur är att vi har lite med gruppen att göra, så jag inte åkte hit helt i onödan. But what to do sen?

Ska i och för sig träffa Mimmi och Lisa en sväng tror jag, kanske tvinga med dem på en Sushi? Och ta ett pass i gymmet om det finns något roligt. För jag vet inte om jag orkar åka hem för att åka in till Makeupstudion igen och sitta där. Det blir bättre att vänta i Göteborg, kanske kan ta mig genom lite secondhand och gina då. Mycket funderingar, mycket ordbajs. Nu köper jag kaffe så får vi se hur det blir.

Fiberwig

Jag har alltså fallit för skriverierna om Fiberwig och nu när jag snart behöver en ny mascara införskaffade jag denne, har tidigare levt på Diorshow och när Colossal kom bytte jag till denna då de ger liknande effekt på mina ögonfransar och går att få för halva priset. Men över till mitt test.

Mascaran var lätt att applicera, väldigt lätt och fransarna böjde sig fint. Dock anser jag att borsten var för "vanlig" jag föredrar de korta och tjocka. Men fibrerna lades på fint så inga problem med det. Jag la själv 2 lager, vilket jag tycker brukar ge bäst effekt. Och ni ser nedan skillnaden mellan omålat och Fiberwig, men även för att se ifall den var så bra som påstods använde jag samma metod med Colossal på andra ögat, i detta fall det vänstra. I och med detta skulle jag själv valt att köpa Colossal för 109 kr istället för Fiberwig för 220 kr (Kicks priser). Men hur den sitter efter en hel kväll på stan kan jag dock inte uttala mig om ännu, så det återkommer jag om.

Borttvättningen gick dock bättre med Fiberwig då det klumpade ihop sig och lossnade som en klump, helt utan att lämna färg runt ögat. Och detta kan ju i sig vara guld värt!





Jag vet att ni älskar mig.




Nu blr det KTP för att skriva klart rapporten, sedan ska jag möta upp Caroline med syster för lite affärstittande innan det är dags att bege sig hemåt för iordningsfixande för en tripp till Lödöse, och en kär gammal vän.

Så sjukt ball.

Titta bara, tänk er 100 tjejer som står mitt på Piccadilly Circus för att Beyoncé i samarbete med Trident ska ha en gratis konsert. Kolla på sammanhållningen, hur tighta de är för att vara så många och hur sjukligt bra de gör det, I'm impressed. Någon som är på att göra detta utanför Scandinavium den 11? Haha, nä men ju närmre konserten är desto mer beslutsångest får jag. Ska jag gå och är det värt att ta så mycket pengar av mig själv? Och någon som känner för att gå med? Eller är det dags för mig att bege mig dit och försöka få biljetter till i november?

För jag vill verkligen, tänk er Queen B där på scenen i Scandinavium igen. Denna gången ensam, och utan mig men jag kan i alla fall minnas tillbaka till den gången jag stod där och skakade hand med henne. Magi!




Ja, jag vet att AnnetteK redan hamnat på framsidan för detta, men jag kunde inte låta bli.

En dagens



Magtshirt - Noanoa, Jeans - Jc I guess (köpte när ja var 14-15)

Ikea

Kallade in Patrik för ett besök på stan innan dansen, detta slutade på Ikea där jag fick köpt galgar, doftljus och det jag skulle ha, förvaringslådor. Så nu är min garderob betydligt bättre. Behöver nästan fler lådor, men det kan ju tas efter löning och utrensning av rummet.

Väl på ikea fick jag hålla i mig, jag ville köpa sängar, hyllor och jag vet inte allt. Men jag vet hur min blivande lägenhet, när jag får den ska se ut. Nedanstående saker ska finnas med, kanske en svart eller vit säng istället, med svarta lakan. I vardagsrummet en fondvägg med antingen Parismotiv eller catwalkmotiv. Det ska finnas en Walk in, med speglar och smink belysning. Badrummet ska ha tema skärgården och köket ska ha tema modern lantlighet. Alltså gamla lantliga luckor och en bänk marmor, resten ska vara små loppisfynd med blommor på uppblandat med nya saker. Tänk er även att i den vita bokhyllan ska det finnas röda blommor, små fotografier och flätade korgar. På väggarna ska det vara tavlor med Marilyn Monroe, Audrey Hepburn och fina utklipp ur modetidningar. Självklart skall det någonstans sitta en utav mina frölunda tröjor. Fin fint!



Nu är det däremot dags att vila ögonen lite, upp imorgon för stadsbiblioteket med arbete och sedan skall jag jobba. Sov gott nu alla!

