Jag bränner allt.

"Du ber mig inte sänka blicken
men i mitt öga bor det en vulkan
och den kan bränna hål i bröstet på den som inte är van
håll undan då, jag ber dig, för jag är svart som sot
jag jagar efter lindring
jag söker efter bot
jag gick ur askan in i elden
och jag gjorde det med flit
jag har bränt allting bakom
och jag kan aldrig mer gå dit"

Hon kan välja sina ord den kvinnan, våran Lisa. Allt hon säger blir rätt, precis så vill jag ha det. Jag vill bara försvinna för en sekund. Komma tillbaka på nytt och starta om. Jag vill inte längre att allt ska bli som förr, jag vill att det ska bli som jag vill ha det nu. Beredd för att slåss ska jag återvända efter helgen. Jag ska komma tillbaka med mål, jag ska återvända utan slag. Renad och på nytt, jag vill inte vara mitt gamla jag, det som kommer fram ibland. Jag tål henne inte, hon tog så mycket från mig en gång. Aldrig mer, aldrig mer. Jag ska döda mitt alter ego och bara vara jag. Allt blir bättre då, jag kommer orkas med mer än någon sekund då. Trolleri, trollera.

Biljetterna till Dead by April är kirrade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0