Champagneflickan

Nu har jag läst ut boken, det tog sin lilla tid men det har kommit saker i vägen. Jag måste säga att boken var riktigt bra, berörande på sitt sätt och man fick en annan syn på det hela.

Boken är en sann berättelse om Caroline, som efter en brand i sin lägenhet väljer att ta sig över sundet till Köpenhamn och finansiera alla omkostnader i och med branden genom att arbeta som strippa där. Man förväntar sig att personerna ska vara på ett visst sätt, och självklart stämmer flera in i bilden över sexindustrin. Men många går utanför ramarna, de är helt vanliga människor som bara hamnat fel. Eller söker spänning.

Hon ställs emot större frågor än om hur hon ska dansa, och hur mycket hon ska ta av sig. Ska hon börja gå ut med kunderna? Och när ska hon gå tillbaka till studierna. Man börjar fundera på om hon någonsin kommer göra det, eller om hon, som så många andra på Vida Loca, har fastnat där.

Boken är skriven med både humor och allvar, och man fastnar lätt i den och glömmer av omgivningen. Precis så som en bok ska vara. Så jag tycker verkligen att ni som inte läst den bör läsa den. För så bra är den!


Var hos Patrik idag, en sväng iaf. Sedan bestämdes det att pausen är över och vi numera är singlar för tillfället. Jag har fått sagt, eller rättare sagt skrivet till honom hur jag känner, jag vill inte vara en sådan fegis. Men jag är det, och det kommer nog inte gå att göra någonting åt det just nu, så det är bäst så som det är.

Kommentarer
Postat av: Marju

hm, tråkigt :/

2009-04-08 @ 09:48:53
URL: http://marjuanneli.blogg.se/
Postat av: Sandra

jaaa är också ganska kär i den rosa :D men sen känns det som att den svarta är elegantare ifall typ ens blivande chef eller nått ser den ;) haha men skitsamma hinner nog köpa ny innan dess ;D

2009-04-08 @ 21:35:51
URL: http://www.sandramudifaj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0