Chicy

Då var det gjort, far min betalade in anmälningsavgiften igår. Så de ska väl få den idag. Detta leder till att jag nu får ta tag i mig själv, jag kan inte längre bara spendera utan att tänka, vilket är bra. Det är en bra förberedelse inför flytten som blir av när den blir av. Steg ett blir ju avbetalningen till skolan. Men jag lägger upp en plan, 5 000 varje månad i sommar, plus de pengar jag har i fonder. Och då är ju typ halva skulden avbetalad, resten ska väl gå ganska bra det med. Förhoppningsvis.

Det tråkiga är ju att jag måste spara in på shoppandet, speciellt när jag hittar galet mycket vackert som jag bara vill ha. Så som detta från Chicy, kanske finns det någon där ute som vet vart man kan hitta liknande billigare? haha!



Någonting roligt jag ska ha för mig nu är i alla fall garderobsrensning/ vintergarderobsnedplockning, vilket oftast brukar leda till roliga fynd. Gamla kläder som blir på nytt födda. Me like!

Dubbelkalas

Igår var som igår skulle, det blev som det blev. Slutade i kaos, kaxiga pojkar som inte förstår och ska slåss. Få flickor att gråta och andra att skälla. Okej, riktigt där slutade inte kvällen, men det blir ett bra avslut för allmänhetens öron.

Själva dagen bestod av grillning, kalas för min syster och sedan bussen bort till Torslanda (hör och häpna jag festade där!), mötte Skogis på bussen så vi hakade fint på honom hem till honom. Där det blev som det blev: blackjack, vin, sanning eller konsekvens som slutade sådär som det alltid gör, med att man kysst hela festen! Och det var så det fortsatte, men det var trevligt iaf. För det är trevligt att pussas som jag och Elin konstaterade, nästan mysigare än sex. haha!

Bilderna dyker väl upp när de gör!


Sedan tycker jag att Nala ska bli frisk, för Rebecka har tillräckligt just nu och har inte tid med att förlora sin bäbis. Så se till att laga vovven nu!

Humlan



På väg in till staden fick jag sällskap av den här sötnosen, det var väl det sällskap jag hade i stan utöver arbetskamraterna. Både Malin och Nathalie var okontaktbara så det blev hängande på jobbet och sedan hemgång. Kul typ. Nu ska jag sova lite så jag orkar mig upp i tid imorgon.

Heeelg

Onödig föreläsning idag, som vanligt. 2 uppgifter gjorda, i och för sig kan det vara bra att veta hur man redovisar moms från USA och personalavgifter. Men ändå, det kan man ju se bara av att titta i boken. Efteråt blev det pannkakor och frågor till intervjun vi ska göra. Så nästa vecka blir enbart skriva arbete.

Väl i Göteborg mötte jag upp Carro och hennes syster, och hittade Alice på Espresso house. Så det blev fika och sittandes i solen. Riktigt mys vid koppamärra. Nu ka jag äta lite, göra mig iordning för att bege mig till Slottskogen och senare in till stan och kalasa. Ledig imorgon ju :)

Att kontot är nästintill tomt hindrar icke mig, jag ska kalasa ändå!

Förlåt jag måste.

När jag ställde mig på vågen i morse, någonting jag inte gjort sedan jag köpt mitt gymkort lyste siffrorna 45,5! Gaaah, nu kan jag äta hur mycket skit jag vill! Eller kanske ska passa mig lite, men har lyckats komma ner de där jädrans 10 kg tillslut. Underbart!

Så kommer jag säkert ställa mig imorgon och väga 47 igen :/ Men men, lyckan idag gjorde att jag smällde i mig ett paket nudlar haha! Hade glömt hur gott det var.

Ringde mamma och sa att dom skulle sätta in anmälningsavgiften med, så nu blr det av i alla fall. Fattig ett halvår, får jag väl stå ut med!

Nu, dans!

Onsdag

Jag får panik på mig själv, efter alla ord om hur dum jag är, om hur fel jag gör, hur misslyckad jag kommer bli tröttnar jag. Så nu bestämde jag mig för att hoppa av makeup kursen, fastän jag inte vill. Har dock inte sagt någonting ännu, funderar enormt på om jag kanske ska flytta fram den ett halvår. Eller om jag helt enkelt ska gå den?

Vill ju sjukligt mycket gå, så jag borde ju göra det. Och skippar jag dansen et halvår så har jag ju tiden. Kanske orkar jag ta mig igenom i alla fall ett halvår till av Textilekonomlinjen. Skoltröttheten lägger sig över mig och jag känner inte att jag får ut någonting av det längre, men ge upp? Så klen ä jag väl inte? Och det är ju fortfarande bättre än vanlig ekonomi.

