Gott nytt år.

Till ljudet av Mr Springsteen och med vinglaset i handen säger jag gott nytt år genom att visa er hur jag ser ut inatt.


En illusion av ikväll

Kanske ska jag leta reda på hatten och ha den på ikväll också? Nej, men klänningen är densamma.


Nyårssmink 2.

Blev lösfransar och väska idag, så nu är allt löst. Här kommer sminkningarna i min smak. Glitter och färg. Min egna kommer att vara lite Twiggyinsprerad, som bild 4. Med svart och rött, lite glitter och långa, långa fransar. Blir bra till en röd klänning.


Lärdom

Vad jag har lärt mig idag genom att läsa ett antal random bloggar.
  • Alla är vackra så länge de inte är smala.
  • Anorexi är någonting man lider av då man vill vara lika smal som Hollywoodstjärnorna
  • Brittany dog för att hon var så smal, inte för att hon mixtrade med tabletter.
  • Size zero är en väldigt liten storlek, även om man är väldigt, väldigt kort.

Nu har jag upplyst alla om detta med, så nu kan jag fortsätta städa om ljudet på min dator vill vakna.

Nyårssmink 1.

Klänningen är kirrad, skorna lika så. Väska behöver inhandlas. Men det största problemet ligger i sminket. På nyår tycker jag själv att det antigen ska vara glitter, färg och mycket. Eller en klassisk glamoursminkning, helst med en liten skruv på det hela. Har nu suttit och tittat igenom åtskilliga Makeupstore tidningar för att finna de bästa, enligt mig. Är det någon speciell ni skulle vilja ha en liten guide i hur man lägger får ni hojta till så ska jag försöka lösa detta. Och har ni några funderingar över annat gällande sminkningar som passar till vad gäller samma sak, hojta till! Annars är det bara att titta, njuta och inspireras.

Dock blev det svårt för mig att sålla, så jag delar upp det i två inlägg. Här kör vi de lite renare och lite mer klassiska sminkningarna.

Klassisk glamour inspirerade sminkningar.

 


Årets.

Fann en liten lista hos Lovisa, så jag tänkte att då kör väl jag med på en sådan fining.


Årets:
Aldrig gjort förut: Åkte på kryssning.
Nyårslöften: ?
Död: Jag, psykiskt i några månader i höstas.
Land: Norge, Oslo.
Lärdom: Man ska alltid sätta sig själv först, i alla fall ofta. Annars  är det man själv som råkar illa ut.
Framgång
: Sminket
Skada: Det som tog mest skada måste varit mitt hjärta.
Köp: Mina Jimmy Choo, eller kanske min skinnjacka.
Slöseri: All tid som borde prioriterats annorlunda.
Kärlek: Pat.
Program: Gossip Girl.
Födelsedag: Min, för jag fyllde 20.
Datum: 28 December, det är en once in a lifetime.
Må bra: Dansen, sminket. Att jag för en gångs skulle gör som jag själv känner och vill.
Kändis(ar): MJ.
Saknad: Att dansa, denna hösten har gjort ont.
Människa: Sofie, världens bästa makeupartist!



Fyra - etta.

Det var magiskt, mer behöver inte sägas.


Rekordmatchen

Nu slår vi på stort, 2 par strumpbyxor, ett par leggings och ett par jeans, tröja, kofta dunjacka. Mössa och vantar, och en stor halsduk. Det bör räcka för några timmar på Ullevi. Det ska bli rekord och derby. Och svinkallt vill säga. Men först ska jag lägga mig i sängen och sova lite igen.


Little J.

Så uttjatat att det gör ont. But I like it och hade inte tackat nej till hennes garderob, eller helt ärligt. Varken hennes eller Blairs.


Nu blir det Twilight ettan och mys för min del. tjing!

26 December.

Gårdagen blev Vasastan med Nat och Sandra för att sedan bege sig vidare till Trädgårn där Kimpa och Therese befann sig. Hamnade senare på dansgolvet med Moa och Cicci för att därefter hamna i min säng, lagom trött.

Idag blev det ett kort varv på Backaplan, en tröja, arbete följt av film, Låt den rätte komma in. Och nu sitter jag här hemma och tittar lite smått på Da vinci koden.


At last.

Hämtade ut paketet idag, och nu står de där i skohyllan och är vackra. Än så länge, tills vädret tillåter dem att följa med mig ut på äventyr.



