Gårdagen

Den var nog någonting av det roligaste jag varit med om, helt seriöst. Det hela började med att jag och Ingrid försfestade hos mig, hon sminkade och hjälpte mig. Sedan blev jag körd in till göteplatsen där jag mötte upp resten av gänget. Och en hel del andra med ska nog tilläggas.

Där var det poseingtime och efter det begav vi oss ner till Valand. Där Emma, jag, Hanna och Johan fick vänta in alla andra sega jävlar bara för att vi var så snabba när vi gick. Sedan började förminglet och därefter en middag som ballade ur rätt rejält, speciellt efter att folk fått i sig lite. Skålar, kontringar med att slå i bordet och skrika bästa bordet, sånger och skrik. Mitt i allt började det dansas och sedan serverades huvudrätten. Vi åt, tog kort och skrattade ganska mycket.

När själva middagen var klar började dansen och jag fann Ida som jag spenderade ganska mycket av danstiden med, så är det när man dansar tillsammans annars. Runt tre begav det sig hemåt, i och för sig gick hon lite innan mig, annars hade det varit roligt med sällskap hem, men jag klarade mig då vagnarna för en gångs skull kände för att gå precis när jag ville.

Sen var min far snäll nog att hämta mig i morse och nu har jag suttit hemma och försökt vakna till liv i princip hela dagen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0