Bilskrot

Modell: Rebecca S
Fotograf: Linda Lundquist


Så vad händer? Uppstyrning, planering. Kortsiktigt till att börja med, den långsiktiga kommer så snart jag fått ordning på saker och ting.

Idag
Skriva färdigt grupparbetet, springa och skola.

Fredag
Skola, inlämning, Modevisning för Rut på Valand.

Lördag
Påbörja pluggandet inom Finansiell planering igen därefter hockey.

Söndag
Skriva klart fördjupningsarbetet inom smink, jobba, yoga.

Så just för tillfället är det skola som gäller, mycket skola. Och så kommer det vara ett tag, inte lika roligt som vanligt men ibland måste man. Så jag slipper allt i framtiden.

 


Kommentarer
Postat av: Marju

ditt fel? heter det inte tack vare dig isåfall haha? :D

2009-11-12 @ 15:00:29
URL: http://marjuanneli.blogg.se/
Postat av: Tina

sv. aha jo men det kan nog stämma!

kul att du tittade in på min blogg hoppas få se mer av dig =) lycka till med modevisningen

2009-11-12 @ 18:44:12
URL: http://tinazpicaboo.blogspot.com/
Postat av: dannie

Hej! Kul att du frågar! Jag kände på mig att något liknande skulle komma upp ganska snart. I ettan på gymnasiet skrev jag en hel uppsats om just bomullstillverkning och sömmerskors arbetsförhållanden mm. Så jag vet hur dåligt ställt många har det! Kommer skriva ett inlägg lite senare om just denna fråga, då får du ett mer utförligt svar. Men det jag kan säga kort nu är att jag anser att vi människor är de största rovdjuren i världen. Det är vi som är orsaken till Växthuseffekten och alla tragedier som finns. På något sätt har vi ju ett val att göra här i livet. Jag kan välja att köpa ekologiskt odlad bomull och kläder, vilket gynnar bomullstillverkarna på det sättet att de kanske såsmåningom kan bara börja odla ekologiskt! Vi kan säga nej, vi kan säga ja. Det kan tyvärr inte djuren göra! De har aldrig något val och är så grymt oskyldiga när det gäller alla hemskheter här i världen. Visst släpps det ut en hel del när man framställer fejkskinn. Men det släpps ut 800.000 ton kemikalier vid garvning av äkta skinn. (Du kan kolla mitt inlägg, Stolen for Fashion, där de i filmen bland annat tar upp det...) Och jag kan väl tycka då, ska man både släppa ut mycket kemikalier och - plåga djur, eller bara släppa ut kemikalier? =)



Hoppas jag kunde svara på dina frågor! Kommer som sagt att skriva ett utförligare resonemang vid ett senare tillfälle i bloggen. Du får hålla utkik! Kram

2009-11-12 @ 22:20:43
URL: http://eckelbobbah.blogg.se/
Postat av: dannie

Hej! Kul att du frågar! Jag kände på mig att något liknande skulle komma upp ganska snart. I ettan på gymnasiet skrev jag en hel uppsats om just bomullstillverkning och sömmerskors arbetsförhållanden mm. Så jag vet hur dåligt ställt många har det! Kommer skriva ett inlägg lite senare om just denna fråga, då får du ett mer utförligt svar. Men det jag kan säga kort nu är att jag anser att vi människor är de största rovdjuren i världen. Det är vi som är orsaken till Växthuseffekten och alla tragedier som finns. På något sätt har vi ju ett val att göra här i livet. Jag kan välja att köpa ekologiskt odlad bomull och kläder, vilket gynnar bomullstillverkarna på det sättet att de kanske såsmåningom kan bara börja odla ekologiskt! Vi kan säga nej, vi kan säga ja. Det kan tyvärr inte djuren göra! De har aldrig något val och är så grymt oskyldiga när det gäller alla hemskheter här i världen. Visst släpps det ut en hel del när man framställer fejkskinn. Men det släpps ut 800.000 ton kemikalier vid garvning av äkta skinn. (Du kan kolla mitt inlägg, Stolen for Fashion, där de i filmen bland annat tar upp det...) Och jag kan väl tycka då, ska man både släppa ut mycket kemikalier och - plåga djur, eller bara släppa ut kemikalier? =)



Hoppas jag kunde svara på dina frågor! Kommer som sagt att skriva ett utförligare resonemang vid ett senare tillfälle i bloggen. Du får hålla utkik! Kram

2009-11-12 @ 22:20:51
URL: http://eckelbobbah.blogg.se/
Postat av: Michael Jackson - Minnesblogg

Fråga gärna något i min frågestund!

2009-11-13 @ 07:42:58
URL: http://popkungen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0