Vad jag ska göra ikväll vet jag inte, men snart sätter jag igång middagen och sedan får vi se vart det bär av. Och hur länge, kanske storan, kanske trädgårn, kanske nivå? Vad gör ni ikväll?

Miss Kling

Det var ett tag sedan, och jag har säkert redan lagt upp denna. Men fy fan vad snyggt. Det blir till att börja följa hennes blogg igen, hon kan ju numera. Ska jag ut ikväll vill jag se ut såhär, snyggt och enkelt. Me like!

Men nu ska jag till gymmet och träna bort all gårdagens julmat.


God jul!

Nu drar jag till jobbet för att sedan bege mig hem till farmor och farfar.


Jul, jul.

Heja mig, jag krockar nästan, kör nästan av vägen, sitter i bilkö och kommer försent till jobbet och sedan sätter jag eld på min micro. Nu fastnar jag och sliter jag loss slingor ur håret. Bra dag.

Det blev skridskoåkning och hockeyspelade idag med fröken Nathalie. Jag varken ramlade eller slog mig, och det är ju alltid någonting. Men nu är det sova som gäller, så att jag kommer upp imorgon och kan fixa allt som ska fixas innan arbete och julfirande.


2000 part 1.

Jag tänkte köra på en summering utav ett decennium som för mig varit uppväxt, tonårstid och mycket påverkan. Och jag börjar med modet, vad har hänt de 10 senaste åren? Hur har modet utvecklats och vilka har varit de största trenderna? Nostalgi.

Modet blev mer personligt, och inspirationen kom från olika tidsepoker. Man gick sakta igenom det som varit och gjorde om det till någonting nytt. Samtidigt kom inspirationen från Paris Hilton, hennes t-shirt tryck och velourdess från Juicy Couture. Var det inte henne man ville efterlikna så var det Kate Moss. Men snart intogs scenen av Sienna Miller, Olsensystrarna och Nicole Richie, Bohochic var det som stod för dörren. Långklänningar och uggs, tunikor och leggings.

 

2000 talet var året då Sex and the city hade premiär, då it-väskan fick lämna plats för it-skon. Och märken som Jimmy Choo och Manolo Blahnik blev mer än uppmärksammade. Men det var inte bara SATC, OC och Gossip Girl skapade ytterligare trender. Där OC representerade det bohochica medan det blev mer preppy och upper east side när Gg tog över.

 

Modet blev lättare att kopiera och modebloggarna blev fler, dyra erkända märken blev mer lättillgängliga med hjälp av H&M samarbeten och först ut var Stella McCartney. Andra trender som varit har varit goth, med spets och svart, nörden med tillhörande glasögon, chanelmodet, burlesk och sist men inte minst, årets trend. Ladygagas 80tal blandat med Michael Jackson, med bodys axelvaddar, glitter och orkersterjackor. Balman har entrat modehimlen igen. Och vad som komma skall nästa årtionde lär bli spännande att se.


Min kamera lever.

Och vad är bättre än att dokumentera än Nks julskyltning? Det och snön påvisar att det är jul på riktigt, och snart är det nyår. Och på tal om det har jag en liten ide, den förverkligar jag snart. Good Night for so long.



H&M asså...

Jag har inte ens fått hem mina Jimmy choo, och vad gör hm? Tycker att halva priset är en deal. Smart sätt att göra så att kunderna skippar designersammarbeten. Visserligen sa jag att jag skulle invänta rean, men då förväntade jag mig som tidigast mellandagsrea. Inte en månad efter releasen. Men det blir kanske till att skicka tillbaka dem ändå, då jag provade 36orna i stan och insåg att de passade perfekt. Och jag beställde 37or för säkerhetsskull. Kanske ska bli med en matchande väska bara för att?

Ämnesbyte, jag är inget fan av Elin Kling, men vad händer här? Vill någon skänka mig detta? För snyggt!


Motion

Nördar Black eyed peas - Missing you och roar mig med tjuvtittat.


snow

Det tog mig en hel timme att komma ur sängen, och när väl det var gjort gick jag runt som om jag vore full. Snurrade hit och dit, men nu är bara huvudvärken kvar. Ska bege mig in mot stan nu, på min lediga dag. Med dubbla byxor, stickat och dun, mössa och varmaste skorna. Jag vägrar frysa, och hoppas innerligt att bussen ska komma.

