Helt rätt

Det är verkigen precis vad jag känner just nu, att jag gjort ett val som är rätt, mitt val för en gångs skull. Visserligen har vi inte startart några lektioner, inte haft några riktiga föreläsningar, inte gjort någonting vettigt ännu. Men jag känner det.

Trots att jag har pendling på 3-4 timmar om dagen just nu anser jag det värt, att sitta där på någon utav bussarna och vänta, prata och sova. Människorna, lärarna, ämnena, atmosfären, staden, ja allt helt enkelt känns bara bra och jag känner att jag kommer tyckad et rakt igenom.

Visserligen ångrar jag lite mitt sabbatsår, att jag inte reste iväg ett år, att jag inte jobbade häcken av mig för en lägenhet och jag vet inte allt. Men samtidigt, varför göra det när jag kan göra det sedan? Ta en period på ett företag i Hong Kong, Japan, Kina, Australien, Indien, USA, Frankrike eller vart jag vill. Skriva en rapport och få poängen tillgodoräknade, samtidigt få en erfarenhet som inte går att jämföra med annat. För inte tänker jag stanna här för alltid. Jag ska leva internationellt helt enkelt. Så är det.

Jag känner at tjag kom iväg från ämnet lite, men jag börjar verkligen tycka om det här. Idag hade vi Workshop, de delade upp designers, butikschefer och ekonomer i grupper. Våran uppgift var att designa en skoluniform. Vi ballade ur och skrattade mest, men resultatet blev bra. Dock inte lika bra som andras som var helt fantastiska. Och jag menar verkligen fantastiska, de som gjorde dem nu kommer att gå långt senare kan jag tänka mig. Tyvärr var det inte riktigt vårat område ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0