Nail shield

Nu är det ju så att jag under en tid haft akrylnaglar, men dessa är för någon vecka sedan borttagna. Dessvärre av mig själv som blev arg, klippte av dem och ja ryckte av det som inte gick att klippa bort. Ingen smart lösning kan jag säga, men vad gör man inte?

Det värsta med detta var inte att mina naglar blev extremt korta och att jag började blöda utan faktiskt var det faktumet att man filar ju ner naglarna väldigt mycket när man ska lägga på akrylet, "för att ta bort all smuts", vilket gör dem extremt tunna och mjuka. Inte speciellt roligt och antagligen anledningen till att så många blir beroende av att använda lösnaglar.

Men jag vägrade falla och sätta på nya, jag plöjde genom affärerna efter någonting som lät som att det kunde hjälpa. Och faktiskt fan jag det, Mavalas Nail shield. Den har en nylonfiberbas som skyddar nageln, och sedan en "Sealer" som gör ytan jämn och agerar lite som ett underlack. Och jag måste säga att det här faktiskt fungerar, mina sönderfilade naglar har faktiskt lyckats hålla sig hela och växer ut. Så jag måste verkligen tipsa om denna produkt om du har lite dåliga naglar :)



Sedan kan jag upplysa alla om att jag kommer ha finnar i hela ansiktet imorgon, så mycket choklad som jag ätit. Okej 2 ½ rader, men jag tycker det är mycket. Fast det är bra, då äter jag lit emer innan jul, så öknar min förbränning och jag klarar mig genom julhelgen. Dessvärre vägde jag nästan ett kilo mer än vanligt i dag, vilket ni som känner mig vet att jag lär må dåligt av. Men se, jag äter ju iaf chokladen. Och ska äta mat snart med :)

Sedan blir det idol final och min älskade Carolina Gynning ska vara med! Åh det kommer bli roligt att se!


Kommentarer
Postat av: Carolina Gynning

Jag hatar förståndshandikappade stalkers!

2008-12-12 @ 21:28:40
Postat av: JOSEFINE

oj då :P

2008-12-12 @ 21:41:48
URL: http://josefiner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0