Försökte få en fin bild på hur det ser ut utanför mitt fönster, men det blev vitt. Jag får försöka få tag på min kamera.


Vi Makeupartister.

Pic: Magnus Egger

Vi kan ju ställa oss frågan hur vi lyckades, men detta är våran gruppbild exakt 2 sekunder innan jag ramlar rakt ner. Ingen bra topp helt enkelt. Men nu blir det inget mer vi där varje kväll, dock beger jag mig dit någon gång inom en snar framtid, om inte bara för att få min kamera tillbaks.


I dag förlorade världen en bit av solsken.

Som Ashton Kutcher sa. Och en galet vacker kvinna kan man tillägga. Nu vill jag titta på 8 mile och Smekmånaden bara för det. Men först blir det sängen och Twilightböckerna. Mycket viktigt, måste läsa ut.


Klädproblem?

För övrigt älskar jag denna bilden. Vacker. Men nu över till problemet, i och med att julen inte spenderas hemma i min ensamhet med Caroline. Vad i helskotta ska jag ha på mig? Nyår är kirrat vilket som, och jag hoppas jag får mina skor tills dess. Men jul? Då ska man väl vara sådär mysigt fin? Eller jag vet inte, jag brukar fira i långkalsonger och termobyxor.


Les cheveux long

Det är ännu inte induschat och allt vad som ska ske, vänja sig ska håret göra med. Men det ser bra ut redan, om jag får säga vad jag tycker.

Gårdagen, det startade hos Malin, ganska snabbt hoppade Nat av, förståelig anledning, därefter begav det av till stan. En delad Sara som i slutändan fick som hon ville, mötte upp P för att landa på Sticky. Dock blev det tillslut Nef, där Malin och resterande befann sig. Inte mig emot. Slutade i en lite för kall säng för att en viss person hade glömt sätta på elementet. Smart. Dagen idag har spenderats hemma hos Caroline, limmat i håret och därefter på jobbet. Fick löst julen också, hem till farmor och farfar blir det. Nu ska jag bläddra i You know you want it och sova. God natt.


It's me and Gaga tonight.

För er som inte tycker om maxning av ringar, tyvärr I love. Det blir miljonersmiljarders av dem, och en lady gaga ikväll. Så vart det med det, nu sticker jag.


Ringar, ringar, ringar.

Någon psykisk åkomma har gett mig dille på ringar, jag vill ha alla jag kan komma över, helst 20 stycken på mig samtidigt så det blir en såhär fin blandning av det hela. Köpte förövrigt en liknande den svartastenen idag.


Todays makeup.

Då jag är en utav de där kvinnorna som kan ha hur mycket eyeliner som helst och röda läppar till det, är det när jag orkar fixa med det det jag trivs i bäst. Så ett rött läppglas och eyeliner blir det för min del idag. Nu bär det av till stan, ska hämta paketet jag glömde igår, köpa hår och hämta min kamera. Kanske träffa K en stund. Om han är villig att pausa sitt kulklappsshoppande.


Glömdes någonting?

Inte för att vi alla inte gör misstag, men vissa är okej. Andra bör omöjligen ske. Som här, varför har Nicole Kidman puder liggande under ögonen och runt näsan? En skugga som blir lite ojämn, ja det kan få lov att hända. Men en så enkel sak som att glömma att borsta bort pudret? Det är faktiskt inte acceptabelt.


Victoria's secret

Jag vet att jag är hundratjugo år sen, men jag tar mig tiden när jag vill, när jag kan. Nu när det är jullov. Och jag kan inte förstå att den där Heidi klämt ut en unge precis, det är inte riktigt okej. Ska man vara så vacker då? Ska man fortfarade se så perfekt ut?

Så efter att ha stirrat mig blind på visningen blir det en powerwalk i kylan, därefter lite småplock hemma innan jag beger mig till gymmet en sväng, därefter blir det en yoga klass. Har jag lovat mig själv att köra stenhårt kan jag lika gärna börja så. Och efter en visning som denna är man ju allt annat än opeppad.


Professionellt diplomerad makeupartist.

Sliten, trött, skiver logistik. Men ni ser vad det står, om ni anstränger er lite va? I looove!


