Bokrea!

Eftersom alla vi studenter har fri frakt på CDON som just nu har förhandsbokning på rean, och redan är billiga tänkte jag slösa lite mer pengar. Egentligen hade jag hoppats på att Moas tips om fashionista skulle finnas billigt, men icke sa nicke. Det fanns inte i närheten av vad jag betalade för den dyraste av dessa böcker. Så en annan gång.

5 böcker blev det i alla fall, alla inom mitt sjuka beroende, mode och skönhet. Tog dock bort 3-4 böcker om olika dieter osv då jag inte är en diet människa utan en svältmänniska. Nog om det. Dessa böcker blev det iallafall.

Champagneflickan,

jag tjatar dag ut och dag in om att jag vill läsa denna. Det är en biografi, om hur en studerande balettdansös dras in i sexindustrin i Köpenhamn, lever som strippa tills den dagen hennes vän blir brutalt mördad.

Det känns verkligen som att det är en sådan bok jag kommer fastna i, läsa flera gånger och leva mig in i. Som det brukar vara när det är biografier, speciellt om kvinnor i branscher som denna eller liknande.





Retro: En liten modehandbok.

En modejournalist som skriver om hur olika trender kom upp, varifrån minikjolen, den lilla svarta, mysbyxtrenden and so on kom ifrån. Det är väl mer en faktabok skulle jag gissa på, men ack så intressant för mig. Som egentligen vill läsa sådant i skolan, men får nöja mig med materiallära.




Elegans: en fashionabel guide till stil och elegans.

Mest en handbok med olika tips om allt detta men inte bara om kläder utan hur man ska övervinna livet med elegans. Lite tråkigt för icke intresserade? Oh ja, men för oss andra som kan sitta och läsa böcker som denna gång på gång. Ruskigt intressant!






A year in high heels.

Ja, jag tog den mest för titeln, mitt liv ungefär för hur ofta syns jag utan i alla fall en liten klack? När jag dansar typ, eller i sneakers på sommaren. Punkt.

Fast det är ytterligare en guidebok, haha! Denna om hur ens liv ser likadant ut år efter år, samesamebutdifferent typ. Det handlar om hur man bryter denna jobbiga trend och gör någonting åt det, så vänner om jag blir helt knäpp helt plötsligt. Då vet ni, det är mina klackars fel ;)






Chic - den kompletta garderoben.

Jag som är en sådan som köper allt som är fint, men aldrig har någonting att ta på mig behöver nog denna boken. Lite finläsning om vilka plagg som passar till när, och basplagg. Hej, äger jag något basplagg? Tror inte det, eller kanske ett vitt linne.
Och att det finns ett kapitel om packning gör väl iaf min far glad, då jag brukar packa ner min garderob om jag så ska till sälen en helg. Och nej, jag orkar inte bära den själv! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Champagneflickan är riktigt riktigt bra!

2009-02-17 @ 18:50:30
Postat av: Julia

Jag har varit sugen att köpa Champagneflickan länge nu men vet inte :) Har du läst den och hur var den?

2009-02-17 @ 21:37:51
URL: http://cholia91.blogg.se/
Postat av: Becca

Champange flickan är super bra :)

2009-02-24 @ 10:46:53
URL: http://toksmula.blogg.se/
Postat av: Daja

bra tips!

2009-02-24 @ 19:41:53
URL: http://daja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0