En make, och en remake.

Igår när jag tittade på GossipGirl blev jag sjukt inspirerad av Jenny. Jag ville med sy. Så jag rotade igenom mina sylådor och fann ett antal nålar till symaskinen, jag förstörde den förra och slutade sy då jag inte hade några.

Sedan blev det till att börja med att göra om ett paljettfordal jag hittade på Beyond reto, inte så mycket att göra. Men en väldigt bra start kan jag säga. Vet inte riktigt om jag är klar eller om jag ska fortsätta. Därefter satte jag igång att göra sådär som jag gjorde när jag nästan blev underkänd i syslöjd. Jag satte mig ner, hade en bild av hur jag ville att klänningen skulle se ut. Målade på papper. Sedan tog jag tyget, mätte lite runt mig själv för att sedan börja med saxen. Klipp, klipp. Sen var det klart, satte mig och sydde, nålade först på mig själv och sedan sydde jag på måfå. Ändrade mig om bilden på klännigen när jag börjat, men det gjorde inget. Mycket bättre än med mönster tycker jag, mönster blir ändå bara knas. Iåf kanske jag ska gå mönsterkonstruktion, men jag vill inte följa egentligen.

Klänningen har fortfarande smärre fel, men den går att bära snart, lite klipp och klistra kvar bara.


Inte megabra bilder, och en smutsig spegel. Inspirationen för att ta bra bilder kommer väl kanske när klänningarna är helfärdiga. Men nu får ni ändå en bild av vad det blev.


Kommentarer
Postat av: malin

jag gillar paljetterna! :D

2009-03-11 @ 12:41:39
URL: http://www.cordykaye.blogspot.com
Postat av: Sandra

Har du sytt dom själv :D ?

2009-03-12 @ 13:00:38
URL: http://sandramudifaj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0