En groda utan ben

Är det om möjligt någonting jag är så är det det, hopplös. Men enda sedan den första bilden på Jimmy Choo for H&M visades har jag försökt övertala mig själv om att jag inte behöver det paret. Pillat på dem har jag gjort, klickat in dem i shoppingbagen för att sedan stänga ner sidan har jag gjort. Senast jag tittade var min storlek slut, bra tyckte jag. Däremot fanns 37 igen idag, och jag kunde inte stå emot längre. Nu är de påväg hem till mig, får bli en bra avslutningspresent.

Självklart talar jag om de zebrarandiga.



Jullov har jag hört.



Jag firar att jag iprincip har jullov genom att sitta här, efter en avklarad tenta och vänta på tåget i Borås. Snö är det ute och jag har jullov. Så ska det vara? Dock lite småsaker som att sätta ihop ett arbete och gå på avslutningen av sminkkursen ikväll. Men det kan man leva med. För övrigt tycker jag att en sådan ring bör dyka upp till ett bra pris nu idag, mitt framför mina ögon, any ideas?! Tentashopping är ett måste.


Inte okej faktiskt.

Såhär kallt är det, Rekordmatchen filt och te. Då blir man varm och redo för studierna igen.

Så redo man kan bli när man insett att kameran ligger i studion, att man inte kommer kunna dyka upp där förän jag fått bilen. Tur att jag har Magnus som ska titta efter den åt mig. Annars fäller jag många tårar imorgon.


I did it

Brudsminkning på sötaste Ida. Och det stod MVG, inget minus. I looove!


Det vore skönt utan syskon ibland.

Det blev ingen löpning, min syster tyckte att man inte behöver fråga innan man lånar saker så som iPodar och annat man vet personer använder varje dag. Och hon la tillbaka den i bokhyllan tydligen, konstigt nog ligger den inte där och jag har inte sett röken av den. Tyvärr kan jag inte träna utan musik heller, så det blir svårt. Roligt att åka buss 4 timmar imorgon blir det också. Ibland undrar jag varför det är så mycket roligare att ta andras saker och inte använda sina egna. Speciellt när man vet att man irriterar och förstör. Ytterligare en dag förstörd på grund av henne, jag var riktigt pepp på att sminka idag och på att träna. Sen kommer det till låna och jag blir förbannad på henne som vanligt. Nu kännsa det menlöst att göra någonting alls.

Prada

Nu vet jag vad jag önskar mig i julklapp, ge mig! Pic: Sea of Shoes


Det blev ingen shoot idag, så nu sitter jag i köket och pluggar. Går sådär, slutberedningar. Snart blir det ett varv i spåret, beach 2010 är det ju sagt.

Nightblog.

Trött, trött, trött. Funtar på att packa ner datorn nu, tillsammans med färgochberedningboken. Får sitta i studion och plugga imorgon. Magnus behövde lite hjälp med en fotografering, och jag får väl snällt ställa upp. Därefter blir det förhoppningsvis några timmars pluggande innan slutproven startar igen. 3 dagar kvar, lite sorgligt faktiskt.

För övrigt känner jag mig katastrofalt blek, men orkar inte sola. Är det någon som vet en värd brun utan sol, som fungerar i ansiktet? Har en för kroppen, men det dyker inte bara upp en finne utav den där, utan sjuttioelva stycken. gn!



Same, same.

Jag vill ha en glitterkavaj som denna, jag vill gå runt och glittra i ett. Vackert, vackert. Nu blir det till att skriva igen, skriva om, skriva nytt.

Snow

Det föll idag, det såg jag från min plats i kassan. Typiskt nog försvann flingorna då de träffade marken. Jag önskar mig nederbörd i form av vitt nu. Lagom tidpunkt, 2 veckor innan jul. Ge mig en vit jul i Göteborg, eller följ med mig till Hemsedal eller Sälen i Januari?


Ga-ga-oh-la-la.

Ebay är en farlig företeelse, riktigt farlig. Råkade bli med en Tisha förut. Men man kan aldrig ha för många. Och på tal om ebay, har slängt upp några auktioner på tradera, dem hittar ni här.

11 december.

Jag tar en vilopaus efter springturen innan jag sätter igång med nästa projekt, att läsa 31 sidor engelska artiklar om modelogistik innan jag börjar skriva på våran. Okej, tjuvstartat har jag gjort. Men nu ska det göras på riktigt. Hur som helst klickade jag in min på Elin Klings lunchdejt på Glamour, och där höjdes mitt humör ett antal grader. Speciellt när det kom till frågan nedan, och Henkes kommentar. Klockren helt enkelt.