Såå, jag avvaktar och pratar med mor och far om det imorgon. Jag kanske går kvar, 19 veckor kommer gå fort. Och 42 tusen är inte så mycket ändå, jag kommer må bra av det.

Idag var det först skola, sen jakt på att fördriva tiden, gick väl bra tillslut,  tills jag skulle köpa en bok, och sedan var det mer fördriv av tiden, med Nella för att sedan bege mig till DA och dansa lite can't touch this.

Tråkdag med andra ord, nu ska jag sova.

Ny skola

Se där, se där. Nu var jag antagen till Makeupstudion i höst, kvällskurens blev det och efter en deal med fadern min, om att gå kvar i Borran, lutar det åt att jag blir skyldig honom 42 tusenlappar. Men vad gör det när jag till vintern är utbildad makeupartist, om nu inte diskussionen med mor min avgör att jag inte får lånet. Då blir jag ruskigt arg, för här offrar jag dansen, det som gör mig lycklig. Det tycker jag är ganska starkt av mig.

På tal om tusenlappar äger jag för tillfället inte ens en halv, och lönen är om eeh 10 dagar. Då får jag iaf sova ut i helgen, det är ju bra. För utgång lär det inte bli, mys någon? haha! Men fina naglar har jag, och en kavaj, smink och ett par jeans är påväg hem till mig. Funderar seriöst på att skjuta mig själv, så slipper jag leva med mina shoppingproblem. Köpfri vecka, kaaanske?


Kalas

Igår blev det chillibill med Chrisse i solen, som inte var så varm på dagen. För att sedan bege mig hem, göra mig iordning och sedan bege mig för att möta Cicci och Moa på jobbet, där jag även blåste upp ett antal ballonger. När vi var klara där begav det sig till Johannes där det åts kladdkaka och dracks vin. Några oväntade ansikten dök upp med, men sådant är bara roligt.


Jag innan och födelsebarnet.

Cicci och Moa


Sen vet jag inte vad som hände, men lägg märke till Magnus hatblick på sista bilden!


Nu bär det av till sängen, eller ja jag sitter ju redan i den, men ändå. Uppgång tidigt för att ta mig till Nailteam och fixa naglarna. Därefter spendera min dag på något sätt för att befinna mig på makupstudion kvart i fem för en liten intervju, hej inte alls nervös nej!

Solning



Nu bär det av till Operan, ska steka med Chrisse där en stund, innan det bär av hemåt för iordninggörande för Johannes kalas. Sedan jobbet för att fixa med det sista och sen ska jag festa kan ni ge er på. Rusch till bussen, see ya later!

Dagen

Strålande solsken, 19 grader, 6 - 0 till IFK. Ja förutsättningarna för att matchen gillades var höga. Och det höll måttet, trots at tjag och nathalie kan få ur oss knyta skridskor och åk lite då och då, eller skrika stå upp då klena jävel. Det får levas med, vi är och kommer alltid vara färgade. Men jag gillar läktarkulturen på sitt sätt, klacken tar hänsyn, det sjungs högt och mycket. Det bör kopieras in i Scandinavium.

Off topic: Jag vill att löften om att det är värt ska infrias snart, jag vill ha bevis på att det är det snart?! ;)

Jobbet gick bra, inte mycket att göra så vi stände findfint och var klara i tid. Det gillades av alla, speciellt av min bror som väntade på mig, nöjd med att få åka bil hem.
Lite nattmusik, ny kärlek på musikfronten.

Nu:

IFK Göteborg - Djurgården med Nathalie.

Vad gör man inte för att döda matchsuget?

Sen: Jobba!

Hej

det blev ingen hemmasittarkväll i alla fall, jag kunde inte stå emot suget. Det blir en sväng på stan, får se vart vi hamnar. Parkan kanske, eller Kontiki. We'll see!


Damn it.

Idag har jag en sådan dag, eller rättare sagt den här månaden har jag haft sen sådan månad. Jag vet att protester kommer höjas, jag vet det. Det gör dem alltid, men jag är inte sådan här för att jag vill, eller för att få höra på motsatsen.

Bilderna nedan är från 8an/9an, då fanns mitt alter ego alltid närvarande, varje sekund, varje tugga. På något sätt var det en frihet, jag behövde inte själv bestämma. Jag kunde reda ut allt kaos, för det fanns ett kaos både runt och inne i mig. Speciellt inne i mig. Och dessa bilder är inte från när det var som värst, här är jag nog runt 45 sträcket. Det är dock nära 42, men då klarade jag inte av att visa mig på bild, jag ansåg mig ta upp hela bilden. Så det finns inte dokumenterat.
Men jag saknar kroppen jag hade då, hur lätt det var att allting bara satt som det skulle, konstigt nog fanns det kläder i min storlek. Någonting det inte finns nu.



