Vapendragare

Jag skulle skriva om personerna vars kläder, utseende och ja det mesta inspirerar mig. Om Nicole, om Mary-Kate, om Lindsay. Men jag insåg precis någonting annat, vad skulle dessa vara utan sina vapendragare?
Nicole utan Paris, Mary-Kate utan Ashley, Lindsay utan, just nu iaf, Samantha?


Jag har själv haft ett antal, men vi har varit olika men ändå lika, det har passat i tiden. Inte för alltid. Nu är det inte så att mina andra vänner inte betyder, men har vi inte alla en sådan person som alltid varit på ens sida, no matter what? Som alltid funnits där? Som man alltid haft lite roligare, varit lite galnare, varit lite mer sig själv med?

Min vapendragare försvann, eller hon finns fortfarande, men nu är annat viktigare än vänner. Nu är det pojkvännen, nu är det lägenheten. Egentligen har det varit så ett bra tag, men förut fanns fortfarande personen kvar. Nu ser jag henne, hon som var som mig, allt mer sällan. Kanske är det så att hon gått in i nästa stadie, det jag så mycket flyr från. Seriositet, ansvar, inte kunna hälla i mig för mycket vin och strunta i morgondagen, att helt plötsligt ha andra utgifter än de jag vill ha. Varför ska jag fly? Jag har ett liv framför mig, jag vill åtminstone leva som jag gör tills jag är 30, eller i alla fall 25.

Men sanningen är att jag saknar henne, och hon borde förstå att det är henne jag menar. Annars har det verkligen gått för långt, för hur mycket ska man förändras för att passa in i någon annans liv? Eller så har allting bara varit en illusion, jag har alltid varit Mary-Kate, hon har alltid varit Ashley, jag Lindsay hon Samantha. Jag behöver ta tag i mitt liv, växa upp och inse att det inte håller att leva så som jag vill, man måste lugna ner sig. Uppskatta hemmakvällar med middagar mer än partynätter och fyllekäk. Uppskatta ett seriöst förhållande mer än sådana där man gör som man vill.

Men jag vill inte, jag tänker inte, jag ska leva mitt kaotiska liv om det så tar död på mig. Jag får väl klara mig utan henne, jag har ju trots allt andra som alltid finns där. Och de ska jag försöka ta vara på mer. 

Kommentarer
Postat av: Och

...och det här var antagligen det otrevligaste någon någonsin skrivit till henne. du förklarar med texten att du anser att hennes liv över, att hon om något lever någon annans liv, att hon inte ska tro att hon betyder något för dig och att ditt fräsiga dekisliv är så rock'n'roll. jävligt osympatiskt.

2009-02-17 @ 15:36:31
Postat av: Anonym

Hej! :)

Nej jag vet faktiskt inte, hon gjorde den bara på en väns beställning;) men jag kan ju alltid fråga ;)

2009-02-17 @ 15:51:40
Postat av: SEX AND THE CITTY

Sant. Jag har funnit mycket men förlorat så mycket mer. Numera är detta dock mitt liv. Och jag väljer det här livet. Trots att jag är ensam nu. Sorgligt men sant.

2009-02-17 @ 16:01:50
URL: http://sexandthecitty.blogg.se/
Postat av: Saras favorit

Vem är det som är osympatisk här? Faktum är att den här "vännen" har grävt sin egen grav.

2009-02-17 @ 16:17:05
Postat av: Sara

Okej, jag är i alla fall inte anonym. Jag anser inte mitt liv vara rock n roll och det bästa för jag påpekar att hon nyss var precis som mig, inte att hennes liv är över, men att hon lever ett annat liv menar jag, för jag har känt henne så länge och hon har över en natt typ blivit en annan människa. Och sedan tror jag inte att jag orkat skriva ett inlägg om det om jag inte brydde mig. Men pik efter pik om att bara för att man har pojkvän så ska man inte ge upp sitt liv fungerar inte. Men om du, kära anonym, anser att det är så man ska göra är det ditt problem. För även fast man är bästa vänner så stannar man inte för alltid, man orkar till sist inte.

2009-02-17 @ 16:19:58
URL: http://lillsaara.webblogg.se/
Postat av: SEX AND THE CITTY

Svar: Nej ge inte upp. Riktiga vänner kommer alltid tillbaka.



Armbanden kommer kosta runt hundralappen :)

2009-02-17 @ 16:32:00
URL: http://sexandthecitty.blogg.se/
Postat av: E. Riley Page

Tack för tipsen, underbart!

2009-02-17 @ 18:43:55
URL: http://cyanatra.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag känner igen mig en del i det du skriver. Tyvärr växer man ifrån vissa. Speciellt när dem hittar en pojkvän. Man hittar massa nya människor men samtidigt saknar man just henne. Jag kommer alltid prioterna mina tjejer number one. Jag gjorde ett misstag förr och jag tänker aldrig göra om det. Samtidigt känner jag nu att det är nu man inte ska ha kille och leva livet. När han med det stora k:et kommer då jag ska ta det lugnare men nu är livet en fest. Förresten jag skriver min msn till dig i detta inlägget. det är bara adda mig om du känner för det =) Kram på dig!

2009-02-17 @ 20:05:22
URL: http://prinssesansglamour.blogg.se/
Postat av: Emma Damm

Kika gärna in på min konstnärsblogg. Jag postar bland annat olika kändisporträtt och säljer även egendesignade linnen :-)

2009-02-17 @ 21:52:40
URL: http://emmadamm.blogg.se/
Postat av: jenny

Sv: Tackaar!:) Tycker också att tvillingarna olsens stil är inspirerande:)

2009-02-18 @ 15:58:52
URL: http://jennyorahim.blogg.se/
Postat av: Treess

hoppas det löser sig bra ivilket fall!

och eh, ashley är såå söt, man kan bara sitta o titta på bilden hru länge som helst

2009-02-19 @ 10:31:14
URL: http://mangofisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0