Elin Kling: Ska jag vara avundsjuk på era fruar? Är de shopaholics?
Joel: Äsch, många har bilden av att det skulle vara så glamouröst att vara hockeyfru, men så är det inte. De är ensamma, vi reser ju mycket. Okej, du kanske kan shoppa, men hur kul är det i längden?
Henrik: Det är ju jättekul!


Pic of today.

Då jag har en dator fylld med bilder, på allt, verkligen allt tänkte jag införa en ny kategori. Pic of today. Inspiration, förmedling eller bara en vacker bild. Vad det återstår att bli av detta får vi se.

Det får helt enkelt börja med en inspirationsbild, en bild som får mig att längta tillbaka till varmare dagar, med solglasögon och bränna.


Gaga.

Den här kvinnan är en utav de som inspirerar mig, kanske inte hundra procent stilmässigt, men hon visar någonstans att det inte blir fel om det ser ut som det är meningen. Inspirerar till att vara lite galen och att tänja på gränserna. Eller nu ljuger jag, ge mig klänningarna, ge mig acessoarerna, ge mig perukerna, ge mig alla hennes bodys. Jag vill helt enkelt ha allt.




Jag sitter och irriterar mig på att jag slängt min radio och att radiosporten inte fungerar på min dator. Jagvilllyssnapåhockeyn. Nu, nu, nu. Spenderade min dag i Borås, med seminarium och föreläsning på engelska. Därefter blev det träning. Och nu sitter jag här och ska sätta igång med studierna, igen.


Lisa Ekdahl

Vackra, vackra, vackra Lisa Ekdahl har blivit grammisnominerad till Årets Jazz med albumet Give me that slow knowing smile. Och tydligen är det Svenska folket som ska bestämma vilka som vinner, jag har redan röstat. En guldstjärna till kvinnan med de underbara texterna, med den mysigaste rösten man kan besitta. Nu ska jag roa mig med att gå igenom resterade kategorier och se ifall det finns någonting annat intressant att rösta på.


Julklappsshopping.

Det blir en del skola nu här. Inte konstigt kanske när den mer eller mindre tar upp all min vakna tid. Arbete efter arbete, tentaplugg varvas med slutprov. Men snart förstår ni, snart. Närmare bestämt om en vecka är det över. Ta mig dit bara, ta mig dit. Dock är det enda jag är riktigt rädd över omtentan i Färg och beredning, usch. Måste börja plugga in beredningar och 120 engelska, jätteonödiga ord. Nog om det.

Köpte mig en julklapp idag, eller förbeställde så att säga. Den släpps den 15 om jag inte minns helt fel. Ytterligare ett bokköp, denna gången blev det You know you want it en bok av stylisten bakom Gossip Girl, Eric Daman. Ett måste i min boksamling helt enkelt. Håller tummarna för att den håller för förväntningarna.







Shakira - Dit it again.

När den här sången skrevs hade författaren mig i åtanke, så ni vet. Jag tar åt mig hela äran.

 

Om du frågar mig gick slutprovet katastrof, inte i närheten av okej. Men sedan finns det ju som tidigare nämnt bara perfektionism i min hjärna, allt ska vara perfekt. Det blir inte alltid så, ibland kommer tårarna nästan. Men det hamnade i alla fall inte så lågt, VG- som sämst.


Nervositet leder till köp.

När min ledighet väl slår in i jul kommer jag att ha någonting att göra. Jag gjorde ett tappert försök att stilla mina nerver, tog en kopp te och började klicka. Klickade hem de tre sista böckerna i Twilight serien, funderade på att köpa alla fyra i en engelskbox men insåg snabbt att jag lika gärna kan läsa dem på svenska.

Nu bär det i vilket fall av till skolan, slutprov 1 av 5 ska ske, en dagsmake och en kvällsmake på äldre. Sofie is bringing the ladies. Och jag, jag ska tacka och ta emot och slänga på sminkningar värda ett MVG. Proffessionell, here I come.









Black nails.



Sitter och läser artiklar angående modelogistik och hur denne påverkas av internationaliseringen. För anteckningar som dessa "Det är inte bara distansen som är lång vid globalisering, förseningar, variability caused by international at both ends of the chain.." Svengelskan är på top helt enkelt.

The plan for today.

