Skadeglädje

Ibland njuter man bara av vissa saker, som att folk inte är vackra. Jag vet ytterst ytligt att tänka så, men vadfan. Jag får väl vara ytlig då, det är inte mitt problem. Låt mig bara njuta lite och vara mitt elaka jag innan jag går tillbaka till den personen som inte orkar bry sig.

Idag har det varit heldag i skolan, men som tur var har det gått fort trots den långa dagen. Malde på om stickebitar hit och stickebitar dit. Sedan om produkter och jag vet inte allt. Men vad jag vet är att våran Maknadsföringslärare är söt, 95 år och pratar i sin egen lilla värld ofta. Står med sina overhead och ibland får han flipp och skrämmer oss.

Dock förstår jag mig inte på dessa människor som går på föreläsningar, har med sig datorn och ändå bara sitter och tittar på film, ursäkta men föreläsningarna är inte obligatoriska. Vill du inte vara där så gå hem.

Men nu är det dags för mig att leka med min nyköpta symaskin, Nella tyckte jag skulle sy en kjol, men då jag bara kör på måfå nu mera får vi se hur det blir. Ska försöka hitta skinnet vi hade någonstans, och laga lite gamla kläder med :)

Sedan måste jag även tillägga att vi är i förändringens tid, Obama vann i morse och det är verkligen en framgång. Inte för att det ska spela någon roll, men att USA faktiskt valt en svart som president är ett framsteg. Ett steg mot en bättre och mer integrerad värld. Och framförallt mot en mindre miljöförstörande och mindre krigsfixerad värld, mer förnybara bränslen, inget mer Irakkrig. Good it is!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0