Nästa bilder är från början av gymnasiet, mycket mer finns inte att säga än att livet lekte. Kolla benen, kolla rumpan. Och jag hade bröst då, jag skulle nog ge världen för de formerna, för former hade jag, bara att de var petite, precis sådär petit som man bara vill ha!

Sen kom förra hösten, jag vet inte vad som hände. Någonting slog slit, kanske stod jag emot. Kanske fann jag hopp, men en sak vet jag. Och det är att jag gick upp, kan väl skyllas på Polhems matkort, men man ska aldrig skylla ifrån sig. Jag hade själv ett val att göra, jag valde att strunta i varningarna. Jag valde att inte se, och tillslut stannade det på 55 när jag klev på vågen. Det fanns en fördel med det, det var brösten. Dem hade jag gärna velat behålla. Men det fick jag inte välja.


Och nu vet ni alla hur jag ser ut idag, det är bara att scrolla ner annars. Och jag kan tala om för er att jag inte orkar mer, jag vill inte vara kvar. Jag vill ha tillbaka det gamla, då allt jag satte på mig var perfekt. Som i somras, åh då fanns det höjdpunkter till och från, det var nog min snygg period. Men skam den som ger sig, påsk nu. Jag ska försöka hålla nere, det ska jag. Tur att jag jobbar så mycket! Och träningen ska jag ta tag i på riktigt, kämpa hårdare på dansen, springa mer till gymmet. Beach 2009 ska jag vara en bild av hur jag var för längesedan, jag ska ha kroppen jag hade då. Bara med lite mer muskler.

Tack för mig.


Give me that slow knowing smile.



Som bortblåst i 120 år, har hon nu skrivit sitt första album på engelska. Och ja, jag har lyssnat, och funderat på om det är lika bra som på svenska, lika mycket lyssna om och om igen som Olyckssyster, Benen i kors och Sakta, sakta? Och jag tror faktiskt att jag kan svara ja på det. Man blir glad, man blir lite små kär. Och det spär på vårkänslorna. Så jag tycker ni med ska lyssna på det. Bara att spotifya det, där ligger albumet uppe. :)


Och så var elitserien avslutat för iår, Guldet gick till Karlstad, INTE OKEJ! Men i och får sig var det som att välja mellan Pest eller Kolera om vem jag ville skulle vinna. Så, så roligt hade det inte varit vilket som. Även om jag mer hade kunnat leva med att HV vann. Men så är det, och det får vi leva med tyvärr. Spelar inte vi oss till final kan vi inte säga någonting om det, trots att jag hade velat se Frölunda - Färjestad i final. Nästa år kanske?
Det positiva med det är att det är vår på riktigt, och jag funderar på att bege mig till Lilla Ullevi på lördag och titta IFK - Djurgården. För jag klarar mig inte utan matcher, och det kan ju vara roligt att se matchen. Och den börjar ju 2, så jag lär hinna till jobbet i tid. Någon som är på? :)

Nu, dusch, Gg och sova. Upp tidigt till skolan imorgon för att sedan bege mig till jobbet.

Champagneflickan

Nu har jag läst ut boken, det tog sin lilla tid men det har kommit saker i vägen. Jag måste säga att boken var riktigt bra, berörande på sitt sätt och man fick en annan syn på det hela.

Boken är en sann berättelse om Caroline, som efter en brand i sin lägenhet väljer att ta sig över sundet till Köpenhamn och finansiera alla omkostnader i och med branden genom att arbeta som strippa där. Man förväntar sig att personerna ska vara på ett visst sätt, och självklart stämmer flera in i bilden över sexindustrin. Men många går utanför ramarna, de är helt vanliga människor som bara hamnat fel. Eller söker spänning.

Hon ställs emot större frågor än om hur hon ska dansa, och hur mycket hon ska ta av sig. Ska hon börja gå ut med kunderna? Och när ska hon gå tillbaka till studierna. Man börjar fundera på om hon någonsin kommer göra det, eller om hon, som så många andra på Vida Loca, har fastnat där.

Boken är skriven med både humor och allvar, och man fastnar lätt i den och glömmer av omgivningen. Precis så som en bok ska vara. Så jag tycker verkligen att ni som inte läst den bör läsa den. För så bra är den!