Läsa klart första arikeln (halvvägs) därefter ett varv i löparspåret idag igen, därefter andra artikeln och sedan börja rensa lite smått i min garderob innan jag beger mig till skolan för att påbörja mina praktiska slutprov, idag äldre.

Ögonskuggor

Det är mycket prat om vilken skuggfärg man ska använda och vilken man passar i. Många följer råden att gå efter ögonfärgens kontrastfärg och att det är den skuggan man passar bäst i, någonting som är fel, fel, fel.

En kontrastfärgs uppgift är att ta fram ögonfärgen, att bilda den kontrast som gör att ögonfärgen lyser. Så på så vis är det rätt men det finns mycket annat som spelar in, vad man trivs i för färger i övrigt, vad för kläder man helst bär, smycken och annat där man använder sig av specifika färger. Men inte allt för sällan är det ögonen man vill framhäva när man talar om färger man passar i och är det just följande färger som passar överlag.


Blåa ögon

Har du blåa ögon är kontrasfärgen till dem orange, dock kan det vara en svårburen färg för många men då kan man välja en brunorange färg, till exempel terracotta eller liknande.
















Gröna ögon
Är dina ögon gröna kan är rött den färgen som bäst tar fram dina ögon, dock kan det lätt bli så att man ser sjuk ut om man bara använder rött så lägg gärna en svart skugga närmast ögonen. Eller använd en rödbrun eller rödgrå skugga istället.








Rödbruna
Bruna ögon är en vetenskap, de finns i flera olika nyanser och sällan är de bara bruna. Det kan vara svårt att se vilken färg som är vilken, men tittar man ett tag ser man det, speciellt om man har personen framför sig. Men eftersom gröna ögon har röd skugga som färgen som framhäver är det genom uteslutningsförmågan så att rödbruna ögon framhävs av en grön skugga.














Guldbruna ögon
Ett par guldbruna ögon framhävs med en lila nyans. Men när det kommer till bruna ögon kan man leka ganska mycket då vissa innehåller både rött och gult, och då kan man nästan trolla med färgerna och byta ögonfärg på sig själv.














Bruna ögon
Har man däremot de där helbruna ögonen utan dragning framhävs de utav en blå färg. Så det är inte en viss nyans som gäller utan prova dig fram vilken du känner dig mest bekväm i.











Mörka, svartbruna ögon
Ett par nästan svarta ögon kan lätt bära en vit skugga, då ögonen framhävs. Men för den som vill ha någonting mer diskret än just vitt fungerar alla de ljusa färger som finns bland paletterna.












Ljusa ögon
Visst är det så att de flesta ljusa ögon går åt det blå, grå eller gröna hållet. Men det kan vara så att deras ögon inte alltid framhävs utav kontrastfärgerna i sin ursprungliga form utan det krävs någonting mer, väldigt ofta svart. Så har du väldigt ljusa ögon kan du välja en mörkare nyans av kontrastfärgen, eller rent av svart. Då detta kan få dina ögon att lysa!

Monday - all over again

Sitter och läser in skuggor och deras effekter, årtionden och vackra kvinnor. Ideal hit och modellering dit. Mycket ska in i min trötta hjärna. Hur den nu kan vara trött? Har ju ändå sovit 20 timmar från och med att jag gick och lade mig i lördags. Det är ungefär dubbelt mot vad jag är van.

Hur som, nu får jag helt enkelt fortsätta, har ju 20 sidors artiklar på engelska angående fashion logistics att läsa idag. Och urrensning av garderob och annat trevligt. Kommer jag nog göra idag.


Fraction @ Diamond dogs.






Då min dag sett ut som följande, somnade någon gång runt 4. Vaknade av en lite för glad röst vid 10, åt frukost, åkte buss, gick och la mig och vaknade vid 6 igen är det nu dags för mig att påbörja mitt pluggande. Tänkte färgfysik, därefter läsa igenom sminkteorin. Har ju slutprov imorgon. Och klockan har hunnit bli 12, bra tidsomställning.

Tonight




Nu blir det hockey, därefter spelning och sedan får vi se vart natten bär. tjing.

Kajsa Hamberg @ Nivå

Igår gick bra, modellera blev vackra och det var det viktigaste. Det gjorde jag och Sofie bra! Här är ett smakprov på Kajsa Hambergs kollektion och våra sminkningar.





