Paris?

Har nu fått papprena om utbytesterminen nu, finns många intressanta universitet att läsa textil vid, men självklart tilltalar de i Paris mig mest. Men kanske är Australien ett alternativ, tror dock att många kommer söka dit så chansen för att en sådan som mig, som aldrig varit utanför Europa, kommer att få den platsen är liten. But hey, att söka går ju alltid! Jag lär ju inte få någon plats om jag inte gör det.

Men jag skulle så gärna vilja komma iväg lite, men att läsa allting på Franska? Okej, vissa kurser är ju på engelska, men det är ett begränsat antal. Så kommer jag in blir det antagligen till att ta en franskakurs i höst och få igång allting igen, kanske ringa Ulla-stina och se ifall jag får vara med på lektionerna där. Ungefär min nivå.

Sedan funderar jag starkt på att lägga Twisted på hyllan nästa år, kommer bli tårar men jag tänker taktiskt! Och inte för alltid, bara något år så jag kommer in i baletten igen. Jag saknar den så, så sex timmar balett, kanske någon mordern hade varit lägligt med tanke på att jag eventuellt vill hoppa in på en dansutbildning när jag är färdigexaminerad textilekonom. Bara för att och för att det låter så roligt, hittade en i Varberg som lät underbar. Åh jag vill gå den. Både för inspiration och för att kunna göra det med.

Jag vill så mycket med mitt liv egentligen, så jag förstår inte varför jag inte tar tag i det och löser detta. Får skriva ner en lista på vad jag vill nå, med fina mål till senare. Nu ska jag titta på Gossip Girl och sova, rolig lördag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bättre chansa en gång för mycket än för lite! ;) ... och franskan fixar du sans problème!

2009-01-25 @ 18:20:31
Postat av: Anna

Åhh jag hade velat åka till England :) <3

2009-01-25 @ 18:44:12
URL: http://aannapannas.blogg.se/
Postat av: Marju

sv: ja, riktigt synd att jag inte är nere i götet alltså. fan vad jag saknar det! synd också att det kostar en del att åka ner och hälsa på.. annars hade jag ju gjort det varje helg haha :*

2009-01-25 @ 19:43:21
URL: http://marjuanneli.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack snälla för kommentaren!Svar om linser: Det är jättefräckt, det är ett hundratal som inte fått några. Jag skall ringa imorgon och tala för alla bloggare. De skall inte tro att det kan lura oss. Hoppas att du har en skön kväll!

2009-01-25 @ 20:29:35
URL: http://beverlyhills.blogg.se/
Postat av: Sanna

sv: Jag vet inte :O nästa gång :)

2009-01-25 @ 20:43:09
URL: http://storyofsusanna.blogspot.com
Postat av: Marju

underbart det lät med alla dina planer. you go girl haha :D

2009-01-25 @ 22:43:36
URL: http://marjuanneli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0