Utbildning

Jag fick en fråga om min utbildning, så jag tänkte att jag skriver ett inlägg här om det istället.

När jag fick upp intresset för smink vet jag inte, har alltid gillat att experimentera. Men under min tid på Textilhögskolan blev jag skoltrött och ville göra någonting annat, så jag tog kvällskursen på Makeupstudion här i Göteborg. Vilket gjorde att jag fick väldigt mycket att göra under hösten för ett år sedan. Någonting jag är lycklig över nu, då man lär sig så enormt mycket och träffar så mycket folk man aldrig någonsin skulle träffa annars. Att det är roligt gör ju saken bara bättre, men man måste vilja enormt mycket för att utbildningen ska ge detta, har man dock viljan är verkligen Makeupstudion en utbildning att gå. Praktiker och väldigt mycket skratt får man, och de kan ta en hur långt som helst. Bara man vill lära sig!

I got a question about my makeup education, so here’s a post about it.

I don’t know when I first got the interest in makeup, but I have allways liked to experiment with it. During my time at the School of Textiles, I was a bit tired of school and wanted to do something else, so when I got the chance I took the evening course at Makeupstudion here in Gothenburg. Which lead to the fact that I had really a lot to do at the time. It was a year ago now, but it’s something I’m happy I have done by now. I’ve learned so much and meet so many people I would never have met otherwise. And the fact that it's really fun does only make it better. But you must have an enormous will to make this out of the education. And if you have the desire to become an makeupartist, and the will to fight for it, Makeupstudion is a really good school for you. They can take you as far as you want to go and you will have a really good time during your studies.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0