Pic: Stureplan

 



To work



Nu har jag lärt mig det den hårda vägen, låna aldrig ut pengar, betala aldrig för en vän mer än en gång, speciellt inte om meningen"jag ger dig dem sen" finns med i spelet. Det går bara åt pipsvängen och man förlorar tillsist vänskapen. Man orkar tillslut inte mer. Man ger upp och tappar allt vad förtroende heter. Summan av kardemumman vad är den? Jo, håll ekonomi och vänskap på mils avstånd.

Nu bär det av till Nivå, ska sminka för en visning där tillsammans med Sofie. Sedan får vi se vart natten tar oss.

Urgh.

Jag mår illa, riktigt illa. Och ändå trycker jag i mig choklad, tänkte att det skulle hjälpa. För marabous vinter är god, riktigt god. Men nu har jag tröttnat. Blir till att sitta några timmar med Organisationsmetaforer innan jag beger mig ut i löparspåret.


Good Night.

Hörde jag någon säga förslappad? Jag hann inte plocka ihop mina träningskläder imorse inte. Så det blev till att sova på jobbet mellan skola och invigning, en trevlig tillställning med lite mat och dricka. Hittade dock ingenting intressant att köpa för tillfället, behöver skjorta och jeans. Men var inte på köphumör. Kanske för att jag köpte en förtidigjulklapp till mig själv från mor och far. Lite efter kanske jag är, men det var rea och jag behöver ett par snygga lågklackade. Så nu har även jag blivit med dessa godbitar. Me like!



Torsdag

Var det med december vintern kom? Jag tror det, dock ser jag gärna värme till imorgon och lördag. Hatar att gå ut när det är kallt, jag är gjord för värme. Nu bär det i alla fall av till Borås, därefter blir det gymmet om jag hittar mina saker på sådär 2 minuter och därefter nya Levis butiken. Tjing!


Sista lektionen

Här har ni Greklands bidrag till Eurovision Makeup Contest. Melodifestivalsminkning avslutade kursen, lillasyster fick snällt ställa upp efter mycket strul fram och tillbaka. Nu slipper vi strulet, modellkrav ska det vara. Känns konstigt att man nu ska vara fullärd makeupartist för tillfället. Jag vill ju kunna så mycket mer, är det nu man ska lära sig på egen hand?

Och här en liten snabb övning, valfri.



Give me a thing called summer.

Nu springer jag snart till bussen, ska till kära Borås igen. Börjar 10 och klockan är 7. Ersättning från västtrafik för katastrofala kommunikationer någon? Lite bara? Bara halva priset? Men nu ska vi inte klaga mer. Har skrivit färdigt sista delrapporten, vilket betyder att jag är minimalt nära kursslut. Slutprov i två veckor, sen kadisch, klar! Jag kommer ha mer fritid än någonsin i några veckor där då. Ledig varje kväll, träningsnarkomani på ingång?!

Smink: Sofie och Jag.
Fotograf: Peter Magnusson


Det här är vad jag har sysslat med idag.

Kladdat smink i ansiktet på en utav den här stans snyggaste brudar.

Modell: Nathalie Hennings
Fotograf: Magnus Egger




1a December.

Nu är det tamigtusan snart jul. Min önskelista är kort, ingenting står i princip på den. Kanske en lägenhet med tillhörande hund och en lottovinst på några miljoner? Det hade varit någonting. Hur som helst, vad sker i veckan? Fick bomben igår, jag trodde skolarbetet skulle lätta. Snarare tvärt om. Dessa tre veckor av slutprov kantas av skola, grupparbeten och tentor. Lovely. Jag längtar lite mer till jul!



Today.
Iväg till studion för att leka lite med Magnus och Nathalie. Därefter byter jag rum och har lektion.

Wednesday.
Borås, sminka.

Thursday.
Borås, Invigning av Levis butiken i NK.

Friday.
Borås, Visning på Nivå.

Saturday.
Hockey, Fraction på Dd.

Sunday.
Förbereda mig för slutproven som komma skall, Modeller?

Kigge "då ska man kasta saker på folk, pennor, merflaskor os.v"

Jag kan inte annat än att hålla med. Men det räcker med att säta det och att jag kommer behöva plugga dygnet runt igen. Inte okej, vad hände med min såkalade ordning? Vad hände med att jag aldrig oroade mig för skolan? Hejdå med det. Nu ska här pluggas. Ni får njuta av lördagens och söndagens bilder ni.

 



RSS 2.0