Var hos Patrik idag, en sväng iaf. Sedan bestämdes det att pausen är över och vi numera är singlar för tillfället. Jag har fått sagt, eller rättare sagt skrivet till honom hur jag känner, jag vill inte vara en sådan fegis. Men jag är det, och det kommer nog inte gå att göra någonting åt det just nu, så det är bäst så som det är.

Då var det gjort.

Jag har så galet ont i min mun just nu ska ni veta. Är hungrig men har bara lyckats få i mig korv. Ingen alkohol, ingen hård eller stark mat, inga varma drycker, inget pussandes. Lycka till! Roligast var att jag sa: Men hallå, min kompis fyller 20 på söndag, jag måste väl kunna festa med honom? Jag fick det, men då fick jag räkna med svullnad!

Innan piercingen blev det även en sväng till skolan och ett snabbt gympass med Caroline. Som jag förövrigt kramade sönder handen på när de stack igenom nålen. Trots att det faktiskt inte gjorde ont, utan bara var läskigt när han stack igenom nålen.

Och över till nästa, idag ringde de från Makeupstudion, jag ska dit på intervju nästa vecka. Jag ber till gudarna att jag kommer in. Mekupartistutbildning ett halvår blir det då! Sjukt värt!

Nu American beautie, eller annan film som passar.



Och såhär såg jag ut när jag gick till skolan imorse.

Allting lägger sig tillslut.

Det känns bättre, även fast jag fortfarande känner det. Skuldkänslorna lättnar lite iaf. Har jobbat och gymmat idag. Mer hann jag inte.

För att upplysa alla, jag gjorde det idag. Jag skickade in en ansökan till Makeupstudion, för hösten då. Vårterminskurserna börjar nästa vecka, så det är lite sent. Tid att öva, kanske hälsa på mer där. Sedan ska jag ge mig fan på att läsa där! Och jag ska klara det, vare sig jag tar ett sabbatsår eller inte.

Vill bara att de ska ringa direkt och boka in mig på en intervju, nu nu nu. Men vi får se hur det går, nu är det i alla fall läggdags. Upp tidigt imorgon.


Pic.


Bild från aveny.

Nu blir det åka till Peter för påskfotning :)

Pink partyt

Igår skulle jag stannat hemma, så är det bara. Pink partyt var väl okej i och för sig. Rolig goodiebag :)

Sen gick det inte bra, var allmänt jättesur på allt och alla, klagade om fel sak framför fel person och tror att det kan ha förstört väldigt mycket för, hör och häpna, personen jag verkligen inte vill förstöra för. Utöver det pajade min telefon och alla kontakter finns i telefonen, heja mig. Lyckat!

Nu drar jag till jobbet.


Förfest.

Dricker kaffe hos Malin som snart ska övergås i vin, mer smink och PinkParty. Ska nog bli fint ska ni se.

Idag blev det fika och stadsvandring med Sara, sedan en sväng till Modellab och nu sitter jag här. Fick köpt mig ett par byxor iaf, höga fina svarta, precis sådana som jag skulle behöva köpa :) Synd bara att det var Malin som skulle ha dem egentligen!


Gran Torino

Idag började det med att jag innan skolan hamnade på din sko och köpte mig de där skorna jag visade tidigare, de gråa. Och på tal om det fick jag verkligen hålla mig för skratt när Zerjon sa på dansen "Jag vet att vissa här inne har 40 par skor, om ni bara struntar i att köpa de där nästa skorna ni vill ha så kan ni gå på workshopen imorgon" och där sitter jag med ett par nyköpta.

Efter två timmars MTV var det dags att bege sig till chez, möta upp workmatesen och gå på bio. Vi såg Gran Torino, som faktiskt var väldigt rolig till och från. Frågan var väl egentigen om det var meningen att skratta?

Den handlar om Walt, vars fru dött. Han bor i ett kvarter som det plötsligt bor väldigt många utlänningar i, enligt honom. Speciellt hans nya grannar har han någonting emot, men senare i filmen ändras allt. Lite gängbråk och annat kommer i mellan och det berör faktiskt. I alla fall lite. Den är iallafall värd att se, några gånger till. Tur för mig att Jackiechan har laddat ner den då :)


Såhär såg jag ut idag, inte bästa outfit bilden men ni förstår, mycket sjal, lite klänning.

Blondie



Ny hårfärg, och en liten bild av dagens.

Förstår inte varför jag blir så upprörd, eller sur. Men tydligen blir jag det och det vet du med, så kanske, kanske ska du förstå någongång. Och att saker och ting är värt det som du säger, det är bara lögn. Lögn, lögn, lögn! 
Och ja, jag överdriver för detta lilla som kom upp nyss, men jag är redan irriterad och trött.

RSS 2.0